همه منتظر گزارش تورم امریکا (خبرهای فارکس چهارشنبه 20 اردیبهشت)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش تورم امریکا (خبرهای فارکس چهارشنبه 20 اردیبهشت)

امروز چهارشنبه 10 می 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با سبدی از شش ارز بزرگ دیگر بین المللی ارزیابی می کند بعد از اینکه دو روز گذشته را در یک محدوده مثبت به سر برد امروز و تا بدین لحظه وارد فاز درجا زدن شده است.

بزرگترین دلیل این مساله و اینکه کل مارکت در این لحظه آرام می باشد گزارش مهم تورم مصرف کننده ایالات متحده یا همان CPI است.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره گزارش تورم امروز و تاثیرات آن بر مارکت داشته باشید لطفا روی لینک زیر بزنید:

https://donyaye-trade.com/article/How-to-use-CPI-index-in-trading و قسمت بررسی گزارش تورم یا شاخص CPI امریکا (آوریل 2023) را مطالعه کنید.

دیروز سه شنبه 9 می شاخص های اصلی وال استریت به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات مربوط به سقف بدهی های فدرال رزرو در محدوده منفی بسته شدند.

امروز و تا بدین لحظه هم وضعیت شاخص های آتی سهام ایالات متحده کمی بهتر است و بازده اوراق قرضه خزانه داری نیز اندکی بالاتر از 3.5 درصد در حال معامله شدن است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

شاخص دلار امریکا با نماد dxy در این لحظه در حال افزایش تا اطراف 101.83 می باشد. در واقع این سومین روزی است که شاخص دلار امریکا مثبت می باشد.

جفت ارز پرطرفدار eurusd برای سومین روز پیاپی است که نزولی می باشد و در این لحظه در قیمت 1.0950 در حال معامله شدن می باشد.

ضمنا داده های آلمان در اوایل امروز نشان داد که CPI سالانه در ماه آوریل 7.2 درصد افزایش یافته است که با برآورد اولیه و انتظارات بازار مطابقت دارد.

جفت ارز GBPUSD هم اطراف قیمت 1.2622 در حال درجا زدن می باشد. دلیل اینکه پوند استرلینگ توانسته خودش را در مقابل دلار حفظ کند نشست بانک مرکزی انگلستان است که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود.

جفت ارز USDJPY هم که دیروز افزایش اندکی را از خود نشان داد در این لحظه در قیمت 135.21 در حال معامله شدن می باشد.

داده های ژاپن نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو از رقم 98 در ماه مارس به عدد 97.5 در ماه آوریل کاهش یافته است.

ضمنا امروز کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) به خبرگزاری ها گفت که خرید ETF  بانک مرکزی ژاپن با قصد جلوگیری از آسیب رساندن به اعتماد عمومی از حرکت ‌های نوسان بازار به تقویت مصرف و سرمایه کمک می ‌کند.

طلا هم که دیروز و در سشن معاملاتی امریکا تا اطراف سطح مهم 2040 دلار بالا رفته بود امروز و تا بدین لحظه در قیمت 2030 دلار در حال معامله شدن است.