prelim uom consumer sentiment چیست؟
فارکس

prelim uom consumer sentiment چیست؟

در این مطلب به شاخص احساسات میشیگان (به انگلیسی: prelim uom consumer sentiment ) می‌پردازیم. این شاخص تاثیر زیادی روی قیمت دلار و طلا می گذارد. به همین علت، معامله گران ماهر آن را از نزدیک رصد می کنند. با مطالعه این مطلب، شما هم به جمع این معامله گران موفق بپیوندید.

 

چرا باید شاخص  prelim uom consumer sentiment را رصد کنم؟ 

معامله کردن در بازار فارکس روش های مختلفی برای یافتن جهت روند و افزایش سود دارند که یکی از این روش ها، ترید کردن بر اساس اخبار فاندامنتالی با درجه اهمیت بالا است.

با کمی تحقیق  در بازار فارکس متوجه می شوید که شاخص احساسات دانشگاه میشیگان (prelim uom consumer sentiment) یکی از این اخبار بسیار مهم فاندامنتالی است.

 

شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان چیست؟

شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (MCSI) که به Prelim UoM هم مشهور است یک نظرسنجی ماهانه است که سطح اعتماد مصرف کنندگان در آمریکا را بررسی می کند.

این نظرسنجی توسط دانشگاه میشیگان به صورت مصاحبه های تلفنی تصادفی از 500 نفر از افراد جامعه‌ی آمریکا انجام می شود و اطلاعاتی را در مورد انتظارات مصرف کنندگان در زمینه اقتصاد جمع آوری می کند.

در حقیقت، شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان معیار سنجش سلامت اقتصاد امریکا است که احساسات و عقاید مصرف کنندگان را درباره وضعیت موجود اقتصادی آنها، سلامت کوتاه مدت اقتصاد و دیدگاه آنها درباره رشد اقتصادی بلند مدت ارزیابی می کند.

دانشگاه میشیگان گزارش اولیه یا همان Prelim را در اواسط ماه و گزارش نهایی را در انتهای هر ماه منتشر می کند.

فراموش نکنید MCSI به عنوان یک شاخص مهم اقتصادی پیشرو در نظر گرفته می شود؛ زیرا هزینه های مصرف کننده حدود 68.1٪ درصد از کل اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد.

زمان انتشار شاخص احساسات میشیگان (Prelim UoM)

حال که با چیستی، تاریخچه و نحوه انتشار شاخص احساسات دانشگاه میشیگان آشنا شدید، نوبت آن است که زمان انتشار این گزارش مهم را نیز بدانید.

گزارش اولیه (Prelim) عموماً در اواسط هر ماه میلادی منتشر می شود که به نوعی پاسخ نظرسنجی های جمع آوری شده در دو هفته اول هر ماه را پوشش می دهد.

در انتها گزارش نهایی احساسات دانشگاه میشیگان در پایان ماه منتشر می شود که در حقیقت کل ماه را پوشش می دهد.

در کل، زمان انتشار این گزارش بدین شکل است که گزارش اولیه دومین جمعه هر ماه میلادی راس ساعت 10 صبح به وقت شرق امریکا و گزارش نهایی نیز راس ساعت 10 صبح به وقت شرق امریکا در چهارمین جمعه هر ماه منتشر می شود.

دلیل اهمیت شاخص prelim uom consumer sentiment

از کجا گزارش prelim uom consumer sentiment را رصد کنم؟

شما می توانید هر ماه شاخص احساسات دانشگاه میشگیان (Prelim UoM) را در تقویم اقتصادی فارکس دنیای ترید رصد کنید. این تقویم که به زبان فارسی است، به شما کمک می کند که هر ماه از این گزارش مطلع شوید.

دلیل اهمیت شاخص احساسات میشگیان

دانشگاه میشیگان هر ماه حداقل 500 مصاحبه تلفنی در سراسر قاره آمریکا انجام می دهد. این نظرسنجی 50 سؤال کلیدی و اصلی از مخاطبان خود می پرسد که سه حوزه: امور مالی شخصی، شرایط تجاری و شرایط خرید آنها را پوشش می دهد.

از آنجایی که هزینه های مصرف کنندگان چیزی در حدود 68.1 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده را تشکیل می دهد، MCSI به عنوان یکی از شاخص های اقتصادی بسیار مهم مورد توجه مشاغل، سیاست گذاران و مشارکت کنندگان در بازارهای مالی و سرمایه گذاری قرار می گیرد.

اهمیت شاخص احساسات دانشگاه میشیگان زمانی بیشتر می شود که متوجه شوید مقامات بانک مرکزی امریکا و سیاستگذاران کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) نتایج این نظر سنجی مهم را در اتخاذ سیاست های بانکی خود دخیل می کنند.

در حقیقت قبل از اینکه اقتصاد بخواهد وارد فاز رشد یا رکود شود این شاخص سیگنال هایی به مقامات و اقتصاددانان ارشد فدرال رزرو مخابره می کند.

به عنوان مثال برخی از سوالاتی که در این نظرسنجی از افراد پرسیده می شود به شرح زیر می باشد:

  • آیا می توانید بگویید که در حال حاضر شرایط کسب و کار شما نسبت به سال گذشته بهتر است یا بدتر؟
  • آیا شما (و خانواده‌ تان که در آنجا زندگی می ‌کنید) وضعیت مالی تان نسبت به یک سال قبل بهتر شده یا بدتر؟
  • آیا فکر می کنید سال آینده شما (و خانواده تان که در آنجا زندگی می کنید) وضعیت مالی بهتری خواهید داشت یا بدتر یا تقریباً مثل الان؟
  • فکر می کنید در 12 ماه آینده چه اتفاقی سر نرخ های بهره (منظور برای وام گرفتن می باشد) خواهد آمد؟ افزایش پیدا خواهد کرد، کاهش پیدا خواهد کرد و یا در همین محدوده فعلی خواهد ماند؟
  • آیا فکر می کنید به طور کلی قیمت ها در 12 ماه آینده افزایش خواهند یافت، کاهش خواهند یافت و یا در همین محدوده فعلی خواهند ماند؟

این 5 سوال هسته اصلی سوالات از متقضیان در این نظرسنجی است که مقامات فدرال رزرو از آنها در سیاست های پولی خود استفاده می کنند.

در کل اقتصاددانان و تحلیلگران با رصد کردن شاخص UoM و شاخص اطمینان مصرف کننده CB که در ادامه آن را هم توضیح خواهیم داد، به دنبال سرنخ هایی از گزارش NFP یا همان مشاغل ایالات متحده هستند.

تاثیر شاخص prelim uom consumer sentiment بر دلار و طلا

تاثیر شاخص UoM روی دلار، طلا و فدرال رزرو

حال که با چیستی، تاریخچه و نحوه انتشار شاخص احساسات دانشگاه میشیگان، زمان انتشار این گزارش و دلیل اهمیت شاخص UoM آشنا شدید نوبت آن است که تاثیرات این گزارش را روی دلار و طلا را نیز بدانید.

به نوعی این قسمت از مقاله بسیار مهم و ارزشمند است چرا که هدف نهایی از خواندن این مقاله برای بسیاری از افراد این است که بتوانند از بازار فارکس کسب سود کنند.

هنگامی که شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان رقمی بالا را نشان می دهد معمولا دلار امریکا قوی تر می شود و طلا شروع به ریزش می کند ( البته با در نظر گرفتن اینکه شرایط استثنایی هم وجود دارد).

از آنجا که این مساله نشان دهنده این است که مصرف کنندگان در حال هزینه کردن پول های خود می باشند و این امر باعث ایجاد تورم می شود در نتیجه دست فدرال رزرو برای افزایش نرخ های بهره بازتر خواهد بود.

همانطور که مطلع هستید یکی از وظایف اصلی مقامات بانک مرکزی امریکا تثبیت قیمت ها و تورم 2 درصدی است.

زمانی که نرخ های بهره افزایش پیدا می کنند دلار امریکا شروع به قوی تر شدن می کند و بالعکس جهت طلا که معمولا مخالف دلار است شروع به ریزش می کند.

تاریخچه و نحوه کارایی شاخص  احساسات دانشگاه میشیگان

تاریخچه و نحوه کارایی شاخص احساسات میشیگان (Prelim UoM)

شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان در دهه 1940 توسط پروفسور جورج کاتونا در موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان ایجاد شد.

تلاش های پروفسور کاتونا در نهایت به یک نظرسنجی تلفنی سراسری در ایالات متحده انجامید که توسط دانشگاه میشیگان انجام و به طور ماهانه منتشر می شود.

این نظرسنجی از مشتریان در مورد دیدگاه های آنها در مورد امور مالی شخصی خود و همچنین وضعیت کوتاه مدت و بلند مدت اقتصاد ایالات متحده سؤال می کند.

این گزارش برای این طراحی شده تا روحیه مصرف کنندگان امریکایی را به تصویر بکشد؛ چه این احساسات خوش بینانه، بدبینانه و یا خنثی باشد، این نظرسنجی اطلاعاتی را در مورد برنامه های کوتاه مدت درباره هزینه های مصرف کننده به نمایش می گذارد.

نتیجه گیری

شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان که به Prelim UoM هم مشهور است یک نظرسنجی ماهانه است که سطح اعتماد مصرف کنندگان در ایالات متحده را بررسی می کند.

این نظرسنجی توسط دانشگاه میشیگان به صورت مصاحبه های تلفنی از 500 نفر از افراد جامعه انجام می شود و اطلاعاتی را در مورد انتظارات مصرف کنندگان در زمینه اقتصاد جمع آوری می کند.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط