محدودیت سفر به ۸ کشور آفریقایی از طرف آمریکا
اخبار فارکس

محدودیت سفر به ۸ کشور آفریقایی از طرف آمریکا

آمریکا قصد دارد در واکنش به شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا (کووید ۱۹) در جنوب قاره آفریقا، برای سفر به ۸ کشور آفریقایی محدودیت‌ وضع کند. این محدودیت‌های جدید جلوی ورود اغلب افراد خارجی که در ۱۴ روز اخیر در کشورهای مذکور بوده‌اند به آمریکا را می‌گیرد. این محدودیت‌ها قرار است از فردا دوشنبه آغاز شود.

این محدودیت‌های مسافرتی شامل کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک، و مالاوی خواهد شد. به گفته آمریکا هدف از این کار تشدید اقدامات احتیاطی علیه شیوع سویه جدید کووید ۱۹ است.

محدودیت‌های مذکور به شهروندان آمریکا و ساکنان دائمی قانونی این کشور اعمال نخواهد شد. در صورت گسترش بیشتر این سویه جدید، آمریکا ممکن است در آینده کشورهای دیگری را به لیست محدودیت سفر اضافه کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تحلیل جفت ارزها

تاثیر نگرانی از سویه جدید ویروس روی بازارهای مالی و فارکس

شیوع این سویه جدید روی بازارهای مالی اثرگذار بوده است. به سبب تهدید رشد اقتصادی و احتمال برقراری قرنطینه‌های با ابعاد و شدت‌های گوناگون، فعالان بازارهای مختلف کالایی و ارزی منجمله فارکس دارند به سوی موضع ریسک‌گریزی متمایل می‌شوند. در چنین شرایطی که بازار ریسک‌پذیری کمتری دارد احتمالا تقاضا برای خرید دارایی‌ها و ارزهایی که حکم دارایی امن را دارند (مانند طلا در میان فلزات یا  دلار آمریکا و ین ژاپن در میان ارزها) افزایش خواهد یافت و از این رو ممکن است شاهد افزایش ارزش آنها در مقابل دیگر کالاها یا ارزها باشیم.

 مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: فارکس چیست