فوری : آیا بایننس ترون را از لیست خارج می کند؟
اخبار ارز دیجیتال

فوری : آیا بایننس ترون را از لیست خارج می کند؟

شعبه آمریکای صرافی بایننس، روز دوشنبه اعلام کرد، هفته‌ی آینده ارز دیجیتال ترون TRON (TRX) را از لیست خود خارج می‌کند.

به گزارش دنیای ترید، شعبه‌ی آمریکای صرافی بایننس با اعلام این خبر، افزود:

عوامل مختلفی از جمله حجم معاملات، نقدینگی و وضعیت رگولاتوری ترون در ایالات متحده منجر به چنین تصمیماتی شده است.

بر اساس این اعلامیه:

  • 29 فروردین (18 آوریل  2023) ارز ترون از لیست خارج می‌شود و درگاه واریز TRX در این تاریخ غیرفعال می‌شود، اما درگاه برداشت همچنان فعال باقی می‌ماند.
  • خرید، فروش، تبدیل ترون و معاملات OTC، یک ساعت پس از خروج از لیست، به‌طور کامل متوقف می‌شوند.
  • معاملات فیوچرز ترون، فردا 13 آوریل غیر فعال می‌شوند.

جاستین سان در واکنش به خروج از لیست ترون توییت زد:

« می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که این (خروج از لیست) تأثیر نسبتاً کمی بر بازار TRX دارد؛ زیرا حجم معاملات ترون در شعبه‌ی آمریکای بایننس، کمتر از 2 میلیون دلار در روز است.

گفتنی است ارز TRX یکی از بالاترین حجم معاملات را در بایننس به خود اختصاص داده است. مشخص نیست که آیا این اقدام، به عنوان یک اقدام جامع در مجموع شعبه‌های بایننس ادامه می‌یابد یا خیر. یکی از سخنگویان بایننس در پاسخ به این پرسش گفت: «شعبه‌های بایننس به طور مستقل عمل می‌کنند.»

 پس از انتشار این خبر ترون 6 درصد ریزش کرد. با این حال هم اکنون در حال ریکاوری است.

ریزش و ریکاوری ترون پس از انتشار خبر خروج از لیست شعبه امریکای صرافی بایننس


اخبار ارز ترون 2 فروردین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا (SEC)، روز چهارشنبه، 2 فروردین، از جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار ترون Tron به اتهام اخلال و دستکاری در بازار اوراق بهادار شکایت کرد.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از خبرگزاری رویترز، SEC به اتهام عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده، کلاهبرداری و دستکاری بازار، علیه جاستین سان و تعدادی از سلبریتی‌هایی که در تبلیغات ارز دیجیتال ترون شرکت داشته‌اند، شکوائیه‌ای تنظیم کرده است.  

SEC در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که از Sun، بنیاد ترون، بنیاد BitTorrent (که اکنون با نام Rainberry شناخته می شود) به دلیل فروش دو توکن ترون (TRX) و بیت تورنت (BTT) شکایت کرده است.

SEC همچنین مدعی شد که سان و کسب و کارش، دو توکن TRX و BTT را به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری از طریق چندین برنامه‌ی جایزه‌دار بدون مجوز به فروش رسانده‌اند. همچنین بنا بر این شکوائیه، جاستین سان از طریق یک طرح گسترده‌ی واش تریدینگ (Wash Trading) یا تجارت شست‌وشو، بازار را دستکاری کرده‌ است.

SEC  ادعا کرد که جاستین سان با مشارکت کارکنان شرکت خود، در بیش از 600 هزار واش تریدینگ بین دو حساب تحت کنترل خود، شرکت کرده است و روزانه حجمی میان 4.5 تا 7.4 میلیون واحد توکن TRX از طریق این واش تریدینگ معامله شده است.

SEC همچنین افزود:

«این طرح به عرضه‌ی قابل توجهی توکن TRX نیاز داشت که ظاهراً  جاستین سان آن را تأمین کرد. سان همچنین TRX را در بازار ثانویه به فروش رساند و درآمدی معادل 31 میلیون دلار از پیشنهادات غیرقانونی، ثبت نشده و فروش توکن به دست آورد.»

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر (Gary Gensler)، در یک بیانیه تأکید کرد این مورد نمونه‌ای از خطرات احتمالی است که سرمایه گذاران رمزارز ممکن است با اوراق بهادار ثبت نشده مواجه شوند.

سلبریتی‌ها برای تبلیغ ترون هزاران دلار جریمه نقدی پرداخت کردند!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین از گروهی از سلبریتی‌ها از جمله بازیگر هالیوودی، لیندزی لوهان (Lindsay Lohan)، بوکسور معروف، جیک پاول (Jake Paul)، چند رپر و خواننده‌ی معروف آمریکایی، سولجا بوی (Soulja Boy)، لیل یاتی (Lil Yachty)، نی یو (Ne-Yo)، ایکان (Akon) و میشل میسون (Michele Mason) به اتهام تبلیغ غیرقانونی ترون و بیت تورنت به میلیون‌ها فالوور خود در شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد.

تعدادی از این سلبریتی‌ها در مجموع، بیش از ۴۰۰ هزار دلار جریمه‌ی نقدی به قانون‌گذاران ایالات متحده پرداخت کردند.

ایکان (Akon) خواننده معروف آمریکایی

ایکان (Akon) خواننده معروف آمریکایی از جمله سلبریتی‌هایی بود که جریمه را پرداخت کرد. 

لیندزی لوهان بازیگر هالیوودی

سخنگوی لیندزی لوهان، اعلام کرد این بازیگر 8,141 پوند (10,000 دلار) را که به او پرداخت شده بود به اضافه‌ی بهره‌ی بانکی آن پس داد و 24,425 پوند (معادل 30,000 دلار) جریمه نیز پرداخت کرد.

نمایندگان دیگر سلبریتی ها از اظهار نظر خودداری کردند.

هیچ یک از افراد مشهوری که جریمه پرداخت کردند، در پذیرش یا رد یافته های SEC هیچ اظهارنظری ارائه ندادند.

واکنش جاستین سان و جامعه به اتهامات SEC : این اتهامات بی ارزش است!

جاستین سان روز گذشته (23  مارس) نسبت به اتهامات SEC با انتقاد از چارچوب نظارتی SEC واکنش نشان داد و به 3.4 میلیون فالوور خود، متن زیر را توییت زد.

متن کامل توئیت جاستین سان:

شکایت مدنی SEC در اوایل امروز تنها آخرین نمونه از اقداماتی است که SEC علیه بازیگران خوشنام در فضای بلاک چین و کریپتو انجام داده است. ما معتقدیم که این شکایت فاقد ارزش است و در عین حال، به ساخت غیرمتمرکزترین سیستم مالی ادامه خواهیم داد.

بر کسی پوشیده نیست که چارچوب نظارتی SEC در قبال دارایی‌های دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود است و نیاز به توسعه بیشتر دارد.

ما مشتاق همکاری با آن دسته از دولت‌ها و نهادهای نظارتی جهان هستیم که به ایجاد دستورالعمل‌های شفاف برای رگولاتوری و کار با صنعت ارزهای دیجیتال، با توجه به نقش مهمی که می‌تواند ایفا کند، اختصاص داده شده‌اند.

به عنوان مثال، اخیراً جمهوری دومینیکا دو ارز ترون (TRX) و بیت تورنت (BTT) را به عنوان مناقصه قانونی پذیرفته است.

منبع: توئیتر جاستین سان

پس از این ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در روز  22 مارس، ارز دیجیتال ترون با یک کندل قرمز فول بادی واکنش نشان داد.

نمودار رمز ارز ترون پس از شکایت SEC

جفت ارز ترون به تتر (TRX/USDT) با 16.85 درصد رشد منفی، از قیمت 0.6842 به 0.05689 سقوط کرد.

با این حال، پس از پاسخ جاستین سان، تا حدود زیادی ترون ریکاوری شده است.

⚠️پیگیری‌های SEC در مورد این پرونده، قطعاً در روزهای آتی بر بازار این ارز دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، در صورتی که از سرمایه‌گذاران این ارز هستید، با هشیاری اخبار را دنبال کنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام