مسدود سازی موجودی 3 آدرس توسط تتر
اخبار ارز دیجیتال

مسدود سازی موجودی 3 آدرس توسط تتر

شرکت تتر موجودی ۳ آدرس حاوی USDT به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیون تتر را در آخرین اقدام خود مسدود کرد. این ۳ کیف پول قادر نخواهند بود که وجوه خود را به آدرس دیگری منتقل کنند.

شرکت تتر به صورت علنی، جزئیاتی مرتبط با این اقدام ارائه نکرده است اما طبق سیاست های این شرکت، تمامی اقدامات باید مطابق با قوانین باشد. این شرکت در گذشته اقدام مشابهی به منظور جلوگیری از حملات سایبری انجام داد. این اقدامات برای محافظت از حریم صرافی های ارز های دیجیتال صورت گرفته است.

سخنگوی تتر عنوان کرده است که مسدود سازی دارایی این ۳ آدرس به دستور مقامات دولتی انجام گرفته است و جزئیات بیشتر محرمانه می باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین ارزهای دیفای

مسدود سازی USDT توسط شرکت تتر، ثابت میکند که این ارز دیجیتال متمرکز بوده و دارایی ها قابل قفل شدن از سمت شرکت می باشند. این موضوع نگرانی هایی را برای کاربران ایرانی به وجود آورده است که به خاطر شرایط تحریم ها دارایی های کاربران مسدود شود. اما در ادامه این مقاله به دو راهکار برای جلوگیری از مسدود شدن موجودی تتر اشاره خواهیم کرد.

یکی از بزرگترین مزایای متمرکز بودن تتر، جلوگیری از پولشویی از طریق این ارز دیجیتال و تراکنش های مخفی توسط تروریست ها می باشد. اما ممکن است به دستور مقامات آمریکایی، این شرکت دارایی دیگر کاربران را نیز قفل کند. 

از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ شرکت تتر در مجموع، 563 آدرس را مسدود کرده است که با احتساب 3 آدرس اخیر که در سال ۲۰۲۲ مسدود شدند، مجموع آدرس های مسدود شده از سال ۲۰۱۷ تا کنون به 566 عدد میرسد.

طی اخبار منتشر شده مرتبط با مسدود سازی آدرس های تتر، کاربران ایرانی به سمت دیگر استیبل کوین ها از جمله USDC و Dai رو آوردند که همین امر باعث شد ارزش بازار سایر استیبل کوین ها با سرعت فزاینده‌ای رشد کند. در واقع یکی از راه‌حل‌ های جایگزین برای ایرانیان استفاده از دیگر استیبل کوین ها مانند USDC، UST و Dai است. 

انتظار می رود که طی چند سال آینده استیبل کوین تتر جایگاه برتر خود را به خاطر متمرکز بودن از دست بدهد اما در حال حاضر مزیتی که تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها دارد امکان انجام تراکنش ها بر بستر ترون میباشد که باعث می شود کارمزدها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. اما اگر سایر استیبل کوین ها اقدام مشابهی انجام دهند، مزیت تتر نسبت به سایر رقبا از دست خواهد رفت.

راه حل دیگر برای جلوگیری از مسدود شدن دارایی تتر استفاده از چند آدرس می باشد. به عبارت دیگر بهتر است دارایی تتر خود را در آدرس های مختلف تقسیم کنید چرا که آدرس های بزرگتر بیشتر در معرض مسدود شدن هستند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام