جفت ارز nzdusd چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟
فارکس

جفت ارز nzdusd چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟

چه فاکتورهایی NZDUSD را به دهمین جفت ارز پر معامله در بازار فارکس تبدیل کرده است؟ چه چیزهایی باعث شده تا NZDUSD یک جفت ارز ماژور باشد؟

همانطور که مطلع هستید جفت ارزهای ماژور جفت ارزهایی هستند که دارای بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس هستند و در حدود ۸۵ درصد حجم معاملات فارکس را به خودشان اختصاص می دهند.

این جفت ارزها عمدتا بر پایه ی دلار امریکا هستند زیرا تجارت عمده کالاهای دنیا بر اساس دلار امریکاست.

در یکی دیگر از سری مقالات فارکس وبسایت دنیای ترید این بار قصد داریم تا چیستی و نحوه معامله دهمین جفت ارز پر طرفدار و پر معامله در بازار فارکس را به شما آموزش دهیم.

جفت ارز NZDUSD چیست؟

NZDUSD علامت اختصاری جفت ارز دلار نیوزیلند (NZD) در مقابل دلار امریکا    (USD)  است. در حقیقت جفت ارز NZDUSD به شما می گوید برای خرید یک واحد دلار نیوزیلند به چه مقدار دلار امریکا نیاز است.

در نظر داشته باشید در این جفت ارز دلار نیوزیلند که در بازار فارکس به کیوی (KIWI) معروف است ارز پایه است و دلار امریکا که به "اسکناس پشت سبز" معروف است ارز متقابل می باشد.

جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا یکی از پر معامله ترین جفت ارزهای ماژور در بازار فارکس است که ارزش آن به عواملی چون "نرخ بهره و رشد اقتصادی" بستگی دارد.

یادتان باشد NZDUSD یک جفت ارز ریسکی محسوب می شود و مانند دلار کانادا (CAD) و دلار استرالیا (AUD) به شدت نسبت به نوسانات قیمت کامودیتی ها حساس است و اصطلاحا به آن "ارز کالایی" گفته می شود.

محاسن ترید کردن nzdusd

محاسن ترید کردن جفت ارز NZDUSD

حال که با جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا آشنا شدید نوبت آن است که درباره مزایای ترید کردن این جفت ارز نیز کمی اطلاع داشته باشید.

نقدینگی بالا

اولین ویژگی که ترید کردن جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا را بین معامله گران جذاب کرده نقدینگی بالای این جفت ارز است. همین فاکتور مهم و اساسی جفت ارز مذکور را به دهمین جفت ارز پر طرفدار در بازار فارکس تبدیل کرده است.

اسپردهای رقابتی

دومین ویژگی جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا اسپردهای رقابتی این جفت ارز می باشد. با یک تحقیق ساده در موتور جستجوگر گوگل متوجه خواهید شد که میانگین اسپرد ترید کردن این جفت ارز چیزی کمتر از 3 پیپ می باشد.

دهمین جفت ارز پر معامله

قبل از اینکه درباره این موضوع صحبت کنیم که جفت ارز NZDUSD چندمین جفت ارز از لحاظ حجم و میزان معامله در بازار فارکس می باشد یادتان باشد که این مقوله همیشه در حال تغییر می باشد.

در حال حاضر که مشغول نگارش این مقاله هستیم رتبه این جفت ارز در مارکت فارکس 10 می باشد (البته برخی منابع صحبت از رتبه 7 می کنند).

دسترسی 24 ساعته

آخرین فاکتوری که اهمیت این جفت ارز را دوچندان کرده دسترسی 24 ساعته به دلار نیوزیلند در مارکت است. در حقیقت شما می توانید این جفت ارز را از دوشنبه تا جمعه هر زمان که تمایل دارید ترید کنید.

توجه به این نکته مهم است که بازار فارکس روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و به معامله گران این امکان را می دهد تا نتایج معاملات خود را ارزیابی کرده و استراتژی های قوی تری در این روزهای تعطیل طراحی کنند.

فاکتورهای تاثیرگذار روی nzdusd

محرک های جفت ارز NZDUSD چیست؟

حال که با جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا و محاسن ترید کردن آن آشنا شدید نوبت آن است که عوامل تاثیرگذار روی این جفت ارز را نیز یاد بگیرید.

این مساله مهم به شما کمک می کند قبل از باز کردن یک پوزیشن و بعد از تحلیل تکنیکال حتما سری به عوامل بنیادی بزنید.

نشست بانک های مرکزی به منظور تعیین نرخ بهره

اولین و مهمترین فاکتور تاثیرگذار روی ارزش جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا نشست بانک های مرکزی ایالات متحده و نیوزیلند است.

در حقیقت این رویداد مهمترین واقعه و گزارش در بازار فارکس است و تاثیرات آن روی تمامی جفت ارز ها از کسی پوشیده نیست.

همان گونه که مطلع هستید در نشست های بانک مرکزی امریکا (FED) و بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) درباره سیاست های بانکی، تعیین نرخ های بهره، چشم انداز اقتصادی و دیگر مسائل مهم صحبت کرده می شود.

اجازه دهید با ذکر یک مثال اهمیت این موضوع را برای شما روشن تر کنیم.

اگر بانک مرکزی نیوزیلند قصد افزایش نرخ های بهره را داشته باشد این موضوع مهم روی ارزش دلار نیوزیلند تاثیر بالایی گذاشته و باعث قوی تر شدن کیوی در مارکت می شود.

بالعکس زمان هایی که RBNZ قصد کاهش نرخ های بهره را به منظور تقویت اقتصاد داخلی داشته باشد دلار نیوزیلند شروع به ضعیف تر شدن در مقابل دیگر ارزهای بازار فارکس می کند.

اندیکاتورهای اقتصادی

فاکتور مهم و دوم که آن هم مانند نرخ های بهره قسمتی دیگر از اندیکاتورهای اقتصادی می باشد شاخص های مهم و تاثیرگذار با درجه اهمیت بالا است.

به عنوان مثال برخی از این اندیکاتورهای مهم عبارتند از: تولید ناخالص داخلی یا همان GDP، شاخص قیمت مصرف کننده یا همان CPI، تراز تجاری، داده های مهم مشاغل و بازار کار، شاخص اطمینان مصرف کننده، صنعت توریسم، قیمت شیر و غیره.

نوسان قیمت کالاها

قیمت کامودیتی ها

از آنجا که نیوزیلند یکی از بزرگترین صادرکننده کامودیتی ها در جهان می باشد در نتیجه نوسانات قیمت کالاها روی کیوی تاثیر بالایی می گذارد.

به عنوان مثال با افزایش قیمت کالاها در مارکت جهانی وضعیت صادرات نیوزیلند بهتر شده در نتیجه دلار این کشور شروع به قوی تر شدن می کند.

بالعکس هر زمان که قیمت کامودیتی ها کاهش می یابد صادرات نیوزیلند دچار مشکل شده در نتیجه قیمت دلار این کشور شروع به کاهش می کند.

اشتهای ریسک (Risk Appetite)

منظور از اشتهای ریسک همان میزان ریسک پذیری و یا ریسک گریزی معامله گران در مارکت است.

این مساله بدین معنی است که آیا به عنوان مثال امروز معامله گران تمایل دارند روی دارایی های ریسکی مانند دلار نیوزیلند به منظور سود بیشتر سرمایه گذاری کنند یا خیر؟ در زمان هایی که اشتهای ریسک کردن در معامله گران زیاد می شود سرمایه ها از دلار امریکا که یک دارایی امن می باشد به سمت دلار نیوزیلند که یک دارایی ریسکی است حرکت می کند.

در چنین مواقعی یکی از مولفه هایی که می تواند این موضوع را تایید کند وضعیت بازار سهام است؛ اگر سهام ها در آن روز خاص مثبت باشد سرمایه گذاران به این نتیجه می رسند که معامله گران امروز تمایل به ریسک کردن روی دارایی های ریسکی را دارند.

فاکتورهای سیاسی، ژئوپلیتیکی و وضعیت اقتصاد جهانی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی نرخ مبادله جفت ارز NZDUSD رویدادها و تصمیمات سیاسی و تنش های ژئوپلیتیکی و بین المللی است.

به عنوان مثال، تغییر در دولت ها، سیاست ‌های تجاری یا درگیری‌ های بین ‌المللی می ‌تواند عدم اطمینان ایجاد کند و بر اعتماد سرمایه ‌گذاران و نرخ این جفت ارز تأثیر بگذارد.

توجه به این نکته مهم است که این عوامل به هم مرتبط هستند و تأثیر آنها بر قیمت جفت ارز NZD/USD می تواند بسته به شرایط اقتصادی حاکم و پویایی بازار متفاوت باشد.

معامله گران و سرمایه گذاران هم از نزدیک این عوامل را زیر نظر دارند و تأثیرات بالقوه آنها را بر نرخ این جفت ارز تجزیه و تحلیل می کنند تا تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ کنند.

بهترین زمان برای ترید کردن nzdusd

بهترین زمان برای ترید کردن NZDUSD

همانطور که مطلع هستید فارکس یک مارکت 24 ساعته است ولی این مساله بدین معنی نیست که جفت ارز nzdusd در تمامی ساعات بازار پرنوسان و مناسب ترید کردن است.

به طور کلی و عمومی بهترین زمان برای ترید کردن جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا به ترتیب: سشن معاملاتی لندن، سشن معاملاتی نیویورک، همزمانی دو سشن معاملاتی لندن و نیویورک و در انتها سشن معاملاتی توکیو است.

انواع تحلیل های دلار نیوزیلند

از آنجا که NZDUSD دهمین یا به نقل از برخی منابع هفتمین جفت ارز پر طرفدار و پر معامله در بازار فارکس است از لحاظ تکنیکالی، فاندامنتالی و سنتیمنت مارکت قابل آنالیز و ارزیابی می باشد.

این مساله بدین معنی است که شما خیلی ساده می توانید نمودار این جفت ارز را باز کنید و از تمامی ابزارهای تحلیل تکنیکال برای پیش بینی روند قیمت در آینده استفاده کنید.

یا به عنوان مثال شما می توانید با داشتن فقط یک تقویم اقتصادی معتبر که کاملا رایگان هم می باشد اخبارها و رویدادهای مهم بازار فارکس را که مرتبط به امریکا و نیوزیلند است را مشاهده کنید تا بتوانید مسیر آتی این جفت ارز را پیش بینی کنید.

آیا NZDUSD مناسب انواع تریدرها است؟

همان گونه که در جریان هستید بازار فارکس انواع مختلفی از تریدرها را در خود جای داده است.

معامله گران در بازارهای مالی سبک های مختلفی مانند: اسکالپ کردن، ترید کردن اخبار و به طور کلی تریدرهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند و مدت دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا می توان جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا را با تمامی این سبک ها ترید کرد؟

خوشبختانه پاسخ بلی است و سبک معاملاتی شما هر کدام از موارد مذکور که می باشد شما می توانید به راحتی این جفت ارز پر طرفدار را ترید کنید.

چگونگی ترید کردن جفت ارز nzdusd

نحوه ترید کردن جفت ارز NZDUSD

حال که با مفاهیم زیادی درباره جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا آشنا شدید وقت آن رسیده که نحوه ترید کردن این جفت ارز را به شما آموزش دهیم.

برای این کار کافی است نمودار این جفت ارز را باز کنید مارکت را از لحاظ تکنیکالی بررسی کرده و مناطق مهم حمایتی و مقاومتی و غیره را علامت گذاری کنید.

سپس تقویم اقتصادی خود را باز کرده و به اخبار و رویدادهایی که قرار است در همان روز منتشر شود نگاه کنید.

در انتها مارکت را از لحاظ سنتیمنت ارزیابی کنید و شروع به ترید کردن این جفت ارز کنید.

نتیجه گیری

همان گونه که متوجه شدید NZDUSD یک جفت ارز بسیار مهم ماژور است که درحال حاضر دهمین جفت ارز پر معامله در بازار فارکس است.

نقدینگی، اسپرد رقابتی و وضعیت اقتصادی کشور نیوزیلند باعث شده تا بسیاری از معامله گران فارکس این جفت ارز را برای ترید کردن انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط