آخرین میخ به تابوت استیبل‌کوین‌های الگوریتمی؛ ممنوعیت دو ساله!
اخبار ارز دیجیتال

آخرین میخ به تابوت استیبل‌کوین‌های الگوریتمی؛ ممنوعیت دو ساله!

ساعاتی پیش دولت ایالات متحده امریکا، طی پیش‌نویس لایحه‌ای در مورد استیبل‌کوین‌ها، ایجاد هرگونه استیبل‌کوین الگوریتمی را برای دو سال ممنوع اعلام کرد. این پیش‌نویس، استیبل‌کوین الگوریتمی را ارزی می‌داند که ثبات قیمت آن وابسته به ارزی دیگر است و سازندگان هر دو ارز یکی می‌باشند.

پیش‌نویس جدیدی که در مجلس نمایندگان ایالات متحده مطرح شده است، در صورت تایید نهایی ممنوعیتی دو ساله برای استیبل‌کوین‌های الگوریتمی جدید مانند Terraclassicusd (USTC) ایجاد می‌کند. این استیبل‌کوین در اوایل سال جاری میلادی نسبت یک به یک خود را با دلار امریکا از دست داد (دی‌پگ) و باعث ایجاد بحرانی گسترده در بازار ارزهای دیجیتال شد.

این لایحه براساس پیش نویس فعلی منتشر شده توسط بلومبرگ، ایجاد یا صدور "استیبل‌کوین‌هایی با وثیقه داخلی" را جرم تلقی خواهد کرد. با این حال، این لایحه شامل یک دوره تنفس دو ساله برای ارائه دهندگان استیبل‌کوین‌های الگوریتمی موجود می‌باشد، تا در این زمان مدل خود و نحوه وثیقه‌گذاری را تغییر دهند.

مطالعه مقاله ارز اریوا پیشنهاد میشود.

بنا بر گزارش‌ها تعریفی که از استیبل‌کوین‌های الگوریتمی در این لایحه شده است، شامل پروژه‌هایی می‌شود که ارزش استیبل‌کوین آن‌ها به یک دارایی دیجیتال دیگر بستگی دارد و سازندگان هر دو دارایی یکی می‌باشند. در ادامه لایحه توضیح می‌دهد که تبلیغ این موضوع که دو ارز از یک پروژه مذکور قابلیت تبدیل با قیمتی معین دارند نیز مصداق موارد قبلی می‌باشد.

این لایحه نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا استیبل‌کوین‌هایی مانند سینتتیکس یواس‌دی (SUSD) نیز در این تعریف قرار می‌گیرند، ایجاد می‌کند. در حال حاضر استیبل‌کوین (SUSD) با دارایی بومی همان پروتکل با تیکر SNX ضمانت می‌شود. از سایر استیبل‌کوین‌های الگوریتمی با ساختار مشابه می‌توان به ‘BitUSD’ اشاره کرد که توسط کوین بیت‌شرز (BTS) پشتیبانی می‌شود.

ممنوعیت استیبل کوین های الگوریتمی

پیش‌نویس این لایحه همچنین، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده را موظف می‌کند تا مطالعه‌ای در مورد استیبل‌کوین‌های الگوریتمی انجام دهد و با فدرال رزرو، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل کننده ارز مشورت کند.

طبق گزارش بلومبرگ از افراد درگیر با این لایحه، ممکن است تا هفته آینده شاهد تصویب این لایحه باشیم. ماکسین واترز، نماینده دموکرات و پاتریک مک هنری جمهوری خواه در حال کار برای دستیابی به توافق بر سر این قانون هستند، اگرچه مشخص نیست که آیا مک هنری آخرین پیش‌نویس را تایید کرده است یا خیر.

واترز ریاست کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان را به عهده دارد که مک هنری یکی از اعضای آن است، هر دو در جلسه استماع سه شنبه شهادت دادند که استیبل‌کوین‌های با پشتوانه دلار آمریکا می‌توانند امنیت ملی را به دلیل اعتبار و قابل اعتماد بودن دلار تقویت کنند.

استیبل‌کوین TerraClassicUSD (USTC)، که قبلا با نام TerraUSD (UST) شناخته می‌شد، یک استیبل کوین الگوریتمی است که در اوایل ماه مه، پیوند 1:1 خود را با دلار آمریکا از دست داد و در اواسط ژوئن به پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی 0.006 دلار رسید که منجر به ده‌ها میلیارد دلار ضرر سرمایه‌گذاران شد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام