قیمت تومو چین لحظه ای؛معرفی،تحلیل و بررسی ارز تومو چین (Tomo)
ارز دیجیتال

قیمت تومو چین لحظه ای؛معرفی،تحلیل و بررسی ارز تومو چین (Tomo)

ارز دیجیتال تومو چین با نماد TOMO در دسامبر ۲۰۱۸، با هدف توسعه مقیاس پذیری بلاکچین اتریوم (Ethereum) ساخته شد. ارز دیجیتال تومو، توکن بومی یک بلاک چین قابل توسعه است که به توسعه دهندگان بلاکچین امکان ساخت انواع نرم افزار های غیر متمرکز (dApp) را می دهد‌. بسیاری از توسعه دهندگان، برخی از نقص های اتریوم را به عنوان یک فرصت برای ایجاد یک کسب و کار بلاکچینی دیدند که TOMO نیز دقیقا یکی از همین فرصت طلب ها است. اما یکی از داغ‌ ترین بحث‌ ها پیرامون اتریوم توانایی پردازش تنها ۱۵ تراکنش در هر ثانیه است که تومو با هدف بهبود این نقص به وجود آمد. رمز ارز تومو چین با ایجاد قابلیت همکاری  توانست تا حد چشمگیری مشکلات مقیاس‌ پذیری شناخته‌ شده برای بلاکچین اتریوم را حل کند. 
پیشنهاد می دهیم پیش از هرگونه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تومو این مقاله را با دقت بخوانید چرا که در اینجا به بررسی نحوه کار رمز ارز تومو چین، موارد استفاده و آینده این ارز صحبت خواهیم کرد.

اما چرا رمز ارز تومو چین اهمیت دارد؟ جواب ساده است. علت مشکل مقیاس پذیری نسبتاً پایین و کارمزد های بالای اتریوم است. با استفاده از ارز دیجیتال تومو چین قادر خواهید بود که در سریع ترین زمان ممکن، تمامی ارزهای دیجیتال بر بستر اتریوم را با کارمزد نزدیک به صفر معامله کنید.

ارز دیجیتال تومو چین چیست؟

تمام بلاک چین ها به دنبال سه هدف هستند. مقیاس‌ پذیری، تمرکز زدایی و امنیت. معمولاً رسیدن به این سه هدف به صورت همزمان بسیار مشکل است.

اهداف بلاک چین ها

 از این رو بلاک چین های نوظهور تنها روی دو هدف تمرکز می کنند. ارز دیجیتال تومو چین نیز روی مقیاس‌ پذیری اتریوم تمرکز کرده است. مقیاس پذیری نیز عبارت است از توانایی انجام تراکنش های همزمان در یک بلاک چین. برای مثال بیت کوین می تواند در هر ثانیه تنها ۶ تراکنش را محاسبه کند، اما اتریوم می تواند در هر ثانیه ۱۵ تراکنش را پردازش کند. با وجود اینکه مقیاس پذیری اتریوم بیشتر از بیت کوین است، اما از آنجایی که بسیاری از کسب و کارهای بلاک چینی روی بستر اتریوم سوار هستند، ۱۵ تراکنش همچنان ناکافی است. از این‌ رو ارز دیجیتال تومو سعی در افزایش مقیاس پذیری اتریوم دارد. این یعنی تراکنش‌ های بیشتر و کارمزد های کمتر.

هدف تمامی بلاک چین های ساخته شده، ایجاد تعادل بین سه ضلع غیرمتمرکز بودن، امنیت داشتن و مقیاس پذیر بودن است. رسیدن به هر سه هدف به طور همزمان تقریبا کاری غیر ممکن است و همیشه باید یک ضلع برای دو ضلع دیگر فدا شود. بلاک چین اتریوم نیز با فدا کردن مقیاس پذیر بودن، توانست به خوبی به دو هدف دیگر دست پیدا کند. اما برای اینکه مقیاس پذیر بودن نیز به تحقق بپیوندد پروژه های غیر متمرکزی همچون ارز دیجیتال تومو چین به وجود آمدند. در واقع TomoChain یک پروژه غیر متمرکز می باشد که هدف اصلی آن حل مشکلات قابلیت همکاری و مقیاس پذیری است که بسیاری از بلاکچین‌ ها مانند اتریوم با آن دست و پنجه نرم می کنند. رمز ارز تومو چین توانست با نوآوری های پیچیده مشکل مقیاس پذیری اتریوم را با افزایش تعداد تراکنش‌ های پردازش‌ شده در هر ثانیه (TPS) حل کند.

تومو چین

مشکل مقیاس پذیری، بخاطر ازدحام شبکه به وجود می آید در نتیجه  اعتبارسنجی تراکنش‌ ها بسیار زمان بر شده و کارمزد ماینر ها نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌ کند. 

در کنار افزایش سرعت تراکنش ها، رمز ارز تومو چین با ایجاد قابلیت همکاری یا بریج، این امکان را به کاربران می دهد تا از طریق بلاک چین اتریوم با سایر بلاک چین ها تعامل داشته باشند. برای مثال شما می‌ توانید با استفاده از پلتفرم TomoChain، توکن های USDT ERC20 خود را به توکن های USDT TRC20 تبدیل کنید. درگذشته چنین قابلیتی در تکنولوژی بلاک چین وجود نداشت و کاربران با محدودیت های متعددی روبرو می‌شدند. برای مثال اگر توکن های USDT TRC20 را به اشتباه به آدرس اتریوم USDT ERC20 واریز می کردید، تمام دارایی شما از بین می رفت اما با استفاده از پلتفرم TomoChain می توانید پیش از ارسال توکن، آنها را به توکن قابل قبول آدرس دریافت کننده تبدیل کنید.

ERC20 vs trc20

رمز ارز تومو چین از طریق شاردینگ (Sharding) و یک سیستم رأی‌ دهی مبتنی بر استیکینگ توانست با موفقیت به مشکل مقیاس پذیری اتریوم پایان دهد.

اما شاردینگ چیست؟ به جز کوچک از یک مجموعه بزرگ، اصطلاحا شارد (Shard) می گویند. شاردینگ نیز یعنی تقسیم یک مجموعه بزرگ برای رسیدن به اجزای کوچک‌ تر. با روش شاردینگ می توان به بهبود عملکرد مراکز ذخیره داده‌ ها در بلاک چین کمک بسزایی کرد. شاردینگ اطلاعات مختلف را در  دسته‌ بندی های مرتبط طبقه بندی می‌ کند. از این رو دیگر نیاز نیست که موتور پردازش یک بلاک چین، تمامی پایگاه داده را از ابتدا تا انتها برای رسیدن به یک داده خاص بررسی کند چرا که به سرعت به طبقه بندی مرتبط رفته و داده مربوطه را استخراج می‌ کند. این کار باعث افزایش سرعت تراکنش ها شده و مدیریت داده‌ ها را آسانتر می کند. ارز دیجیتال تومو با استفاده از تکنولوژی شاردینگ توانست به رکورد بی نظیر تایید ۵ هزار تراکنش در ثانیه برسد، در حالیکه نرخ کارمزد ها نیز بسیار ناچیز است. این در حالی است که شبکه بلاک چین بیت کوین در هر ثانیه تنها ۵ تراکنش را پردازش می‌ کند. 

POS

همچنین به منظور افزایش امنیت، TomoChain از الگوریتم اجماع رأی‌ گیری اثبات سهام (Proof of Stake Voting) یا POSV بهره می گیرد. در ادامه به نحوه استیکینگ در TomoChain خواهیم پرداخت اما پیش از آن، به طور جمع بندی شده مزایای رقابتی ارز دیجیتال تومو را بررسی می کنیم.

  • ارائه راه حلی نوآورانه برای رفع مشکل مقیاس پذیری در اتریوم
  •  ایجاد پل بین زنجیره ای میان بلاک چین های مختلف با کارمزد نزدیک به صفر
  •   شفافیت در نمایش سوابق تراکنش های مالی
  •  ایجاد پلتفرمی مناسب برای میزبانی انواع ICO
  •  مستر نود های تومو چین (MasterNode) باعث ایجاد یک پایگاه داده ایمن و غیرقابل تغییر می شود
  • استیکینگ این ارز، درآمد غیرفعال و توانایی رای گیری عالی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد
  •  پشتیبانی از همه قراردادهای هوشمند ETH

تومو چین بلاکچینی غیرمتمرکز است که قصد دارد مشکل مقیاس‌ پذیری اتریوم را با افزایش تعداد تراکنش‌ ها در ثانیه بر طرف کند. مشکلاتی که اتریوم با آن ها دست و پنجه نرم می کند عبارتند از تراکم شبکه، کند بودن پروسه ی تایید تراکنش ها و کارمزدهای بالا.

اما قابلیت های ارز دیجیتال تومو چین به موارد گفته شده ختم نمی شود چرا که این بلاک چین تعامل پذیری اتریوم با سایر بلاک چین ها را بیش از گذشته ساده تر میکند. به عبارت دیگر، شما می توانید با استفاده از ارز دیجیتال تومو، بین اتریوم و سایر بلاک چین ها اتصال برقرار کنید که در ادامه با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد. اما پیش از آن بهتر است در مورد چگونگی افزایش قدرت تایید تراکنش‌ ها در ثانیه توسط تومو چین صحبت کنیم. 

توضیح شاردینگ

تومو چین با کمک راه‌ حل‌ هایی مثل شاردینگ (Sharding) و مشارکت در رأی‌ گیری (مکانیسم اجماع رمز ارز تومو چین اثبات رأی گیری یا POSV است)، توان پردازش تراکنش ها را از 15 عدد در ثانیه به 5000 تراکنش در ثانیه رساند! به عبارت دیگر تومو چین می تواند در هر دقیقه 300,000 تراکنش را تایید کند در حالی که اتریوم می تواند در هر دقیقه تنها 900 تراکنش را تایید کند! 

راه‌ حل شاردینگ در ابتدا توسط اتریوم به کار گرفته نشد از این رو سرعت تراکنش ها در این بلاک چین بسیار کمتر است. اما شاردینگ چگونه کار می کند؟ شاردینگ یعنی تقسیم یک پردازش بزرگ به پردازش‌ های کوچک‌ تر. قطعاً تایید یک تراکنش 20 مگابایتی سخت تر از تایید 100 تراکنش 2 کیلوبایتی است. این راه حل نوآورانه یک انقلاب قابل توجه برای رفع مشکل بلاک چین های قدیمی است. 

با استفاده از شاردینگ در بلاک چین، در واقع شبکه را به اجزای کوچک‌ تر (شارد) تقسیم می کنیم تا فرآیند های عملیاتی توسط گره ها (نود ها) آسان تر و سریع تر انجام شود و در نتیجه مقیاس پذیری شبکه بیشتر خواهد شد. 

دیگر نیازی نیست که نودها در شاردینگ، تمامی تراکنش ها را یک جا تایید کنند. در مقابل، در ماشین مجازی اتریوم (EVM)، هر نود باید تمامی عملیات و تراکنش‌ ها را با توجه به میزان قدرت هش، محاسبه کند. به همین دلیل است که فرآیند تایید تراکنش ها در اتریوم کند است. در شاردینگ، هر نود تنها مسئول پردازش تعداد مشخصی از تراکنش‌ ها خواهد بود.

EVM

مشکلی که با مقیاس پذیری بالا به وجود می آید، کم شدن امنیت شبکه است. همانطور که پیش تر گفته شد، بلاک چین ها می توانند از بین 3 هدف تمرکز زدایی، امنیت و مقیاس پذیری تنها 2 هدف را انتخاب کنند. از آنجایی که مقیاس پذیری و امنیت با یکدیگر تداخل دارند، تومو چین باید راه‌ حلی نیز برای افزایش امنیت ارائه دهد.

تومو چین برای افزایش امنیت از دو تکنیک استفاده می‌ کند.

  1. تصادفی سازی (randomization): تصادفی سازی، روشی است که در آن تمامی فرآیند با استفاده از دستور های رمزی تصادفی صورت می گیرد و تنها نود ها هستند که می توانند این دستور ها را بخوانند. 
  2. اعتبار سنجی دوگانه (double validation): در بلاک چین های سنتی، تراکنش ها توسط یک نود تایید می شوند اما در تومو چین تمامی تراکنش ها به منظور افزایش امنیت باید دو بار تایید شوند.

یکی دیگر از کاربرد های مهم تومو چین، متصل کردن بلاک چین های مختلف به اتریوم است که توسط پلتفرم TomoBridge صورت می گیرد‌. توموبریج یک برنامه تبادل توکن است که به کاربران تومو چین و اتریوم امکان تعامل با سایر بلاک چین ها را می دهد. با پلتفرم TomoBridge، کاربران می توانند از طریق یک رابط کاربری ساده، توکن ها را از یک بلاک چین به بلاک چین دیگری مبادله کنند. برای مثال شما می‌ توانید توکن های ERC20 را به TRC20 تبدیل کنید تا تراکنش های شما از فضای اتریوم خارج شده و وارد فضای ترون شود. 

تومو بریج و تعامل با سایر بلاک چین ها

شما همچنین می توانید با استفاده از TomoBridge، توکن های ERC20 خود را وارد شبکه LUNA کنید.

بنیانگذاران TomoChain چه کسانی هستند؟

یکی از مهمترین جنبه های هر پروژه بلاک چین، افرادی هستند که پشت آن هستند. تیم می‌تواند موفقیت پروژه را تضمین کند یا شکست دهد. از سوی دیگر، آنها نباید بیش از حد در شبکه دخالت داشته باشند. در غیر این صورت، کمتر احتمال دارد که واقعاً غیرمتمرکز باشد. در نتیجه، بیشتر به عنوان یک شرکت معرفی می‌شوند تا یک شبکه‌ی بلاکچینی ارز دیجیتال.

تیم توموچین در مجموعه مهارت‌ها و نقش‌ها متفاوت است. بنیانگذار توموچین یکی از بنیانگذاران و سرپرست پروژه بلاک چین NEM، یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال در جهان بود. اگر این موفقیت قابل قبول باشد، توموچین ممکن است به همان اندازه ارزشمند باشد و چشم انداز خوبی را رقم بزند. مدیر عامل توموچین لانگ ونگ (Long Vuong) است که قبلاً سرپرست پروژه موفق بلاک چین NEM بود.وونگ در زمینه های بلاک چین و اقتصاد تخصص دارد و در گذشته مشاور تعدادی از پروژه های بلاک چینی نیز بوده است.

موسس تومو چین

دومین بنیانگذار و مدیر مالی پروژه لی هو (Le Ho) است. او قبلاً مدیر ارشد سرمایه گذاری در BVIM و مدیر سابق بخش بانکداری سرمایه گذاری در شرکت HSC Securities بود. عضو بعدی تیم توموچین سان نین (Son Nguyen)، مدیر ارشد فناوری پروژه و یک رهبر فنی با تجربه و کارآمد، مدیر سابق مهندسی، بنیانگذار گروه توسعه دهندگان بلاک چین با بیش از 800 عضو فعال است. در نهایت، تونگ هوانگ (Tung Hoang) که مدیر محصول کیف پول TOMO است، وجود دارد. او همچنین یک توسعه دهنده Full Stack و توسعه دهنده قرارداد هوشمند با تجربه است. به طور کلی، تیم توموچین بسیار باتجربه است و این موضوع یکی از موارد مهم برای هر ارز دیجیتال و شبکه ی بلاکچینی است.

بنیانگذاران توموچین

تاریخچه قیمت ارز تومو

توکن TOMO از زمان راه اندازی شبکه اصلی خود در اواسط دسامبر 2018 تا اواخر جولای 2020 در سطوح زیر 1 دلار معامله می شود. اولین بار در ژوئیه 2020 از سد 1 دلار شکست، اما نتوانست این سطوح را حفظ کند و تا پایان سال به حدود 0.07 دلار کاهش یافت.

سال 2021 سال موفقیت آمیز برای TOMO بود. از ژانویه 2021، توکن با اطمینان شروع به افزایش یافت و در 10 آوریل 2021 به اوج قیمت محلی خود یعنی 3.45 دلار رسید. رشد سکه همزمان با حباب کلی بازار بود.

با شروع سرد شدن بازار از حدود آوریل تا ماه می، قیمت TOMO تا اواخر ماه می به 1.27 دلار کاهش یافت. پس از معاملات در سطوح حول این قیمت برای چند هفته، TOMO دومین دوره رشد سریع خود را تجربه کرد که قیمت آن را از حدود 1.30 دلار در اواخر ژوئن به 3.75 دلار، بالاترین سطح تا به امروز، در اوایل سپتامبر رساند.

اصلاح کلی بازار که از اوایل سپتامبر اتفاق افتاد بر TOMO نیز تأثیر گذاشت و این توکن تا کنون به قیمت فعلی 2.09 دلار کاهش یافته است. به طور کلی، نوسانات قیمت توکن در سال 2021 با عملکرد کلی بازار ارزهای دیجیتال سازگار بوده است.

نمودار قیمت تومو چین

استیکینگ در ارز دیجیتال تومو چین

همانطور که گفته شد مسترنود ها مسئول تایید تراکنش ها و حفظ امنیت شبکه تومو چین هستند. مسترنود رایانه‌ ای است که نقش آن مشابه ماینرهای بیت کوین است. تمامی کاربران می‌ توانند توکن TOMO را استیک کنند، اما اکنون تنها ۱۵۰ مسترنود در این شبکه وجود دارد. پاداش استیکینگ تومو چین حدود ۷.۶۴ درصد در سال است البته این رقم متغیر می باشد. استیک در رمز ارز تومو چین دارای سه شرط عمده است.

  1. استیک حداقل ۵۰۰۰۰ واحد تومو چین
  2. آی پی ثابت برای مسترنود ها
  3. روشن بودن رایانه مسترنود به صورت ۹۹.۹۹ درصدی

مزیتی که استیکینگ ارز دیجیتال تومو چین دارد، غیرمتمرکز بودن سیستم است و همه کاربران می توانند سهمی در استیکینگ این ارز داشته باشند. اما در بیت کوین فقط کاربرانی که بتوانند سخت افزار قدرتمند تهیه کنند قادر به استخراج خواهند بود. هرچه افراد بیشتری توکن TOMO را استیک کنند، عملکرد و سلامت شبکه بهتر خواهد شد.

برای استیک کردن، لازم است که حداقل ۱۰۲ واحد ارز دیجیتال تومو چین در تراست والت خود داشته باشید. سپس وارد قسمت dApps شده و TomoMaster را انتخاب کنید.

مرحله 1 استیکدر قسمت بعد روی گزینه Login بزنید تا کیف پول خود را به تومو چین متصل کنید.

مرحله 2 استیک

برای این کار، در قسمت Network Provider، گزینه Metamask/DAPP Wallets را بزنید.

مرحله 3 استیک

در صفحه بعد مقدار تومو چین برای استیک را وارد کرده و سپس گزینه Next را بزنید.

مرحله 4 استیک

از میان مسترنود ها یکی را انتخاب کرده و گزینه Vote را بزنید.

مرحله 5 استیک

استیکینگ شما با موفقیت انجام شد.

توکن تومو (TOMO)

یکی از رایج‌ترین سوء تفاهم‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال، برچسب‌گذاری اشتباه شبکه و توکن شبکه اصلی مربوطه است. برای روشن شدن مطلب؛ لازم است بدانید که TomoChain نام شبکه و TOMO نام توکن است. این توکن با ارائه یک مقدار استاندارد برای زنجیره به اجرای شبکه کمک می‌کند.

توکن TOMO نقش کلیدی را در اکوسیستم توموچین ایفا می‌کند. این به عنوان یک الزام برای شرکت در شبکه هم از طریق مسترنودها و هم برای سهامداری عمل می کند. علاوه بر این، از توکن تومو برای رأی گیری در مورد آینده شبکه استفاده می‌شود. این عملکردهای توکن TOMO آن را در شبکه بسیار ارزشمند می‌کند، زیرا شبکه به توکن خود نیازمند است.

عرضه اولیه توکن تومو در مارس 2018 برگزار شد و در حالی که فروش عمومی را برای یک دوره 20 روزه برنامه ریزی کردند، تنها در 1 روز به پایان رسید. زیرا به سرعت به سقف 8.5 میلیون دلاری خود رسید.

تیم توسعه دهنده توکن‌ها را به قیمت 0.25 دلار در طول ICO فروختند. با وجود اینکه سال 2018 سال بدی برای بازارهای ارزهای دیجیتال بود. ضعف بازار منجر به کاهش در ماه بعد به 0.40 دلار شد و سپس قیمت توکن بالا رفت. از اوایل آوریل تا ماه می افزایش یافت و پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ 2.30 دلار در 29 آوریل 2018، در تمام ماه می بالای 1 دلار باقی ماند. قیمت توکن تومو برای باقیمانده سال 2018 کاهش یافت و در 8 دسامبر 2018 به پایین‌ترین حد خود یعنی 0.146134 دلار رسید.

برای کسانی که به دنبال جنبه های فنی توکن TOMO هستند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این یک ERC20 است یا اینکه آیا بلاک چین خاص خود را دارد. توکن تومو در ابتدا یک توکن ERC20 بود، اما در اواخر سال 2018 به شبکه TomoChain مبادله شد.

موارد استفاده توموچین

اکثر مردم می‌دانند که بلاک چین چیست، اما نمی دانند چگونه از آن در زندگی روزمره استفاده کنند. اگه بخواهیم صادقانه پاسخ این سوال را بدهیم باید بگوییم که شاید کاربردهای بلاکچین در زندگی کنونی کاربرد بسیار کمی دارد و پروژه هایی مانند توموچین در حال ایجاد زیرساخت برای آینده هستند.

توموچین برای تسهیل و انجام موارد اصلی استفاده از بلاک چین که شامل پردازش اقدامات غیرمتمرکز (قراردادهای هوشمند) و تسهیل تراکنش های تغییرناپذیر است، طراحی شده است. توجه به این نکته مهم است که این موارد استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از صنایع مختلف اعمال شود و بنابراین گسترده هستند. توموچین از بسیاری جهات مفید خواهد بود، از جمله بخش پزشکی و مالی، جایی که جای کمی برای خطا وجود دارد.

پروتکل های سیستم توموچین

در بلاک چین توموچین لایه TomoChain Protocols میزبان برنامه های غیرمتمرکز متعدد (Dapps) است. این برنامه های غیرمتمرکز با تاکید بر امنیت و حریم خصوصی کاربر ایجاد می شوند. این برنامه‌ها عبارتند از:

TomoX

توموایکس (TomoX) برنامه‌ای است که از توسعه هوشمند صرافی های غیرمتمرکز (DEX) پشتیبانی می‌کند. تومو ایکس به توسعه دهندگان با حداقل تخصص فنی امکان می‌دهد تا به سرعت DEX ها را با حداقل هزینه بسازند و به کار گیرند. علاوه بر این، DEX های ایجاد شده با استفاده از توموایکس کاملاً غیرمتمرکز هستند.

TomoZ

توموزد (TomoZ) سیستمی است که امکان ایجاد توکن و پرداخت هزینه با استفاده از توکن‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از TomoZ، توکن‌ها به سرعت و بدون اصطکاک و با کمی تلاش صادر شوند. برای صدور توکن، پروتکل TomoZ از استاندارد توکن TRC-21 توموچین استفاده می‌کند. این یک تجربه کاربری راحت را با اجازه دادن به کاربران برای پرداخت هزینه تراکنش بدون نیاز به نقل و انتقالات زنجیره ای ایجاد می‌کند.

TomoP

توموپی (TomoP) یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که تراکنش‌های فوق سریع، خصوصی و سازگاری زنجیره ای را برای انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) ارائه می‌دهد. علاوه بر این، توموپی موضوع توکن‌های خصوصی را با تاکید بر رعایت مقررات تسهیل می‌کند. کاربران توموپی، که در توموچین برای پشتیبانی از تراکنش‌های ایمن و غیرقابل ردیابی، اکانت ساخته‌اند، مطمئن باشند که آدرس‌های کیف پول مورد استفاده برای ارسال و دریافت تراکنش‌ها غیرقابل ردیابی هستند و مقادیر تراکنش‌ها محرمانه هستند.

محصولات توموچین

توموچین همچنین میزبان مجموعه‌ای از کالاهای مبتنی بر بلاک چین است. هر یک از محصولات زیر بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم توموچین است و یک پلتفرم فراگیر برای موارد مختلف تولید می کند.

تومووالت (TomoWallet)

کیف پول توموچین کیف پولی است که در سراسر اکوسیستم توموچین استفاده می‌شود. تومووالت ایمن و کاربرپسند است و برای ذخیره توکن‌های تومو استفاده می‌شود. تومووالت همچنین برای ردیابی انگیزه‌های کاربران، رای دادن به TomoChain Masternodes و ارتباط با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و پلتفرم‌های بازی رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌شود.

تومومستر (TomoMaster)

تومومستر برنامه‌ای است که برای شرط بندی، نظارت بر جوایز و رای دادن استفاده می‌شود که مسترنودها واجد شرایط محافظت از شبکه توموچین هستند. علاوه بر این تومومستر اطلاعات مربوط به عملکرد را برای مسترنود ارائه می‌دهد.

تومواسکن (TomoScan)

تومواسکن کاوشگر بلوک بومی برای توموچین است. تومواسکن تجزیه و تحلیل شفاف روی زنجیره را ارائه می‌دهد که بازنمایی های فنی فعالیت شبکه را، شبیه به Etherscan اما با ویژگی‌های اضافی نشان می‌دهد.

توموبریج (TomoBridge)

توموبریج یک برنامه تبادل توکن است که تعامل بین توموچین و سایر بلاک چین ها را تسهیل می‌کند. با استفاده از یک رابط کاربری گرافیکی ساده، کاربران ممکن است با استفاده از TomoBridge (GUI)، توکن‌ها را از یک بلاک چین به زنجیره دیگر مبادله کنند.

توموریلایر (TomoRelayer)

توموریلایر داشبوردی است که برای ثبت، راه‌اندازی و مدیریت صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر پروتکل TomoX (DEX) استفاده می‌شود.

توموچین سواپ (TomoChain swap)

لوآسواپ (LuaSwap) یک پروتکل نقدینگی زنجیره ای است که به کاربران امکان داد و ستد TOMO، ETH و انواع توکن های ERC-20 و TRC-21 را می‌دهد. علاوه بر این، لوآسواپ به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارز دیجیتال درآمد غیرفعال ایجاد کنند. این با ارائه نقدینگی و قرار دادن توکن‌های LUA انجام می‌شود.

توموایشیور (TomoIssuer)

توموایشیور برنامه ای است که توکن های TRC-21 را با استفاده از پروتکل توموزد (TomoZ) صادر می‌کند. این یک رابط کاربر پسند و ویژگی‌های بک‌اند برای صدور مؤثر توکن‌های TRC-21 ارائه می‌کند.

تومواستیت (TomoStats)

تومواستیت داشبورد وضعیت شبکه برای توموچین است. در اینجا شما شاخص‌های مهمی مانند تعداد فعلی مسترنودهای توموچین و عملکرد آنها را کشف خواهید کرد. علاوه بر زمان بلوک، زمان تأیید، تراکنش در ثانیه (TPS) و تکمیل تراکنش، آپشن های بیشتری نیز وجود دارد.

تومواستیتس (TomoStatus)

تومواستیتس داشبورد نظارت بر سیستم برای توموچین است. هم آمارهای تاریخی و هم زمان واقعی و همچنین دیدگاه‌های مهم عملکرد سیستم را برای خط تولید توموچین ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال توموچین

آینده ارز دیجیتال تومو چین (TOMO)

برای پیش بینی آینده هر ارز دیجیتال نیاز است که نگاهی به سازندگان، رقبا، عملکرد و کاربرد آن ارز بیندازیم. در حال حاضر تقاضا برای TomoChain بالاست اما آیا این تقاضای بالا ادامه دار خواهد بود؟

بهتر است در ابتدا نگاهی به سازندگان و تیم ارز TomoChain بیندازیم. 

موسس ارز دیجیتال تومو چین، بنیانگذار و سرپرست پروژه بلاک چین NEM است که در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه 100 قرار دارد. همچنین راجر لیم از شرکت NEO Global Capital و توک وو، بنیانگذار کامبریا نیز به عنوان مشاور در هیئت مدیره فعالیت می کنند. 

در واقع  NEO Global Capital یک صندوق سرمایه‌گذاری استراتژیک است که جزو بزرگترین نهنگ های ارز های دیجیتال نیز می باشد. 

تیم سازنده تومو چین، دارای بنیان علمی و تجربی بالایی است و هویت افراد تیم شفاف است. همچنین اهداف این تیم برای تومو چین بسیار بلند مدت و کاربردی است و به طور کلی از نظر کارشناسان میتوان به این تیم اعتماد کرد.

برترین رقبای تومو چین نیز CasperLabs، SALT و Nexo هستند. در حال حاضر تومو چین از نظر ارزش بازار در جایگاه 406 قرار دارد اما به ترتیب CasperLabs، SALT و Nexo در جایگاه های 1278، 220 و 89 قرار دارند. از نظر ارزش بازار دو ارز Nexo و CasperLabs بسیار قوی تر از تومو چین عمل کردند اما انتظار می رود که با فناوری های جدیدی که تومو چین در آینده معرفی می کند، از CasperLabs سبقت بگیرد چرا که به نظر می رسد CasperLabs برنامه خاصی برای توسعه بلاک چینش ندارد. اما برای اینکه تومو چین بتواند NEXO را پشت سر بگذارد، لازم است تا تلاش مضاعف داشته باشد. اما نکته مثبت برای تومو چین این است که قابلیت بریج و توسعه dApp ها تنها روی تومو چین قابل انجام است نه NEXO.

در نهایت عملکرد تومو چین را می توان به عنوان یک اهرم پیشرفت برای این ارز دیجیتال در نظر گرفت چراکه به خاطر مشکلات اتریوم، پلتفرم های بریج توانستند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. می توان انتظار داشت در آینده پلتفرم بریج تومو چین جایگاه قدرتمندی در بین ارز های دیجیتال پیدا کند. 

تمامی مطالب گفته شده در این مقاله پیشنهاد سرمایه گذاری نیستند و فقط جنبه آموزشی دارند و مسئولیت سود و ضرر 100% بر عهده شماست.

آیا تومو چین ایمن است؟

ارز TomoChain دارای اجماع رای گیری اثبات سهام است. امنیت این الگوریتم نسبتا بالاست اما باز هم به اندازه الگوریتم اثبات کار (PoW) قدرتمند نیست. از این رو تومو چین از دو قابلیت اعتبار سنجی دوگانه و تصادفی سازی برای افزایش امنیت استفاده کرده است. می توان با اطمینان گفت که این دو راه کار امنیتی، برای تومو چین بسیار قدرتمند عمل کرده اند چرا که از سال 2018 تاکنون، هیچ گزارشی مبنی بر نفوذ به تومو چین از سمت کاربران داده نشده است. 

خرید و فروش تومو چین (TOMO) 

شما می توانید تومو چین را در صرافی های زیر معامله کنید.

لیست صرافی های تومو چین

اما برای ایرانیان، بهترین صرافی ها CoinEx و KuCoin می باشند.

اگر قصد هولد ارز دیجیتال تومو چین را دارید، بهتر است از کیف پول هایی که این ارز را پشتیبانی می کنند استفاده کنید چرا که نگهداری ارز ها در صرافی های ارز دیجیتال کمی دارای ریسک است. اما بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال Tomo کدام اند؟

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال Tomo 

کیف پول های زیر، برترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال تومو چین می باشند.

  • کیف پول TomoWallet: قابل نصب روی سیستم های ویندوز، اندروید و IOS است و کیف پول رسمی تومو نیز می باشد. این کیف پول بسیار امن بوده و استفاده از آن بسیار راحت می باشد. این کیف پول از همه ی توکن های ساخته شده روی بلاک چین تومو چین نیز پشتیبانی می کند. 
  • کیف پول Trust Wallet: کاربران می توانند با استفاده از تراست والت، به ارسال و دریافت تومو چین بپردازند. این کیف پول قابلیت پشتیبانی از سایر توکن ها را نیز دارد. رابط کاربری این کیف پول نسبتا ساده است و کاربران مبتدی نیز می توانند با آن کار کنند.
  • کیف پول MetaMask: تقریبا اکثر ارز های دیجیتال قابل اجرا بروی این کیف پول هستند. شما با استفاده از سایت چین لیست می توانید به راحتی تومو چین را به متامسک خود اضافه کنید.

آیا توموچین سرمایه گذاری خوبی است؟

همیشه باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال تحقیق کنید و خطرات آن را درک کنید. توموچین تقاضای خوبی در بازار دارد و مجموعه وسیعی از موارد استفاده توکن‌ها که برای موفقیت شبکه حیاتی هستند. علاوه بر این، درآمد غیرفعال ناشی از TOMO یا اجرای مسترنود آن را به سرمایه گذاری بسیار جذابی برای بسیاری از فعالان این حوزه تبدیل می‌کند.

صحبت پایانی

ارز دیجیتال تومو چین توانست راه حلی برای کارمزد های بالا و سرعت پایین اتریوم ارائه دهد. تومو طی سال های آتی، پلتفرم بریج را نیز ساخت که کاربران می توانند با استفاده از آن توکن های خود را از بلاک چین اتریوم وارد بلاک چین های دیگر بکنند. از نظر ارزش بازار، همچنان جا برای پیشرفت هست. البته این موضوع به شتاب بیت کوین نیز بستگی دارد.

انتظار می رود طی سال های آتی و با گستردگی استفاده از پلتفرم های بریج، شاهد پیشرفت این ارز دیجیتال باشیم.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه