ارز کوکاکولا راه اندازی شد! ورود کوکا کولا به دنیای NFT ها
اخبار ارز دیجیتال

ارز کوکاکولا راه اندازی شد! ورود کوکا کولا به دنیای NFT ها

در حالی که بازاریابان در حال تجربه جدید ترین تلاقی های ارزهای دیجیتال و فرهنگ و رسانه هستند، کوکا کولا در حال تولید مجموعه ای از NFT ها و ارز دیجیتال است.

این غول نوشابه سازی مستقر در آتلانتا، یک سری چهار تایی از NFTها (معروف به توکن غیر مثلی) را به صورت یک دارایی واحد به فروش می رساند. کوکا کولا اعلام کرده که سود حاصل از فروش این توکن ها را به Olympics International (سازمانی مخصوص ورزشکاران با معلولیت های ذهنی و جسمی) اهدا خواهد کرد.

NFTها دارایی های دیجیتالی بر اساس تکونولوژی بلاکچین هستند که امسال به شدت توسط هنرمندان و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال مورد استقبال قرار گرفته اند. علاقه و اقبال عمومی نسبت به این صنعت، باعث شده تا شرکت هایی مثل Pringles که چیپس تولید می کند تا Superplastic که شرکتی در دنیای سرگرمی است، بر آن باشند تا NFT های خود را ایجاد کنند تا شاید بتوانند سهمی از آینده این صنعت رو به رشد را به خود اختصاص دهند.

ارز کوکاکولا و همکاری با Tafi

Tafi استارتاپی است مستقر در یوتا که آواتارها و سایر محتواهای مجازی می سازد (کوکا کولا به کمک این استارت اپ دستگاه فروش کلاسیک خود در سال 1956 را به صورت نسخه پیکسل شده و دیجیتالی دوباره زنده کرد). با این حال، کوکا کولا قرار نیست این بار درون "جعبه دوستی" خود قوطی های نوشابه عرضه کند، این جعبه شگفت انگیز این بار مانند یک لوت باکس (جایی که گیمر ها آیتم های خاصی از بازی را بر می دارند) در بازی های ویدیویی عمل خواهد کرد. این لوت باکس NFT کوکا کولا، شامل یک کاپشن حبابی قرمز و متالیک است که از لباس های دلیوری قدیمی شرکت الهام گرفته شده است.

این سری NFT، همچنین شامل نسخه های دیجیتالی از کارت های تجاری کوکاکولا در دهه 1940 و شبیه سازی صوتی است که شامل صداهای کلاسیک کوکا مانند باز شدن بطری و ریختن نوشابه روی یخ می شود. مزایده کوکاکولا برای این NFTها از 30 جولای شروع می شود و تا 2 آگوست در OpenSea، بازاری آنلاین برای NFT ها و دیگر آیتم های کریپتو، ادامه خواهد داشت.

جاشوا شوارتبر، مدیر ارشد بخش جهانی طراحی دیجیتال کوکاکولا گفت: "این پروژه واقعا به ما فرصتی داد تا فضای شگفت انگیزی را که تکنولوژی های دیجیتال در اختیارمان قرار می دهند، کشف و تجربه کنیم. ما در این فضا شاهد همگرایی واقعاً فوق العاده ای از فرم، عملکرد و زیبایی بودیم".

کوکا کولا البته، سابقه ای طولانی در طراحی و فروش آیتم های کلکسیونی، در دنیای واقعی دارد. به عنوان مثال در وب سایت این شرکت، مجموعه محدودی از طرح های Norman Rockwell چیزی حدود 400 دلار قیمت دارد یا اینکه یک یخچال پلاستیکی German Trink که یخچالی کلاسیک برای نوشابه های کوکا است را می توانید با 550 دلار خریداری کنید.

در همین مورد مت ویلبورن، مدیر عامل Tafi گفت:

"ما از این واقعیت شگفت زده بودیم که نام تجاری کوکاکولا در سه قرن اخیر چه قدر آیتم های کلکسیونی تاریخی و دوست داشتنی تولید کرده است. در تمام سال های 1800، 1900 و عصر حاضر این مساله صادق بوده و حالا ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می توانیم NFTهایی تولید و طراحی کنیم که به شایستگی نمایان گر عشق و علاقه به این برند باشد. ما در حال ایجاد NFT ای هستیم که در دنیای واقعی ما به ازایی ندارد، آیتمی را NFT کرده ایم که محدودیت زمانی ندارد، اما می توانید حدس بزنید که صد سال دیگر این NFTها چه ارزشی خواهند داشت و یا چه قدر جذاب به نظر خواهند رسید."

به گفته اوانا ولاد، مدیر ارشد استراتژی جهانی بخش تجاری علائم تجاری کوکاکولا: "فضای NFTها به سرعت در حال تغییر است به طوری که لازم بود تا به صورت شبانه روزی و بی وقفه روی این پروژه کار کنیم". او همچنین افزود که معمولا این مقدار از صرف وقت را برای پروژه های دیگر نداشته اند.

تای دوپرون، مدیر عامل شرکت Tafi، فکر می کند که با پیشروی فرهنگ و مدیا به سمت دنیای دیجیتال، مردم همان پوشاکی را که قبلاً استفاده می کردند نمی خواهند. این شرکت با بخش های تولید محصولات فیزیکی کوکا برای ساخت محصولات متنوع پوشیدنی دیجیتالی همکاری ای را آغاز کرده اند. در حالی که آنها قصد داشتند انواع پوشاک را برای بازار NFT عرضه کنند، تلاش کرده اند تا فقط محصولی از دنیای مد تولید نکنند و معنای بیشتری به کار خود بدهند.

دوپرون می گوید:

"ما واقعاً به دنبال یک آیتم نمایشی زیبا بودیم و این تلاش تبدیل به این آیتم پوشاک دیجیتال شد که قطعه دیگری از آن خارج می شود که گاز نوشابه خود را تولید می کند و مایعات خاص درون خود را دارد. ما این آیتم ها را در دنیای واقعی نداشتیم پس می توانم بگویم کار سختی در طراحی این آیتم ها پشت سر گذاشتیم."

ارز کوکاکولا

عواید حاصل از اولین حراج NFT کوکا کولا (که شامل یک نسخه دیجیتالی از این دستگاه فروشنده کلاسیک 1956 می شود) به طور کامل به سازمان Special Olympics اهدا می شود.

ارز کوکاکولا و استقبال برند های بزرگ از بازار NFT

کوکاکولا تنها یکی از برند های برجسته ای است که امسال ورود به عرصه NFTها را تجربه می کند. روز چهارشنبه، شرکت Campbell با هنرمندی به نام Sophia Chang و نرم افزار پخش ویدیو های قابل خرید NTWRK، برای ایجاد یک مجموعه NFT همکاری خود را آغاز کرد. این همکاری به مناسیت برند سوپ جدید کمپانی کمپل شکل گرفت که قصد NFT کردن طرح این سوپ را داشتند. به عنوان مثال برند Taco Bell نیز از اولین برند هایی بود که مجموعه ای با تعداد محدود از NFTها را عرضه کرد، حتی مارک های لوکس مانند Dolce & Gabbana نیز مجموعه های NFT خود معطوف به دنیای مد و فشن را به این صنعت عرضه کرده اند.

این اقبال و هیجان روز افزون نسبت به این بازار، آژانس های بازاریابی را نیز به ایجاد بخش های NFT ترغیب کرده است. در اوایل این ماه، VaynerNFT (آژانس جدیدی که در VaynerMedia ایجاد شده است) با Anheuser-Busch InBev به عنوان نمایندگی ثبت محصولات NFT این غول تولید آبجو، قرارداد همکاری امضا کرد. Stella Artois هم حتی قبل از اینکه شرکت مادرش با واینر شروع به کار کند چند NFT را در اوایل تابستان امسال به حراج گذاشت.

گری واینرچاک، بنیان گذار و مدیر عامل VaynerMedia که به دلیل به کارگیری از پلت فرم های دیجیتالی شناخته می شود، می گوید: ریسک بازار NFT برای برند ها زیاد است، زیرا مردم بیشتر میل دارند تا از یک فرد مشهور خرید کنند تا یک شرکت معروف. این بدان معناست که شرکت ها باید دارایی هایی بسیار مناسب ارائه دهند و بر اساس شایستگی به سختی با دیگر طرف ها رقابت کنند. واینرچاک همچنین با وجود خوش بینی به بازار NFTها پیش بینی می کند که اکثر پروژه های برند های معروف، بدون یک رویکرد درست به یک فاجعه منتهی خواهند شد.

وی افزود: "من شرکت های بزرگ را می شناسم و می دانم که آن ها معمولا در مورد چیزی که برای مصرف کننده خوب است اما برای آنها خوب نیست در نهایت مصالحه نمی کنند. آنها معمولا به طور خود خواهانه ای اظهار می کنند که: ما این را می خواهیم! ما آن را می خواهیم! این مهم است! آنها بر اساس سیاست و استراتژی خود کار می کنند، و از جانب مصرف کننده به قضایا نگاه نمی کنند و این دیدگاه به آن ها آسیب خواهد زد."

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: تفاوت کوین و توکن

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام