مشکلات عملکردی صرافی کوینکس؛ کاربران گزارش می دهند
اخبار ارز دیجیتال

مشکلات عملکردی صرافی کوینکس؛ کاربران گزارش می دهند

از چندی پیش معامله گران ایرانی همزمان با محدودیت های جدید وضع شده از سوی صرافی بایننس (Binance) و همچنین ادعای صرافی کوینکس (CoinEX) در ارائه خدمات معاملاتی امن به کاربران ایرانی، مهاجرت به این صرافی هونگ کونگی را در برنامه خود قرار دادند. در این یادداشت اختصاصی از دنیای ترید، نگاهی اجمالی به نظرات و تجارب کاربران در مورد عملکرد انتقاد برانگیز این صرافی در روز های گذشته داشته ایم.

حجم معاملات روزانه کوینکس و مشکلات کاربران

صرافی کوینکس از نظر حجم معاملات روزانه، بین صرافی های معتبر جهانی، جایگاه نه چندان جالب 44 امی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این که حجم معاملات 24 ساعته و مقدار نقدینگی در جریان، شاخص هایی تعیین کننده در انتخاب صرافی توسط معامله گران حرفه ای به شمار می روند، جایگاه 44 امی کوینکس در این لیست می تواند برای بسیاری از کاربران نا امید کننده به نظر برسد. برخی کاربران نیز با توجه به حجم معاملات کوینکس و محدودیت های معطوف به کاربران ایرانی، دست به مقایسه کوینکس با صرافی کوکوین زدند.

برخی دیگر از کاربران ایرانی نیز طی روز های گذشته، بدون اطلاع از حجم معاملات نسبتا پایین صرافی کوینکس گزارش هایی همراه با عصبانت در مورد عملکرد موتور معاملاتی کوینکس در نهایی کردن سفارشات خود به اشتراک گذاشتند.

ادعاهای جذاب ولی متزلزل صرافی کوینکس

در همین حین بعضی از دیگر کاربران سوال مهمی را در مورد ادعا های صرافی کوینکس مطرح کردند. این ادعا که کاربران ایرانی بدون هیچ محدودیت خاصی (با توجه به تحریم های بین المللی) می توانند در کوینکس به معامله بپردازند برای کاربری با نام "پساکریپتو" عجیب و شک برانگیز به نظر می رسد. خالی از لطف نیست که یادآوری کنیم این نگرانی کاربران ایرانی بی جهت نیست. در سال های گذشته تجربه ای مشابه در مورد صرافی بیترکس رخ داد و در نهایت مشکلاتی فراوانی برای کاربرانی که به ادعاهای بیترکس اعتماد کرده بودند ایجاد شد.

بنابراین پیشنهاد ما در دنیای ترید این است که مراقب دارایی های خود باشید و حتی المقدور از صرافی ها برای نگهداری طولانی مدت سرمایه خود استفاده نکنید.

خطای Trading prohibited در کوینکس

با تمام افکار و گمانه زنی های مثبت و منفی ای که در خصوص صرافی کوینکس شکل گرفت اما گذر زمان اثبات کرد که تمامی کاربرانی که اعتماد چندانی به صرافی کوینکس نداشتند در مسیر درستی بودند! چند ماه پس از اعلام رسمی صرافی کوینکس جهت عدم محدودیت احراز هویت برای کاربران ایرانی، بسیاری از معامله گران ایرانی با خطای Trading prohibited مواجهه شدند.

Trading prohibited coinex در واقع اخطاری برای کاربران ایرانی بود که نشان می داد دیگر نمی توانند معامله کنند و از این جهت دچار محدودیت شده‌اند.

حرف آخر

با توجه به تمام مسائل و انتقادات از صرافی کوینکس بهتر است حجم محدودی از دارایی های خود را به این صرافی انتقال دهید. نکته ای که ذکر آن برای بار دیگر خالی از لطف نیست را دوباره گوشزد می کنیم، سعی کنید درصد بیشتر پورتفوی خود را در کیف پولی امن نگهداری کنید و از ذخیره سازی کوین های خود برای طولانی مدت روی صرافی ها دوری کنید.

بهترین مقاله روز: کارمزد صرافی کوکوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام