امروز گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس پنجشنبه 21 دی)
اخبار فارکس

امروز گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس پنجشنبه 21 دی)

امروز پنجشنبه 11 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را که در بازار فارکس با نماد dxy معروف است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار اطراف قیمت 102.21 با رنگ قرمز در حال ریزش می باشد.

دیروز بعد از ظهر و در سشن معاملاتی نیویورک، دلار امریکا در نبود اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا و به دلیل بهبود وضعیت ریسک در مارکت شروع به ریزش تا اطراف 102.34 کرد.

در ضمن شاخص آتی سهام های ایالات متحده هم تا بدین لحظه چیزی در حدود 0.2 تا 0.4 درصد مثبت می باشند.

در همین حین دیروز قیمت نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری در حراج از 4.29 تا 4.02 درصد کاهش یافت که همین فاکتور مهم، بزرگترین دلیل ریزش دلار امریکا تا بدین لحظه بوده است.

همانطور که مطلع هستید کل مارکت امروز منتظر شاخص قیمت مصرف کننده امریکا یا همان گزارش تورم (CPI) است که قرار است راس ساعت 17 منتشر شود.

در حقیقت گزارش تورم مهمترین خبر فارکس در این هفته میلادی است و تاثیرات بسیار بالایی در ادامه و یا توقف سیاست های انقباضی فدرال رزرو در کل مارکت خواهد داشت.

بزرگترین سوالی که این روزها ذهن معامله گران و سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است: آیا بالاخره فدرال رزرو نرخ های بهره اش را از ماه مارس کاهش خواهد داد یا خیر؟

پیش بینی شده نرخ تورم سالانه ماه دسامبر 3.2 درصد یعنی با یک افزایش یک دهمی اعلام شود.

همان گونه که می دانید تورم خالص ماهانه یا همان Core CPI مهمترین خبر امروز است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند نرخ تورم خالص ماهانه بدون تغییر و در همان رقم 0.3 درصد و تورم خالص سالانه هم از 4 درصد به 3.8 درصد کاهش پیدا کند.

یادتان باشد در گزارش تورم هر یک دهم تغییر می تواند مارکت را تکان دهد و نوسانات بسیار زیادی در آن ایجاد کند.

اگر مایل به مطالعه تحلیل اصلی و کامل تر ما از گزارش تورم امریکا هستید لطفا روی لینک پایین کلیک کنید:

CPI چیست و تاثیری در تورم و مارکت دارد؛ قسمت بررسی تورم ماه دسامبر 2023

اوایل امروز صبح زود و در سشن معاملاتی آسیا داده های استرالیا نشان داد واردات در ماه دسامبر به طور ماهانه 7.9 درصد کاهش یافته در حالی که صادرات 1.7 درصد افزایش کرده است.

جفت ارز AUDUSD هم در واکنش به این خبر شروع به قوی تر شدن و صعود به سمت بالا کرد.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز ایالات متحده امریکا قرار است گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی به علاوه گزارش بسیار مهم شاخص قیمت مصرف کننده یا همان تورم خود را منتشر کند.