همه منتظر جلسه بانک مرکزی انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 11 می)
اخبار فارکس

همه منتظر جلسه بانک مرکزی انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 11 می)

امروز پنجشنبه 11 می 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با سبدی از شش ارز بزرگ دیگر بین المللی ارزیابی می کند بعد از اینکه دیروز تا اطراف سطح مهم روانی 101 ریزش کرد، امروز و تا بدین لحظه شروع به بازگشت یا بهتر بگوییم اصلاح خود کرده است.

دلیل ضعیف تر شدن این روزهای دلار تشدید گمانه زنی ها نسبت به پایان چرخه سیاست های انقباضی فدرال رزرو است.

همانطور که مطلع هستید دیروز مارکت منتظر خبر مهم تورم مصرف کننده امریکا یا همان CPI بود.

مطالعه این قسمت پیشنهاد می شود: https://donyaye-trade.com/article/How-to-use-CPI-index-in-trading

طبق آخرین گزارشات اقتصادی تورم ایالات متحده که با شاخص CPI ارزیابی می شود نسبت به ماه قبل 0.4 درصد افزایش یافته که درست مطابق با انتظارات مارکت بود. ضمنا تورم سالانه نیز 4.9 درصد افزایش یافته که کمی پایین تر از رقم رند 5 درصد بود.

در همین حین تورم خالص ماهانه یا Core CPI که برای مارکت و اعضای فدرال رزرو مهم تر است نیز به 0.4 درصد و به طور سالانه از 5.6 به 5.5 درصد کاهش یافت. شایان ذکر است هر دو این گزارشات مطابق با پیش بینی های مارکت بود.

حال دیگر بدون هیچ گونه شکی می توان مطمئن شد که فدرال رزرو به پایان چرخه سیاست های انقباضی خود رسیده است.

رویدادهای مهم امروز در بازار فارکس

مهمترین رویداد امروز در بازار فارکس نشست بانک مرکزی انگلستان (BoE) به منظور تعیین نرخ های بهره است. انتظار می رود BoE در جلسه ماه می نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر بالا ببرد تا نرخ فعلی خود را به 4.5 درصد افزایش دهد.

چیزی که جلسه بانک مرکزی انگلستان را مهم تر می نماید سخنرانی رئیس BoE، اندرو بیلی و صحبت درباره چشم انداز آتی رشد اقتصاد بریتانیا و تورم است.

معامله گران برای دریافت سیگنال از نزدیک سخنرانی بیلی را رصد خواهند کرد تا متوجه شوند که آیا BoE باز هم قصد دارد نرخ هایش را در آینده بالا ببرد یا خیر.

ضمنا در سشن معاملاتی نیویورک قرار است گزارش PPI، درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و سخنرانی یکی از اعضای تاثیرگذار فدرال رزرو را برای امریکا داشته باشیم.

وضعیت جفت ارزها و طلا

از آنجا که دیروز جفت ارز EURUSD نتوانست از سطح مهم مقاومتی 1.10 عبور کند شروع به ریزش تا اطراف سطح مهم روانی 1.09 کرده است. از نقطه نظر تکنیکالی این جفت ارز در تایم روزانه به کف الگوی مستطیل خود برخورد کرده است.

جفت ارز USDJPY هم که از الگوی صعودی خود در تایم روزانه خارج شده بود دوباره در حال افزایش تا اطراف 134.70 است.

جفت ارز GBPUSD هم که از سقف الگوی صعودی خود خارج شده بود مجددا به درون این الگو بازگشته و شروع به ریزش تا اطراف 1.2570 کرده است.

برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مطالعه این قسمت پیشنهاد می شود: https://donyaye-trade.com/forexanalysis

در انتها اونس جهانی طلا هم که در سشن معاملاتی آسیا تا 2035 افزایش پیدا کرده بود در این لحظه قرمز و اطراف قیمت 2024 دلار در حال معامله شدن است.