همه منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس سه شنبه 23 خرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس سه شنبه 23 خرداد)

امروز سه شنبه 13 ژوئن 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر نمودار شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY معروف است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار بین دو میانگین متحرک 50 و 200 روزه با رنگ قرمز شروع به ریزش تا اطراف قیمت 103.30 کرده است.

تا بدین لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم شاخص های آتی سهام ایالات متحده مثبت می باشند و نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری بین قیمت 3.7% تا 3.75% در حال بالا و پایین شدن است.

دلیل تمام اتفاقات مذکور این است که همه معامله گران منتظر انتشار گزارش تورم مصرف کننده امریکا که به گزارش CPI موسوم است می باشند.

چیزی که اهمیت این گزارش را دو چندان کرده این است که خبر CPI یک روز زودتر از نشست مهم اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو منتشر خواهد شد. نتیجه این گزارش روی تصمیمات اعضای فدرال رزرو و سیاست های آتی آنها تاثیر بالایی می گذارد.

انتظار می رود تورم ماه می از رقم 4.9% ماه قبل تر به 4.1% کاهش پیدا کند. از این مهمتر، تورم خالص ماهانه یا همان Core CPI است که بدون احتساب مواد خوراکی و انرژی ها است.

پیش بینی شده تورم خالص ماهانه درست مثل ماه قبل تر 0.4% باشد. اگر به هر دلیلی این رقم پایین تر از 0.4% باشد دلار ریزش کرده و طلا قوی تر خواهد شد و بالعکس.

مطالعه این تحلیل پیشنهاد می شود: cpi چیست و چه تاثیری در تورم و مارکت دارد؟ آخرین اخبار

خبرها و رویدادهای مهم امروز

مارکت امروز منتظر نظرسنجی کمپانی ZEW درباره وضعیت اقتصادی اروپا و آلمان است. رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی هم قرار است برای مارکت سخنرانی کند. بعد از ظهر هم راس ساعت 16 ایالات متحده گزارش تورم خود را منتشر خواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD به دنبال افزایش دیروز، امروز و تا بدین لحظه مومنتوم کافی را جمع کرده و در حال صعود تا نزدیک سطح مهم و روانی 1.08 می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که دیروز و در سشن معاملاتی نیویورک تا پایین سطح مهم 1.25 ریزش کرد، امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا نیمه های قیمت 1.25 صعود کند.

داده های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می دهد که نرخ بیکاری ILO از 3.9 درصد در ماه مارس به 3.8 درصد در ماه آوریل کاهش یافته است. علاوه بر این، تورم دستمزدها که با معیار میانگین درآمدهای بدون پاداش سنجیده می شود نیز از 6.8 درصد به 7.2 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه پوند انگلستان بعد از این گزارش که نشان می دهد وضعیت بازار کار در انگلستان خوب است شروع به قوی تر شدن در مقابل رقبای خود کرده است.

در انتها اونس جهانی طلا نیز در این لحظه سبز می باشد و موفق شده خودش را چند پیپی بالای قیمت 1960 دلار برساند.