سقوط 7 درصدی قیمت بیت کوین در پی ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در چین
اخبار ارز دیجیتال

سقوط 7 درصدی قیمت بیت کوین در پی ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در چین

بانک کشاورزی چین بار دیگر مبادلات ارز دیجیتال را ممنوع اعلام می‌کند.

در پی ممنوعیت مبادلات ارز دیجیتال در بانک کشاورزی، بیانیۀ حاوی دستورالعمل‌های بانک خلق چین از روی سایت این بانک حذف شد.

به گزارش مجلۀ اینترنتی کوین دسک (Coindesk)، بانک کشاورزی چین موسوم به ABC، با حذف بیانیۀ خلق چین از سایت خود، بار دیگر ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در این بانک را اعلام می‌کند. امروز دوشنبه کالین وو (Colin Wu)، مدیر ارشد پروژه در صنعت مالی نیز در یک توئیت معنای این اقدام بانک را شرح داد.

در این توئیت آمده است که:

«بانک کشاورزی چین، سومین بانک بزرگ در چین، در روز 21 ژوئن، با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت که خدمات معاملات ارزی خود را برای معاملات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

توئیت مدیر ارشد پروژه در صنعت مالی چین-وو بلکچین WuBlockchain در 21 ژوئن 2021

گفتنی است بانک کشاورزی، پیش از این، در ادامۀ سرکوب کلاهبرداران حوزۀ ارز دیجیتال، جدیدترین راهنمای مبادلات رمزارز را از منبع بانک خلق چین دریافت و روی سایت خود قرار داده بود.

در این بیانیه، بانک خلق چین، با تصریح بر اجتناب از هر گونه اقدام مشکوک تأکید کرده بود: « هر گونه رفتار مشکوک به کلاهبرداری، منجر به فسخ روابط فی مابین بانک و مشتری شده و به مراجع قضایی گزارش خواهد شد.»

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دامیننس بیت کوین چیست؟

این اقدام بانک ABC، که سومین بانک بزرگ در جهان است، در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از این، دولت چین اقدام گسترده‌تری جهت سرکوب استخراج و معاملات رمزارز به راه انداخته است.

این اقدام سبب شده که در 24 ساعت گذشته، بیت کوین کاهش 7 درصدی را به خود ببیند. این رمزارز به مجرد این اقدام بانک کشاورزی، با قیمتی حدودی 33,300 دلار در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله شد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام