بهترین آلتکوین‌های هفته : اتر، ICP، دوج کوین، یونی سواپ  و پولکادات
اخبار ارز دیجیتال

بهترین آلتکوین‌های هفته : اتر، ICP، دوج کوین، یونی سواپ و پولکادات

صعود اتر پس از هارد فورک لندن

پس از هارد فورک جنجالی لندن و به روز رسانی  بزرگ شبکه اتریوم، این بلاکچین در کانون توجه قرار گرفته است. چند روز پس از آغاز به کار هارد فورک لندن، روز گذشته، اتر آستانه 3,000 دلار را نیز پشت سر گذاشت. اما این به معنی توقف آلت کوین‌های دیگر نیست. به طور خلاصه، این هفته، هفته پرباری برای آلت‌کوین‌ها بود.

رشد 26 درصدی ICP، توکن اینترنت کامپیوتر 

به گفته نومیک Nomics، تحلیلگر و فعال در جمع‌آوری اطلاعات حوزه ارز دیجیتال، توکن پروژه اینترنت کامپیوتر (Internet Computer Project) اکوسیستم دفینیتی (Dfinity)، یک شبه 26 درصد رشد کرد و به 57 دلار رسید، همچنین بسیاری از آلت کوین‌های برتر دیگر در 24 ساعت گذشته رشد کردند.

رتبه توکن ICP در رتبه بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال، شش پله بهبود یافت. در حال حاضر، اینترنت کامپیوتر پراجکت (ICP)، پروژه جاه طلبانه محاسبات بلاکچین، با سرمایه بازار 7.82 میلیارد دلار در جایگاه هجدهم لیست بیست توکن برتر قرار قرار دارد.

ICP توکن اختصاصی بومی پروژه اینترنت کامپیوتر پراجکت پلتفرم Dfinity است. این پلتفرم قرارداد هوشمند که امیدوار است با عرضه نسخه‌های غیرمتمرکز برنامه‌های پرطرفدار مانند واتساپ، ای بی (eBay)، تیک توک (Tik Tok)، لینکدین (Linkedin) و اوبر (Uber) با غول صنعت رایانش ابری 370 میلیارد دلاری رقابت کند.

توکن ICP، امسال پس از راه‌اندازی در تاریخ 7 می، به سرعت در لیست صرافی کوین بیس پرو (Coinbase Pro) قرار گرفت. ظرف مدت سه روز، ارزش بازار این توکن به 26 میلیارد دلار رسید؛ و این امر آن را به هشتمین ارز دیجیتال بزرگ در آن زمان تبدیل کرد و در رتبه بعدی پس از توکن XRP قرار داد.

اما فشار فروش موجب عقب نشینی این توکن شد. بطوریکه نیمه دوم ماه می و بیشتر روزهای ماه ژوئن را در حال سقوط آزاد گذراند و از بالاترین سطح کوتاه مدت 567 دلار در 10 می،  به کمترین سطح 28.41 دلار در 26 ژوئن رسید. پس از این فاجعه، قیمت تثبیت شد و در هفته‌های بعد، بیشتر در حوالی 40 دلار حرکت می‌کرد.

در پایان ماه گذشته ، Dfinity از سوی شاکی عمومی با محوریت یک سرمایه‌گذار مورد تهاجم قرار گرفت. این سرمایه‌گذار کالیفرنیایی شکوائیه‌ای تنظیم کرده بود که در آن ادعا داشت این شرکت، توکن ICP را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده به فروش رسانده است. این امر همچنین در سقوط ارزش این توکن سهیم بود. اما پس از حل و فصل این پرونده، اکنون این توکن دومرتبه به روزهای طلایی صعود بازگشته است.

سودهای دو رقمی دوج کوین، یونی سوآپ و پولکادات

دوج کوین (Dogecoin) یک شبه 12.8 درصد رشد کرد و اکنون قیمت آن 0.22 دلار است. میم کوین (meme coin) که ماه گذشته در وضعیت بحرانی قرار داشت، به نظر می رسد اکنون در حال ریکاوری بوده و صعودی نامعلوم برای بازگشت شروع کرده است، اگرچه هنوز برای پس گرفتن بالاترین قیمت خود، یعنی 0.69 دلار در اوایل ماه می، باید طی طریق کند.

در نهایت، یونی سواپ (Uniswap) و پولکادات (Polkadot)، 12درصد سود یک شبه را ثبت کردند. در حال حاضر توکن دات (DOT) 21.30 دلار و توکن UNI،  27.86 دلار قیمت دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام