آیا صرافی ها کاردانو، پالیگان و سولانا  را از لیست خارج می کنند؟
اخبار ارز دیجیتال

آیا صرافی ها کاردانو، پالیگان و سولانا را از لیست خارج می کنند؟

ابعاد گسترده‌ی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه صرافی بایننس، همچنان ادامه دارد.

روز جعه، پلتفرم معاملاتی رابین هود (Robinhood) سه مورد از مهم‌ترین رمزارزها را از لیست خارج کرد. به گزارش دنیای ترید، به نقل از کوین گپ (coingape) ارزهای کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و پالیگان (MATIC)، پس از خروج از لیست رابین هود، به طور ناگهانی 30 درصد ریزش داشتند.  آخرین اخبار این ارزها را در این صفحه دنبال کنید.

 

رابین هود یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که به منظور تسهیل معاملات سهام بدون کارمزد در سال 2015 ایجاد شده است. در اپلیکیشن موبایلی رابین هود، معامله در بورس و ارزهای دیجیتال و همچنین مدیریت حساب‌های بازنشستگی فردی امکان پذیر است.

 

 رابین هود به‌تازگی اعلام کرد که از روز  سه‌شنبه، 6 تیر مصادف با 27 ژوئن، سه ارز دیجیتال ADA، SOL و MATIC از لیست خارج می‌شوند. دن گالاگر (Dan Gallagher)، رئیس حقوقی این پلتفرم با اعلام این خبر، افزود:

«این تصمیم به علت شکایت SEC اتخاذ شده و رابین هود در حال بررسی سایر گزینه‌های ارز دیجیتال است.»

جوابیه پالیگان: متیک اوراق بهادار نیست!

پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نماد پالیگان را در لیست "اوراق بهادار" غیر مجاز قرار داد، پالیگان در شبکه‌ی توییتر خود، بیانیه‌ای اعلام کرد. شبکه‌ی پالیگان در این بیانیه تصریح کرده است که در آمریکا راه‌اندازی نشده و در نتیجه تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار ندارد. 

توییت شبکه پالیگان

متن بیانیه‌ی پالیگان:
ما به تاریخچه‌ی شبکه Polygon که در خارج از ایالات متحده توسعه یافته و مستقر شده است، مباهات می‌کنیم. تمرکز این شبکه تا به امروز، بر روی جامعه جهانی بوده که اکنون از شبکه پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتال MATIC، از روز اول یک بخش ضروری از فناوری Polygon بود و امنیت شبکه را تضمین می کرد و تا به امروز نیز به همین صورت باقی مانده است. با توجه به تمرکز ما بر امنیت شبکه، اطمینان حاصل کردیم که MATIC برای گروه وسیعی از افراد در دسترس است، اما فقط با اقداماتی که در هیچ زمانی ایالات متحده را هدف قرار نداده باشد.
بازار غیرآمریکایی بزرگترین بازار در جهان است، و ما از همه‌ی کارهای متفکرانه‌ای که در تمام جنبه‌های این فناوری در سراسر جهان انجام می‌شود، از جمله کارهای ناظران و سیاست گذاران سپاسگزاریم.
ما به اقداماتی که در گذشته انجام دادیم و اینکه چقدر روی ایجاد آینده تمرکز کرده‌ایم، اطمینان داریم.  این هفته منتظر اطلاعیه‌های فنی هیجان انگیز باشید!

با اینکه اخبار فاندامنتال منفی موجب ریزش 30 درصدی متیک فقط در یک روز شد، انتشار این بیانیه تا حدی از ادامه‌ی ریزش بازار پالیگان جلوگیری کرد. اما در نمودار تحلیل تکنیکال پالیگان، این بهبود فقط یک استراحت در روند پرشتاب نزولی است.

نمودار تحلیلی پالیگان

نمودار تحلیل تکنیکال متیک به تتر (MATICUSDT) - تایم فریم یک روزه، 22 خرداد 1402، منبع: TradingView

همانطور که در نمودار بالا مربوط به جفت ارز MATICUSDT مشخص است، سطح حمایت 0.7557 از دست رفته است. با از دست رفتن این سطح (که از ابتدای 2023 معتبر بوده) و تثبیت قیمت زیر آن، مقصد بعدی سطوح 0.6920 و 0.5320 است.

کاردانو پس از حدود 34 درصد ریزش در 10 ژوئن، توانست سطح از دست رفته‌ی 0.2525 را پس بگیرد. با این حال، سطح مقاومت بعدی در قیمت 0.2988 دلار،  چالش مهمی برای این ارز است.

نمودار تحلیلی کاردانو

نمودار تحلیل تکنیکال کاردانو به تتر (ADAUSDT) - تایم فریم یک روزه، 22 خرداد 1402، منبع: TradingView

رمز ارز سولانا نیز با 36 درصد ریزش در روز 10 ژوئن، نسبت به خروج از لیست رابین هود واکنش نشان داد.

نمودار تحلیلی سولانا

نمودار تحلیل تکنیکال سولانا به تتر (SOLUSDT) - تایم فریم یک روزه، 22 خرداد 1402، منبع: TradingView

جفت ارز SOLANAUSDT یک ریکاوری 23 درصدی داشت و اکنون در منطقه‌ی اشباع فروش قرار دارد. با این‌حال، سولانا همچنان تحت فشار فروش است و روند معتبر برای این ارز، همچنان نزولی است.

آیا سایر صرافی ها از رابین هود پیروی خواهند کرد؟

اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در شکایت علیه بایننس و کوین‌بیس مطمئناً تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران داشته است. سایر صرافی‌های فعال در خاک آمریکا نیز نگران احتمال اقدام قضایی SEC هستند و امکان دارد اقداماتی را برای جلوگیری از شکایت SEC انجام دهند.

در صورت موفقیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دعاوی خود علیه بایننس و کوین بیس، عواقب شدیدی برای 19 ارز دیجیتال طبقه بندی شده به عنوان اوراق بهادار و کل بازار ارز دیجیتال دارد.

همچنین شبکه‌های قرارداد هوشمند کاردانو، پالیگان و سولانا مورد تهدید جدی قرار دارند؛ قطعاً با اعمال محدودیت‌های تجاری این سه ارز در آمریکا که بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال جهان است؛ این شبکه با فرار سرمایه‌ی گسترده روبرو می‌شوند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام