USDCAD چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟
فارکس

USDCAD چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟

جفت ارز USDCAD چیست که در بازار فارکس این همه محبوبیت دارد؟ چرا بسیاری از تریدرهای حرفه ای جفت ارز USDCAD را برای معامله کردن انتخاب می کنند؟

جفت ارز USDCAD معرف رابطه بین دلار امریکا و دلار کانادا است و به دلیل نوسانات بالایی که دارد بین معامله گران بازار فارکس از شهرت بالایی برخوردار است.

در این مقاله ارزشمند قرار است ویژگی ‌های کلیدی جفت ارز USD/CAD از جمله زمان معاملات، نوسانات، میزان اسپرد آن و همچنین عواملی که بر نرخ مبادله USDCAD تأثیر می ‌گذارد مانند شاخص‌ های اقتصاد کلان، سیاست ‌های پولی، قیمت کالاها، احساسات بازار، ریسک پذیری و عوامل سیاسی و ژئوپلیتیکی را بررسی کنیم.

جفت ارز USDCAD چیست؟

خیلی ساده جفت ارز USDCAD در بازار فارکس نماینده دلار امریکا و دلار کانادا است. همانطور که مطلع هستید دلار امریکا در مارکت فارکس با نماد USD و به اسکناس پشت سبز مشهور است و دلار کانادا هم با نماد CAD و به لونی معروف است.

 بر اساس زبان فارکس و از آنجا که ارز قوی تر در اول جفت ارزها نمایش داده می شود و با فرض اینکه قیمت این جفت ارز در حال حاضر 1.3587 می باشد، این مساله بدین معنی است که برای خریدن 1 دلار امریکا شما باید 1.3578 دلار کانادا پرداخت کنید.

در ضمن بد نیست بدانید که هر زمان جفت ارز USDCAD صعودی شد این مساله بدین معنی است که دلار امریکا قوی تر شده و هر وقت که جفت ارز USDCAD شروع به ریزش کرد این مساله بدین معنی است که دلار امریکا ضعیف تر شده و به جای آن دلار کانادا شروع به قوی تر شدن کرده است.

مزایای ترید کردن جفت ارز USDCAD

مزایای ترید کردن جفت ارز USDCAD

اگر قصد ترید کردن جفت ارز USDCAD را دارید بد نیست مزایای این جفت ارز را بررسی کنید چرا که این مساله به شما کمک می کند قبل از ترید کردن با ویژگی های ارزشمند آن آشنا شوید.

زمان معامله

جفت ارز USDCAD به طور 24 ساعته در بازار فارکس قابل معامله است و فقط آخر هفته های میلادی و تعطیلات رسمی بازار فارکس شما نمی توانید آن را ترید کنید.

یادتان باشد حجم این جفت ارز در سشن معاملاتی نیویورک افزایش یافته و نوسانات بالاتری به خصوص زمان هایی که قرار است یک خبر فاندامنتتالی مهم منتشر شود تجربه می کند.

نوسان

یکی از شهرت های جفت ارز USDCAD به دلیل میزان نوسانات بالای آن است. به طور کلی این جفت ارز طی یک روز معاملاتی چیزی در حدود 80 تا 100 پیپ نوسان دارد. همین فاکتور مهم و اساسی باعث شده تا این جفت ارز از محبوبیت بالایی بین تریدرها برخوردار باشد.

در نظر داشته باشید در زمان هایی که قرار است اخبار خیلی مهمی مانند تعیین نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی امریکا و کانادا اعلام شود این نوسان حتی به 200 تا 300 پیپ هم می رسد.

اسپرد

نکته مهم دیگری که باعث شده جفت ارز USDCAD بسیار مورد توجه قرار گیرد میزان اسپرد پایین آن است.

در حقیقت به عنوان یک جفت ارز ماژور در بازار فارکس که از نقدینگی و حجم بالایی در معاملات برخوردار است، USDCAD اسپرد بسیار پایینی دارد.

عوامل تاثیرگذار روی جفت ارز USDCAD

عوامل تاثیرگذار روی جفت ارز USDCAD

حال که با جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا و مزیت های معامله کردن آن آشنا شدید نوبت آن است که سر وقت یکی از مهمترین موضوعات یعنی فاکتورهای تاثیرگذار روی جفت ارز USDCAD برویم.

در واقع فاکتورهای مختلفی روی نرخ این جفت ارز و بالا و پایین شدن آن در بازار فارکس تاثیر می گذارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

داده های اقتصاد کلان

اولین فاکتوری که باید با آن آشنا شوید داده های مهم اقتصاد کلان هم از سمت ایالات متحده و هم از طرف کانادا است.

به عنوان مثال برخی از مهمترین این داده ها عبارتند از: تولید ناخالص داخلی یا همان GDP، داده های مربوط به اشتغال، نرخ تورم، نرخ بهره، تراز تجاری و غیره.

این موضوع بدین شکل است که مثلا اگر قرار است امروز گزارش تورم ایالات متحده منتشر شود و رقم اعلام شده بهتر از تصورات و پیش بینی های مارکت باشد دلار امریکا در مقابل دلار کانادا قوی تر شده در نتیجه جفت ارز USDCAD شروع به افزایش می کند.

سیاست های پولی

فاکتور بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه کنید سیاست های کلان دو بانک مرکزی بزرگ امریکا یعنی همان فدرال رزرو (FED) و بانک مرکزی کانادا (BoC) است.

یادتان باشد هرگونه تغییری در نرخ های بهره، اعمال بسته های حمایتی، محرک های پولی و پیش بینی های مثبت درباره وضعیت آتی اقتصاد از سمت این بانک های مرکزی بزرگ روی نرخ جفت ارز USDCAD تاثیر می گذارد.

قیمت کالاها

همانطور که مطلع هستید کانادا یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است و به همین دلیل لونی یا همان دلار کانادا به ارز کالایی مشهور است.

دلیل این مساله هم این است که نفت یک کالا است و زیر مجموعه گروه کامودیتی ها می باشد.

حال و با توجه به مقدمه بالا، هرگونه نوسانی در قیمت کالاها مخصوصا قیمت نفت خام در کل جهان روی قیمت جفت ارز USDCAD تاثیر بالایی می گذارد.

در کل از آنجا که جفت ارز USDCAD به تغییرات قیمت نفت حساس می باشد هرگونه بالا و پایین شدنی در عرضه و تقاضای نفت خام در کل جهان باعث افزایش یا کاهش این جفت ارز می شود.

مارکت سنتیمنت

سنتیمنت مارکت و اشتهای ریسک

یکی دیگر از فاکتورهایی که روی قیمت جفت ارز USDCAD تاثیر می گذارد احساسات سرمایه گذاران و اشتهای ریسک (منظور از اشتهای ریسک میزان ریسکی است که سرمایه گذارن تمایل به انجام آن دارند) آنها است.

به عنوان مثال در زمان هایی که جهان دچار ناملایمات اقتصادی و یا جنگ و بی اطمینانی نسبت به آینده اقتصاد می شود سرمایه گذاران تمایل دارند دلار امریکا را که یک دارایی امن و ارز ذخیره جهان است خریداری کنند.

همین فاکتور مهم باعث می شود تا دلار امریکا در مقابل دلار کانادا قوی تر شود.

بالعکس زمان هایی که همه چیز آرام است سرمایه گذاران تمایل به ریسک کردن روی دارایی های پرریسک تر مثل لونی دارند.

این مساله باعث می شود تا دلار امریکا که یک پناه گاه امن می باشد به دلیل کاهش تقاضا ضعیف تر شده و لونی شروع به قوی تر شدن می کند.

فاکتورهای سیاسی و ژئوپلیتیکی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی نرخ مبادله جفت ارز USDCAD رویدادها و تصمیمات سیاسی و تنش های ژئوپلیتیکی و بین المللی است.

به عنوان مثال، تغییر در دولت ها، سیاست ‌های تجاری یا درگیری‌ های بین ‌المللی می ‌تواند عدم اطمینان ایجاد کند و بر اعتماد سرمایه ‌گذاران و نرخ این جفت ارز تأثیر بگذارد.

توجه به این نکته مهم است که این عوامل به هم مرتبط هستند و تأثیر آنها بر قیمت جفت ارز USD/CAD می تواند بسته به شرایط اقتصادی حاکم و پویایی بازار متفاوت باشد.

معامله گران و سرمایه گذاران هم از نزدیک این عوامل را زیر نظر دارند و تأثیرات بالقوه آنها را بر نرخ این جفت ارز تجزیه و تحلیل می کنند تا تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ کنند.

بهترین زمان برای ترید کردن جفت ارز USDCAD

بهترین زمان معامله جفت ارز USDCAD

درست است که فارکس یک بازار 24 ساعته است ولی برای ترید جفت ارزهای مختلف باید بدانید در کدام سشن معاملاتی ورود کنید.

در واقع بازار فارکس نیمه های یکشنبه شب به وقت کشورمان ایران در شرق آسیا کار خود را شروع می کند در سشن معاملاتی لندن به اوج خود می رسد و با باز شدن سشن معاملاتی در نیویورک ادامه پیدا می کند.

بهترین زمان برای ترید جفت ارز USDCAD سشن معاملاتی نیویورک به خصوص همزمانی سشن معاملاتی لندن-نیویورک است که به ساعت ما در ایران حدودا 16:30 می باشد.

نحوه ترید کردن جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا

حال که با جفت ارز USDCAD و عوامل مهم و تاثیرگذار روی این جفت ارز  آشنا شدید زمان آن رسیده که نحوه ترید کردن آن را به شما آموزش دهیم.

خیلی ساده در پلتفرم معاملاتی خود نمودار جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا را باز کنید و چارت مربوطه را از نظر تکنیکالی تحلیل کنید.

بسیاری از معامله گران سطوح مهم حمایت و مقاومتی این جفت ارز را نشانه گذاری کرده و در صورت لزوم از اندیکاتورهایی که در پلن معاملاتی شان وجود دارد استفاده می کنند تا بهترین نقطه ورود و خروج را شناسایی کنند.

سپس بر اساس استراتژی که دارند شروع به بررسی این جفت ارز کرده و آن را شکار می کنند.

و اما کلام آخر...

همینطور که مشاهده می کنید جفت ارز USDCAD به دلیل نوسانات و نقدینگی بالا، فعال بودن و اسپردهای بسیار کم و رقابتی در بین معامله گران بازار فارکس از محبوبیت بالایی برخوردار است.

از آنجا که دلار کانادا یک ارز کالایی است در نتیجه نوسانات قیمت نفت خام روی آن تاثیرات بسیار بالایی دارد.

برای ترید کردن این جفت ارز کافی است نمودار USDCAD را باز کرده این جفت ارز را از لحاظ تکنیکالی تحلیل کنید و سپس قبل از زدن دکمه ترید تمام مسائل فاندامنتالی آن را نیز بررسی کنید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه