چرا نباید در ایام کریسمس ترید کرد؟
فارکس

چرا نباید در ایام کریسمس ترید کرد؟

ترید کردن در تعطیلات آن هم در ایام کریسمس یک کار بسیار بیهوده و یک عادت ناسالم است. همانطور که مطلع هستید فارکس یک بازار 24 ساعته است که از دوشنبه تا جمعه یکسره باز می باشد.

به عنوان مثال اگر مارکت با تعطیلی روز کارگر در ایالات متحده مواجه شود، دیگر قاره ها و کشورها باز هستند در نتیجه شما می توانید به معاملات خود ادامه دهید.

ولی داستان تعطیلی کریسمس و ترید کردن یک مقوله کاملا جداگانه از دیگر تعطیلی هاست که باید به آن دقت کنید.

یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید برآنند تا شما را با یکی دیگر از مقالات ارزشمند در مارکت فارکس آشنا کنند.

کریسمس و ترید کردن

همان گونه که می دانید 25 دسامبر هر سال در تقویم میلادی روز تولد حضرت مسیح است که اکثر نقاط جهان این روز را تعطیل هستند.

از آنجا که اکثر کشورها فعالیت نمی کنند در نتیجه ترید کردن قبل و بعد از 25 دسامبر یک کار بسیار اشتباه است که می تواند منجر به ضررهای زیادی شود.

در حقیقت معامله گران حرفه ای از 25 دسامبر تا 2 ژانویه را هرگز ترید نمی کنند و این روز گرامی را با خانواده یا دوستان خود مشغول جشن و پایکوبی می شوند.

ولی اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که تمایل دارند ایام قبل و بعد از روز کریسمس را ترید کنند باید یک سری نکات مهم و آموزنده را بدانید که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

فارکس و کریسمس

بازار فارکس در ایام کریسمس

همانطور که مطلع هستید 25 دسامبر روز میلاد مسیح و یک تعطیلی سراسری است. درست است که 25 دسامبر روز کریسمس است ولی در واقع کل هفته بعد از این روز تا 2 ژانویه مارکت در بسیاری از نقاط دنیا هم به دلیل میلاد مسیح و هم به دلیل نزدیک شدن به سال نو میلادی با "حجم کم و نوسانات بسیار بالایی" مواجه می شود.

در حقیقت بازار 25 دسامبر، 31 دسامبر و 1 ژانویه را کلا تعطیل است ولی مابین این روزها و ایام کریسمس، برخی از بروکر ها باز می باشند و معامله گران هم دست از ترید کردن بر نمی دارند.

همین دو فاکتور حجم کم و نوسانات بالا برای بسیاری از حرفه ای های بازار دلیل بسیار قوی و منطقی است که ترید نکنند و به حای آن با خانواده های شان وقت بگذارنند.

طی این ایام، بانک ها در مارکت حضور ندارند در نتیجه خبری هم از اخبار با درجه اهمیت بالا و اصطلاحا محرک های مارکت نیست.

ولی با این حال، ایام کریسمس و سال نو میلادی بهترین زمان برای اسکالپرها است چرا که بازار نوسانات بسیار زیادی را تجربه می کند و پر از ریسک است.

در واقع دو فاکتور مهم "ریسک و عدم اطمینان یا همان ناآرامی" معامله گران را پای سیستم های شان میخکوب می کند.

در ضمن ایام کریسمس یکی از بهترین زمان ها برای بروکرها است چرا که اسپردهای بسیار بالایی دریافت می کنند.

چرا نباید در کریسمس ترید کرد؟

5 دلیلی که نباید در ایام کریسمس ترید کرد

همینطور که تا بدین لحظه متوجه شدید اگر شما یک اسکالپر نیستید یادتان باید که ایام کریسمس یکی از بدترین زمان ها برای ترید کردن در مارکت است. در ادامه این مقاله دلایل منطقی که چرا نباید در ایام کریسمس ترید کرد را به شما آموزش می دهیم.

نقدینگی پایین

یادتان باشد طی تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی به دلیل اینکه بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری، بانک ها، موسسات مالی بزرگ و در کل بازیگران اصلی بازار فارکس در مارکت حضور ندارند در نتیجه نقدینگی معاملات بسیار پایین می باشد.

در واقع غول های بزرگ مارکت یا همان نهنگ ها در تعطیلات کریسمس علاقه اندکی به خرید یا فروش ارزهای خود خواهند داشت. آنها کار خود را خیلی خوب بلد هستند و به همین علت در این ایام روی سرمایه خودشان ریسک نمی کنند.

نهنگ های بازار در ایام کریسمس وقت گرانبهای خود را در کنار دریا، مسافرت، خانواده، دوستان و غیره می گذرانند.

نوسان بالا

همانطور که مطلع هستید در بازار فارکس ما با روندهای غیر نوسانی ناگهانی و روندهای نوسانی اصلاحی مواجه هستیم. روندهای غیر اصلاحی نوسانی نشانه حضور غول های بزرگ در مارکت است.

هنگامی که این موج ها در بازار هستند معامله گران می توانند به راحتی درآمد کسب کنند زیرا بازار بهتر از زمان های دیگر مسیر خود را دنبال می کند.

ولی از طرفی دیگر نبود همین غول های بزرگ گاهی باعث ایجاد نوسان های زیاد در مارکت می شود؛ در نتیجه احتمال وقوع بریک اوت و استاپ هانت های اشتباهی در مارکت بسیار بالا می رود.

در حقیقت وجود همین نوسان های بالا، قیمت را بعد از بریک اوت های اشتباهی به ناکجا آباد برده و تمام سودهای شما را یکجا می خورد. همانطور که در ابتدای این مقاله خدمت شما عرض کردیم حرفه ای های بازار فارکس در این ایام هرگز در مارکت حضور ندارند.

همین فاکتورها باعث می شود بازار رنج شده و مسیر و مقصد خاصی را طی نکند.

تله بروکرها در تعطیلات

تله بروکرها

یکی از واقعیت ها درباره بروکرها که کاملا درست هم می باشد این است که آنها در ایام تعطیلات اسپردهایشان را بالا می برند. دلیل این موضع هم نقدینگی پایین در این ایام است.

در نتیجه تریدرهای کوچک و خرده پا در این گونه مواقع با ریسک پیشنهاد خرید و فروش از سمت خود بروکر روبرو می شوند (منظور این است که بروکرها خودشان قیمت پیشنهادی خرید یا فروش را به مشتری می دهند).

کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از باز کردن یک پوزیشن باید حتما به اسپردهایی که بروکرتان به شما پیشنهاد می دهد توجه کنید.

به غیر از این مساله می توانید از نرم افزارهای رایگانی که اسپرد را به شما نشان می دهند نیز روی چارت خود استفاده کنید.

ولی مثل همیشه اگر شما از "یک بروکر بسیار خوب و قابل اعتماد که تحت نظارت سازمان های ذیربط" نیز می باشد استفاده کنید خطر اینگونه چیزها برای شما کاهش می باشد.

منظور ما این است که یک بروکر خوب و قابل اعتماد همان قیمت واقعی را به شما نشان می دهد نه اینکه قیمت را دستکاری کند!

در کل به محض اینکه تعطیلات کریسمس و سال و نو و غیره تمام می شود دوباره اسپردها به طور خودکار سر جای اول خود بر می گردد.

شرایط غیرقابل پیشبینی مارکت

همانطور که می دانید فارکس یک بازار غیر متمرکز است که هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید قیمت طی روزهای آینده به کجا خواهد رفت.

تمام تریدرها و سرمایه گذاران هم بر اساس یکسری احتمالات و اخبار آینده قیمت را پیش بینی می کنند؛ اگر این احتمالات درست از آب درآید آنها سود کرده در غیر اینصورت ضرر می کنند.

حال سوال مهم اینجاست: چه زمان هایی احتمالات در بازار فارکس درست عمل می کند؟ پاسخ میلیون دلاری این است: زمان هایی که بازار در وضعیت نرمال و عادی است نه در شرایط تعطیلات رسمی و ایام کریسمس و غیره.

در نتیجه یادتان باشد که بازار فارکس در ایام کریسمس هیچ روند خاصی را دنبال نمی کند و مارکت بسیار ریسکی و پر نوسان می باشد.

آماده ورود به سال نو شوید

خودتان را برای سال نو شارژ کنید

آخرین دلیلی که در این قسمت درباره آن توضیح خواهیم داد که چرا نباید در ایام کریسمس ترید کنید این است که شما باید در این ایام خودتان را برای ورود به سال نو میلادی شارژ و آماده کنید.

به هر حال یک سال تمام را ترید کرده و ذهن تان درگیر چالش های بسیار بزرگی بوده که باید حتما به آن کمی استراحت دهید.

از آنجا که فارکس یک بازی ذهنی است در نتیجه همیشه باید زمان هایی را برای استراحت و ریلکس کردن به خود اختصاص دهید. به قول معروف باید زمانی را برای تیز کردن تبرتان بگذارید.

نتیجه گیری

همانطور که تا اینجای این مقاله متوجه شدید بازار فارکس در ایام کریسمس و ورود به سال نو میلادی بسیار پر نوسان و بدون نقدینگی بالا و روان است. از آنجا که بسیاری از نهنگ های بازار در این ایام تعطیل هستند شما هم می توانید از این فرصت خوب استفاده کرده و کمی بیشتر با خانواده، دوستان و یا در طبیعت وقت بگذرانید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط