تمرکزها بر گزارش CPI (اخبار فارکس سه شنبه 21 آذر)
اخبار فارکس

تمرکزها بر گزارش CPI (اخبار فارکس سه شنبه 21 آذر)

امروز سه شنبه 12 دسامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دلار امریکا طی چند روز گذشته تلاش های زیادی برای عبور از سطح مهم مقاومتی 104.30 کرده که تمام آنها با شکست مواجه شده است.

اگر سری به چارت شاخص دلار امریکا بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار امروز و تا بدین لحظه کمی پایین تر از سطح مهم 104 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

آخرین حراج اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا که اواخر روز دوشنبه برگزار شد به 4.29 درصد رسید که نسبت به 4.51 درصد در حراج قبلی به شدت کاهش یافته بود.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم بلافاصله در واکنش به این مساله شروع به ریزش کرد و در انتها روز کاری خود را با رنگ قرمز تمام کرد. دقیقا همین فاکتور مهم باعث شد تا دلار امریکا در مقابل رقبای خود ضعیف گردد.

در همین حین، مرکز فرماندهی ایالات متحده گزارش داد که یک کشتی تجاری در دریای سرخ توسط شورشیان حوثی مورد اصابت موشک زمینی قرار گرفته و همین مساله باعث شده تا سرمایه گذاران موضع محتاطانه ای اتخاذ کنند.

یادتان باشد مهمترین خبر امروز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده امریکا یا همان گزارش تورم (CPI) است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند نرخ تورم ماه نوامبر به طور سالانه 3.1 درصد شود. این مساله بدین معنی است که تورم نسبت به رقم 3.2 درصد ماه اکتبر کاهش پیدا می کند.

در ضمن نرخ تورم خالص سالانه یا همان Core CPI که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است نیز انتظار می رود برای همین مدت مشابه بدون تغییر و در همان رقم قبلی 4 درصد ثابت بماند.

تورم ماهانه و خالص ماهانه هم پیش بینی شده به ترتیب 0.1 و 0.3 درصد بشود.

برای مطالعه گزارش کامل تورم امریکا مطالعه این خبر (بخش بررسی گزارش تورم ماه نوامبر 2023) پیشنهاد می شود: cpi چیست و چه تاثیری در تورم دارد؟ (قسمت بررسی گزارش تورم نوامبر 2023)

اوایل امروز صبح زود داده های استرالیا نشان داد شاخص اعتماد تجاری بانک ملی استرالیا از منفی 2 درصد در سپتامبر به منفی 9 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است.

در ضمن شاخص وضعیت تجاری استرالیا هم از عدد 13 به 9 کاهش یافت.

رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA)، میشل بولاک هم بعد از انتشار این خبر گفت که سیاست ‌گذاران بانک استرالیا رویکرد محتاطانه ‌ای در قبال سیاست ‌های پولی اتخاذ خواهند کرد و مجدداً تاکید کرد که وی و همکارانش به نظارت بر داده ‌های دریافتی ادامه خواهند داد.

مهمترین خبرها و رویدادهای امروز فارکس

اروپایی ها قرار است امروز نظرسنجی موسسه ZEW را که درباره وضعیت اقتصادی آلمان و اتحادیه اروپا است را منتشر کنند. در ضمن مهمترین خبر امروز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده یا همان گزارش تورم امریکا است که قرار است راس ساعت 17 به وقت ایران منتشر شود.