خریداران لونا مراقب باشید:پس از رالی 180 درصدی، لونا در منطقه بیش خرید
اخبار ارز دیجیتال

خریداران لونا مراقب باشید:پس از رالی 180 درصدی، لونا در منطقه بیش خرید

لونا LUNA توکن بومی بلاکچین Terra، پس از کسب بیش از 10 امتیاز ارزش بازار در 17 روز، در کانون توجه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در حال حاضر، تحلیل‌های تکنیکال پیش بینی می‌کنند که افزایش سود در آینده نزدیک است.

لونا بیست و سومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار است و همانطور که در طول سه هفته گذشته، در حال آماده سازی خود برای صعود بود، از 20 ژوئیه نزدیک به 180 درصد افزایش یافته است و از کمترین قیمت 5.60 دلار به بالاترین سطح 15.50 دلار رسیده است.

اگرچه هنوز هم جا دارد که باز هم Terra صعود کند، اما در حال حاضر توکن اختصاصی آن، در منطقه بیش خرید (overbought) قرار دارد. شاخص قدرت نسبی یا RSI در نمودار روزانه معادل 82.20 در حال حرکت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: مارکت کپ چیست؟

وقتی ارزش روز یک دارایی بالاتر از ارزش ذاتی آن می‌رود و در این قیمت به فروش حداکثری می‌رسد، اصطلاحاً می گویند Overbought شده است. بسیاری از سرمایه گذاران از نسبت معروف (P/E) قیمت بر درآمد، برای تعیین بیش خرید یا (Overbought) استفاده می‌کنند، در حالی که معامله‌گران از اندیکاتورهای تکنیکال مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) بهره می‌برند.

وقتی یک توکن در وضعیت بیش خرید قرار دارد، اصطلاحاً می‌گویند این یک حباب قیمت است که ممکن است هر آن بترکد و قیمت ریزش کند.

خرید هیجانی نکنید، اندیکاتور تام دمارک سیگنال فروش می دهد

هر بار که شاخص RSI روزانه LUNA از اواسط فوریه 2020 از مرز 80 عبور کرده است، یک اصلاح شدید در پی داشته است.

طبق اندیکاتور TD Sequential تام دمارک، روند در آینده خرسی خواهد بود. این شاخص تکنیکال در آستانه ارسال سیگنال فروش به شکل 9 کندل استیک سبز در بازه زمانی مشابه است.

اگرچه هنوز آرایش خرسی روی نمودار شکل نگرفته است، اما آینده نزدیک برای گاوها خوب به نظر نمی رسد.

نمودار جفت ارز LUNA/USDT در صرافی بایننس- برگرفته از سایت تریدیگ ویوو

نمودار جفت ارز LUNA/USDT در صرافی بایننس- برگرفته از سایت تریدیگ ویوو

نگاهی اجمالی به نمودار روزانه Terra نشان می‌دهد که تنظیمات TD در پیش بینی صعودهای محلی در روند این آلتکوین فوق العاده دقیق بوده است. پنج سیگنال فروش که این شاخص از ابتدای سال ارائه کرده است، همه معتبر بوده و منجر به عقب نشینی های قابل توجهی شده است.

بنابراین، سناریوی بدبینانه باید علیرغم فشار قابل توجه خرید در پشت LUNA مورد توجه قرار گیرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیام بلاک بایننس

شاخص اصلاح فیبوناچی (که از بالاترین سطح در 22.40 دلار روز 21 مارس تا پایین‌ترین سطح در 3.90 دلار روز 23 می) نشان می‌دهد که افزایش سود در سطوح فعلی قیمت می‌تواند Terra را به سمت 11.00 دلار هدایت کند. عدم رعایت این سطح حمایتی مهم ممکن است منجر به اصلاح شدیدتر تا 7.90 دلار شود.

شایان ذکر است که چون سیگنال فروش TD هنوز شکل نگرفته است، LUNA ممکن است قبل از تحقق اصلاحات، به پیشرفت بیشتری دست پیدا کند. شکست آشکار سطح فیبوناچی 38.20 در سطح 15.30 دلار نشان دهنده ادامه بخشی روند صعودی به سطح فیبوناچی 23.60 در 18.00 دلار است. لیکن پس از 18 دلار، به احتمال قوی روند نزولی خواهد بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام