گلس نود چیست؟ آموزش ثبت نام و معرفی وبسایت glassnode
ارز دیجیتال

گلس نود چیست؟ آموزش ثبت نام و معرفی وبسایت glassnode

در بین تحلیلگران ارزهای دیجیتال، احتمالاً اکثریت از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند اما عده کمی پا را فراتر می گذارند و قصد پیدا کردن عرضه و تقاضای واقعی را دارند. روش تحلیلی این افراد چندین سطح بالاتر از تحلیلگران تکنیکال است چرا که تحلیلگران تکنیکال تنها به فرمول های ریاضی، خطوط روند و اندیکاتور ها متکی هستند درحالیکه معامله گران حرفه ای که ابزاری مانند وبسایت گلس نود را در جعبه ابزار تحلیلی خود دارند، بازار را از بعدی عمیق تر می توانند مشاهده کنند.
در واقع تحلیل گران تکنیکال مو را می‌ بینند و افرادی که از وبسایت Glassnode استفاده می کنند، پیچش مو را می بینند. حقیقت تلخی که پیرامون تحلیل تکنیکال وجود دارد و هیچ کس به آن اشاره نمی کند این است که تحلیلگران حرفه ای و سازمانی که اصطلاحاً به آن ها نهنگ گفته می شود،تحلیل تکنیکال را قبول ندارند و عده ی زیادی از آنها، اندیکاتور های تکنیکال را مورد تمسخر قرار می‌ دهند! در مصاحبه‌ ای که با یکی از تحلیلگران سابق صندوق بارکلیز (Barclays) لندن صورت گرفت، وی به این نکته اشاره کرد که اگر در یک صندوق معاملاتی حرفه‌ ای، به اندیکاتورهای تکنیکال اشاره کنید، ممکن است همه به شما بخندند و چه‌ بسا اخراج شوید!

برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید. 
تحلیلگر تکنیکالی را تصور کنید که با چارت زیر روبرو می شود.

نمودار تکنیکال و مقایسه آن با گلس نود

اولین چیزی که به ذهن وی می‌ رسد این است که اگر اندیکاتور RSI به منطقه اشباع فروش برسد، احتمالاً بازار رشد کند. این نگرش برای یک تحلیلگر سازمانی یا نهنگ کاملاً اشتباه است. از آنجایی که تحلیلگران سازمانی، سرمایه های چندین میلیارد دلاری در دست دارند، هیچ وقت به اندیکاتورهای تکنیکال متکی نیستند چرا که آنها می‌ دانند این عرضه و تقاضا است که بازار را تغییر می‌ دهد، نه اندیکاتور های تکنیکال. از این جهت اهمیت تحلیل آنچین در وبسایت گلس نود بسیار حائز اهمیت می شود چرا که تحلیلگران می توانند با انواع اندیکاتور های خاص این وبسایت، به راحتی میزان خرید و فروش سرمایه‌ گذاران را در زمان معین بررسی کنند.
فراموش نکنید که تمامی اندیکاتور های تکنیکال بر اساس فرمول های ریاضی کار می کنند، نه عرضه و تقاضا. برای مثال فرمول های کلی اندیکاتور محبوب RSI و MA، کاملاً متکی به خود قیمت می باشد و این قیمت است که باعث تغییر در این اندیکاتورها می‌ شود. اما چیزی که باعث تغییر در قیمت می شود، عرضه و تقاضا است و این دقیقا آن چیزی است که یک نهنگ به دنبال آن است.
اما سوال مهم این است که آیا می شود در بازار ارز های دیجیتال، به عرضه و تقاضای واقعی دست پیدا کرد؟ از آنجایی که بازار ارز های دیجیتال غیر متمرکز است و نمی توان سازمان واحدی را برای ارائه اطلاعات مختلف اعم از میزان خرید و فروش سرمایه‌گذاران پیدا کرد، بسیاری معتقدند که دست پیدا کردن به عرضه و تقاضای واقعی در این بازار غیر ممکن است. اما خبر خوب اینجاست که می‌ توان به راحتی به عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کرد. چرا که تمامی تراکنش های انجام شده در همه بلاک چین ها قابل مشاهده برای عموم است و وب سایت های آنچین مانند گلس نود، از همین داده ها برای ساخت اندیکاتور های مختلف درون زنجیره ای استفاده می کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:  سیگنال رایگان ارز دیجیتال

سایت  گلس نود Glassnode چیست؟

وبسایت گلس نود پایگاه داده آنلاینی است که با استفاده از جمع آوری اطلاعات تمامی تراکنش ها از تمامی اکسپلورر های بلاک چین های مختلف، شاخص های مختلف مبنی بر عرضه و تقاضا را به معامله گران ارائه می دهد تا آن ها بتوانند از تحرکات مختلف بازار به صورت لحظه ای مطلع شوند.
اطلاعاتی که در این سایت ارائه می‌ شوند را نمی‌ توان در دیگر منابع مانند تریدینگ ویو (Tradingview)  پیدا کرد چرا که تمامی فرمول ها توسط سازندگان این سایت به صورت پیچیده با عرضه و تقاضا و پارامترهای درون‌ زنجیره‌ای (آن چین) آمیخته می شود و در دست معامله گران قرار میگیرد.
 با استفاده از شاخص‌ های وبسایت Glassnode می‌ توان فعالیت نهنگ ها در بازار را زیر نظر گرفت و هیچ کس نمی‌ تواند تراکنش های خود را مخفی کند. این وبسایت به معامله گران امکاناتی می دهد که پیش از این در دنیا وجود نداشته است. اگر بتوانید به درستی شاخص های این وب سایت را بخوانید و با مهارت آنها را تفسیر کنید تصمیمات سرمایه گذاری شما به طرز چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد.
لازم به ذکر است از آنجایی که این شاخص ها به تازگی به وجود آمده اند، بسیاری از کاربران نحوه خواندن و تفسیر کردن آنها را نمی دانند. اما این وب سایت در کنار هر شاخص، توضیحات مختصری پیرامون آن داده است. در عین حال برای شروع کار شما لازم خواهید داشت تا در مورد شاخص‌ ها به صورت عمیق تری مطالعه کنید. اما این کار ارزش تلاش و وقتی را که گذاشته می شود را دارد.

تحلیل آنچین در گلس نود چیست؟

تحلیل آنچین یک مکانیزم نوظهور، با هدف استخراج و بررسی انواع داده های موجود در مورد تراکنش های بلاک چین برای تسهیل ردگیری میزان ارز های خریداری شده، فروخته شده و جابجا شده است. با استفاده از تحلیل آنچین در وبسایت Glassnode می توان میزان ارزهای خریداری شده توسط آدرس های مختلف را به راحتی بررسی کرد. همچنین کاربران می توانند ارز های دیجیتالی که از صرافی‌ ها خارج و یا به صرافی ها وارد می شوند را ردگیری کنند. این کار نقش موثری در تحلیل میان‌ مدت قیمت دارد. برای مثال اگر حجم زیادی از ارز تتر یا هر نوع استیبل کوین دیگری به صرافی‌ ها وارد شود، می‌ توان احتمال رشد قیمت ارزهای دیجیتال غیر استیبل را داد چرا که معامله‌ گران معمولاً به قصد خرید، ارز تتر یا هر استیبل کوین دیگری را وارد صرافی ها می کنند که این امر موجب رشد قیمت خواهد شد.
در مقابل اگر ارز دیجیتال تتر یا استیبل کوین ها خارج شوند و ارزهای دیجیتال غیر استیبل از کیف پول ها به صرافی ها منتقل شوند، می توان احتمال ریزش قیمت را داد چرا که معامله‌ گران معمولاً به قصد فروش، ارزهای دیجیتال غیر استیبل را وارد صدافی ها می کنند. اگر سرمایه گذاران قصد سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند، معمولاً ارزهای غیر استیبل خود را در کیف پول ها نگه می دارند چرا که امنیت کیف پول ها از صرافی های ارز دیجیتال بیشتر است.
آمار فوق را می توان از تحلیل آنچین در گلاس نود به راحتی خواند. البته بسیاری از خبرگزاری های ارزهای دیجیتال، کار سرمایه گذاران را ساده کرده اند و در مورد مقدار ورود و خروج ارزهای دیجیتال، اطلاعات مختلفی را به صورت روزانه تهیه می کنند.
اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید میت وانید در خبرنامه ایمیلی وبسایت گلس نود و کانال یوتیوب رسمی این پایگاه داده عضو شوید.  

نحوه ثبت نام در سایت وبسایت گلس نود

ثبت نام در وب سایت گلس نود مانند باز کردن حساب در دیگر وب سایت هاست. برای شروع ابتدا باید از صفحه اصلی سایت گزینه Sign Up را انتخاب کنید.

اولین مرحله ثبت نام در Glassnode

در صفحه ی باز شده باید کادر های زیر را به ترتیب پر کنید.

قسمت First Name: در اینجا نام خود را به انگلیسی وارد کنید. البته نیازی نیست که نام اصلی خود را بنویسید.
قسمت Last Name: در اینجا باید فامیلی خود را به انگلیسی وارد کنید. مانند قسمت قبل می توانید از نام های مستعار مختلف استفاده کنید.
قسمت E-Mail: در این کادر باید ایمیل خود را به درستی وارد کنید. دقت داشته باشید که پس از ثبت نام، کد تاییدی به ایمیل شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید پس حتما ایمیل را به درستی بنویسید.
قسمت Password: در این کادر باید برای حساب خود رمز ورودی انتخاب کنید که باید شامل حداقل ۸ کاراکتر شود.
در تنهایت تیک گزینه‌ ی I agree to the terms را بزنید.
پس از انجام مراحل فوق، گزینه Sign Up را انتخاب کنید تا حساب شما ساخته شود‌.

معرفی بخش‌های مختلف سایت  گلس نود Glassnode
وبسایت گلس نود در ابتدا می‌ تواند گیج کننده باشد برای همین در این قسمت مقاله به مهمترین بخش های سایت خواهیم پرداخت.
اولین و مهمترین قسمت سایت که کاربران نوپا باید از آن بازدید کنند، گلس نود آکادمی می‌ باشد. طبق گفته وبسایت گلس نود، تحلیل آنچین در مراحل نخستین خود به سر می‌ برد و همچنان منابع قدرتمند آموزشی برای تعلیم دادن تحلیل‌گران وجود ندارد. از این رو این وبسایت، آموزش های اولیه را به صورت رایگان برای علاقه مندان جمع‌ آوری کرده است. از آنجایی که زبان وبسایت به صورت انگلیسی می باشد، شما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. اما می توانید از نرم افزارهایی مانند گوگل ترنسلیت برای آشنایی ابتدایی با بخش های مختلف سایت نیز استفاده کنید. 
پیشنهاد می شود که پیش از آشنایی ابتدایی با اندیکاتور های مختلف این وبسایت به سراغ خواندن نمودار های مختلف نروید چرا که اگر برداشت اشتباهی از داده ها داشته باشید و طبق آن تصمیم گیری کنید ممکن است تاثیر منفی بر روی تحلیل های شما داشته باشد.
اگر قصد خرید اشتراک ماهانه وبسایت کلاس نود را دارید باید به این قسمت مراجعه کنید. خرید اشتراک ماهانه به معامله‌ گران حرفه ای پیشنهاد می شود. اما قسمت های رایگان وب سایت که با برچسب خاکستری T1 مشخص شده اند، برای تمامی معامله گران در هر سطحی از مهارت و تجربه، کافی است.

قسمت هیجان انگیز وب سایت گلس نود، Charts است. در اینجا تمام اندیکاتور های رایگان و پریمیوم وبسایت در منوی آبشاری که در عکس زیر مشاهده می کنید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در هر قسمت توضیحات اولیه پیرامون هر اندیکاتور وجود دارد.

قسمت Charts وبسایت Glassnode

همچنین در گوشه بالا سمت چپ می توانید رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعاتی از قبیل آدرس ها (Addresses)، اندیکاتورها (Indicators)، تراکنش‌ها (Transactions)، بازارها (Markets)، نهادها (Entities)، عرضه (Supply)، خروجی خرج‌نشده تراکنش (UTXO)، کارمزدها (Fees) و توزیع (Distribution) پیرامون آن رمز ارز دریافت کنید.

برای مثال در قسمت آدرس ها، می توانید تعداد آدرس‌های فعال و تعداد کلی آدرس‌ های شبکه بلاک چین را بیابید.

قسمت Addresses سایت Glassnode

با استفاده از دو متریک فوق می توانید میزان محبوبیت فعلی رمز ارز مورد نظر را بررسی کنید. هرچه تعداد آدرس های فعال بیشتر باشد به معنی جذب سرمایه بیشتر به سمت دارایی دیجیتال است.

در قسمت اندیکاتور های سایت می توانید به شاخص‌ های انحصاری وب سایت گلاس نود دست پیدا کنید. بعضی از این شاخص ها در جایی دیگر قابل دستیابی نیست و بسیاری از تحلیلگران بزرگ تصمیمات خود را بر اساس همین شاخص ها انجام می دهند. البته به یاد داشته باشید که هیچ چیز در این بازار قطعی نیست.

در قسمت صرافی (Exchanges) می توانید میزان ورودی و خروجی های مختلف را بررسی کنید که پیش تر در این مقاله اطلاعاتی ابتدایی در مورد آن ارائه کردیم.

قسمت exchanges سایت Glassnode

اطلاعات ارائه شده در این قسمت با تاخیر هستند برای همین نمی‌ توان از این قسمت برای معامله های میان روزی یا اسکلپ استفاده کرد.

سخن پایانی

اگر قصد این را دارید که پا را فراتر بگذارید، باید داده های آنچنین را تحلیل کنید چرا که به راحتی می توان علت حرکات قیمتی را با استفاده از ابزار گلس نود ردیابی کرد. این در حالی است که در تحلیل تکنیکال سنتی و کلاسیک می توان فقط رفتار قیمت را تحلیل کرد. با استفاده از ابزار گلس نود می توان رفتار احتمالی پیش رو بازار را تحلیل کرد چرا که بسیاری از این شاخص ها پیش از تغییر روند، هشدارهای مختلف صادر می کنند. در این مقاله به نحوه ثبت نام و استفاده از ابزار و گلس نود پرداختیم. پیشنهاد می‌ شود که پیش از تصمیم گیری بر اساس اندیکاتور های گلاس نود، به آنها تسلط کامل پیدا کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه