نحوه ترید کردن GBPUSD چکونه است؟ صفر تا صد ترید پوند به دلار
فارکس

نحوه ترید کردن GBPUSD چکونه است؟ صفر تا صد ترید پوند به دلار

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا چیست که زیر مجموعه ارزهای ماژور می باشد؟ چه چیزی جفت ارز GBPUSD را در گروه پر معامله ترین ارزهای بازار فارکس قرار داده است؟

همان گونه که می دانید فارکس بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی جهان است که روزانه تریلیون ها دلار در آن افراد بسیاری از گروه های مختلف در سراسر جهان معامله می شود.

یکی از اولین گام های مهم در این عرصه بین المللی برای شناخت مارکت که به آن بازار جهانی فارکس گفته می شود، آشنا شدن با پرمعامله ترین و پرطرفدارترین جفت ارزهای درون این بازار است.

در یکی دیگر از سری مقالات فارکس این بار در خدمت شما هستیم تا چگونگی و نحوه ترید کردن یکی دیگر از پرطرفدارترین و محبوب ترین جفت ارزها یعنی GBPUSD را به شما آموزش دهیم.

جفت ارز GBPUSD چیست؟

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا یک جفت ارز ماژور است که به دلیل نقدینگی و نوسانات بالای آن به چهارمین ارز پر معامله بازار فارکس تبدیل شده است (در نظر داشته باشید این آمار همیشه می تواند متغییر باشد ضمنا منظور نویسنده بعد از دلار، یورو و ین می باشد).

این جفت ارز نماینده دو ارز پوند انگلستان (GBP) و دلار امریکا (USD) است.

در جفت ارز GBPUSD پوند انگلستان که در سمت چپ آمده ارز پایه و دلار امریکا که طرف راست آن می باشد ارز متقابل می باشد.

در واقع پوند انگلستان که با نماد GBP در بازار فارکس نمایش داده می شود با لقب "کابل" معروف است.

دلار امریکا هم به عنوان قدرتمندترین ارز حال حاضر جهان در بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس با نماد DXY به عنوان شاخص دلار و با نماد USD  و با لقب "اسکناس پشت سبز" معروف است.

قیمت حال حاضر این جفت ارز (تاریخ 24 سپتامبر 2023) 1.2434 می باشد؛ این مساله بدین معنی است که امریکایی ها برای خرید یک پوند استرلینگ باید یک دلار و بیست و چهار سنت پرداخت کنند.

یادتان باشد در تمامی جفت ارزها آنهایی که در سمت چپ نوشته می شوند و ارز پایه نام دارند قوی تر از ارزی که در سمت راست نوشته می شوند و ارز متقابل نامیده می شوند هستند.

نمودار روند صعودی و نزولی پوند به دلار

به عنوان مثال در نمودار بالا زمانی که روند جفت ارز پوند-دلار صعودی است GBP در حال قوی تر شدن و زمانی که روند مارکت نزولی است GBP در حال ضعیف تر شدن در مقابل دلار امریکا می باشد.

محاسن معامله جفت ارز پوند به دلار

محاسن ترید کردن جفت ارز GBPUSD

همینطور که مشاهده کردید جفت ارز پوند به دلار امریکا سومین جفت ارز پر معامله در بازار فارکس بعد از جفت ارزهای EURUSD و USDJPY و چهارمین ارز پر معامله بعد از دلار امریکا، یورو و ین ژاپن است.

در نتیجه فاکتورهای مختلفی باعث شده تا پوند انگلستان در مارکت فارکس از محبوبیت بالایی برخوردار باشد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

نقدینگی بالا

از آنجا که جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا سومین (و گاهی چهارمین) جفت ارز پر معامله در بازار فارکس است در نتیجه از نقدینگی بسیار بالایی به منظور خرید و فروش برخوردار است.

همین فاکتور مهم و اساسی این جفت ارز را برای معامله بسیار جذاب و پرطرفدار کرده است.

اسپرد پایین

دومین فاکتوری که جفت ارز GBPUSD را نزد بسیاری از معامله گران در بازار فارکس محبوب کرده اسپرد بسیار پایین آن است.

بسته به اینکه در کجای دنیا زندگی می کنید جفت ارز پوند به دلار با اسپردهای پایینی مثل 1 تا 3 از طرف بروکرها به معامله گران عرضه می شود.

ثبات اقتصادی

فاکتور سوم و آخرین موردی که قصد داریم در این قسمت به آن اشاره کنیم مساله داشتن ثبات اقتصادی است.

هم بریتانیا کبیر و هم ایالات متحده امریکا هر دو از اقتصادهای بسیار محکم و با ثباتی برخوردار هستند.

کافی است بدانید ایالات متحده امریکا بزرگترین اقتصاد حال حاضر جهان و بریتانیا کبیر هم ششمین اقتصاد می باشد. برای اینکه بهتر متوجه منظور ما شوید از شما خواهش می کنیم نگاهی به جدول پایین بیندازید:

1- ایالات متحده امریکا 25.035 تریلیون دلار

2- چین 18.321 تریلیون دلار

3- ژاپن 4.301 تریلیون دلار

4- آلمان 4.031 تریلیون دلار

5- هندوستان 3.469 تریلیون دلار

6- بریتانیا کبیر 3.199 تریلیون دلار

7- فرانسه 2.778 تریلیون دلار

8- روسیه 2.113 تریلیون دلار

محرک های جفت ارز پوند به دلار

عوامل تاثیرگذار روی جفت ارز GBPUSD

حال که با جفت ارز GBPUSD و محاسن آن آشنا شدید نوبت آن رسیده تا با مهمترین قسمت این مقاله یعنی عوامل فاندامنتالی تاثیرگذار روی قیمت این جفت ارز نیز آشنا شوید.

نشست بانک های مرکزی

اولین و مهمترین فاکتوری که باید هر تریدری قبل از معامله جفت ارز GBPUSD بداند جلسات مهم بانک مرکزی دو کشور انگلستان و ایالات متحده امریکا است.

همان گونه که مطلع هستید در نشست های بانک مرکزی امریکا (FED) و بانک مرکزی انگلستان (BoE) درباره سیاست های بانکی، تعیین نرخ های بهره، چشم انداز اقتصادی و دیگر مسائل مهم صحبت کرده می شود.

معامله گرانی که این نشست های مهم را دنبال می کنند بهتر از دیگرانی که این جلسات را نادیده می گیرند ادامه مسیر این جفت ارز را تشخیص داده و سودهای کلانی به جیب می زنند.

به عنوان مثال سیاست های انقباضی و یا همان شاهینی اخیر فدرال رزرو امریکا در راستای مبارزه با تورم سرسخت موجود در ایالات متحده باعث شده تا دلار امریکا در مقابل پوند استرلینگ قوی تر شود.

تورم یا همان CPI

دومین فاکتور مهم و تاثیرگذار روی قیمت جفت ارز پوند به دلار خبر فاندامنتالی بسیار مهم تورم مصرف کننده یا همان شاخص CPI است.

از آنجا که تورم یکی از عوامل بسیار مهم برای فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان در اعمال سیاست های بانکی است در نتیجه بالا و پایین رفتن شاخص CPI روی این جفت ارز تاثیر بسیار بالایی دارد.

به طور کلی هر زمان که تورم در کشوری مانند امریکا افزایش پیدا می کند دلار هم به دنبال آن قوی تر می شود و بالعکس هر زمان تورم در حال کاهش می باشد دلار امریکا شروع به ضعیف تر شدن در مقابل پوند انگلستان می کند (البته همان گونه که توضیح داده ایم این مساله به فاکتورها و نکات مهم و ریز دیگری نیز بستگی دارد).

گزارش بازار کار

گزارش اشتغال

فاکتور مهم بعدی که روی قیمت جفت ارز پوند به دلار تاثیر بالایی دارد گزارش مشاغل دو کشور امریکا و انگلستان است.

این گزارش در ایالات متحده به خبر NFP و در انگلستان نیز به گزارش مشاغل یا همان آمار بازار کار مشهور است.

به عنوان مثال هر زمان که بازار کار در امریکا و انگلستان خوب باشد و نرخ بیکاری هم پایین باشد این مساله بدین معنی است که ارزهای این دو کشور در حال قوی تر هستند و بالعکس.

تراز تجاری

به طور کلی تراز تجاری یک کشور نشان دهنده این است که چه میزان پول وارد یک کشور و یا از آن کشور خارج شده است. به عنوان یک قانون همیشگی هر وقت که تراز تجاری یک کشور مثبت باشد نشانگر سلامت اقتصاد آن کشور است و باعث قوی تر شدن ارز آن می شود.

بالعکس هر زمان تراز تجاری یک کشور منفی می باشد نشانگر ضعیف تر شدن اقتصاد آن کشور است که باعث ریزش ارز آن کشور در مقابل دیگر رقبای خود می شود.

ثبات سیاسی و عوامل جهانی اقتصاد

داشتن و یا نداشتن ثبات سیاسی و اقتصادی می تواند روی ارز کشورها تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال زمانی که انگلستان قصد خروج از اتحادیه اروپا را داشت و مساله برگزیت را بیان کرد معامله گران دست به فروش پوند استرلینگ زدند.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید مساله عوامل تاثیرگذار جهانی روی اقتصاد است.

به عنوان مثال با شروع جنگ بین روسیه و اوکراین قیمت کالاهایی مانند طلا و نفت و قیمت دلار امریکا شروع به پرواز کرد.

هرچه باشد دلار ارز ذخیره جهان و یک پناه گاه امن برای سرمایه گذاری است و در زمان های جنگ و ناآرامی معامله گران برای خریدن آن دست و پا می شکنند.

بهترین زمان معامله جفت ارز GBPUSD

GBPUSD یک جفت ارز بسیار خوب هم برای معامله گران کوتاه مدت و هم برای تریدرهای میان مدت و بلند مدت است. به عنوان مثال یکی از فاکتورهایی که باعث شده تا جفت ارز GBPUSD مورد توجه هر نوع معامله گری و با هر سبکی قرار بگیرد "میزان نوسانات روزانه" آن است (چیزی در حدود 111 پیپ نوسان در روز).

اگر قصد ترید کردن جفت ارز پوند به دلار را دارید بدانید که این جفت ارز در میان "سشن ها معاملاتی توکیو، لندن، نیویورک و سشن معاملاتی لندن-نیویورک" فقط در اولی یعنی سشن معاملاتی آسیا نوسان کمی دارد و در مابقی مخصوصا سشن معاملاتی لندن-نیویورک نوسانات بسیار خوبی را تجربه می کند.

نحوه ترید کردن پوند به دلار

نحوه ترید کردن جفت ارز GBPUSD

حال که با جفت ارز پوند به دلار، محاسن، عوامل تاثیرگذار و بهترین زمان معامله آن آشنا شدید نوبت آن است که بدانید چگونه می شود این جفت ارز را ترید کرد.

قبل از انجام هر کاری تقویم اقتصادی خود را باز کنید تا ببینید چه اخبار مهم فاندامنتالی قرار است برای این جفت ارز منتشر شود.

سپس نمودار جفت ارز GBPUSD را در سایت تریدینگ ویو باز کنید و تمام مواردی که در استراتژی تان موجود است را بررسی کنید (فاکتورهایی همچون سطوح حمایت و مقاومت، برخورد میانگین های متحرک، RSI و غیره).

در انتها با بررسی سنتیمنت مارکت و اعمال مدیریت ریسک که بسیار مهم است پوزیشنی باز کنید و شروع به معامله این جفت ارز کنید.

استراتژی های کلی برای ترید GBPUSD

از آنجا که ما سبک معامله گری و تیپ شخصیتی شما را نمی شناسیم در نتیجه قصد داریم تا به طور کلی استراتژی هایی که برای معامله جفت ارز پوند به دلار مناسب است را در این قسمت توضیح دهیم.

  • اسکالپر
  • تریدر روزانه   (Day Trader)
  • تریدر میان مدت  (Swing Trader) 
  • تریدر بلند مدت   (Position Trader)

جفت ارز پوند به دلار امریکا به دلیل نوسانات و نقدینگی بالایی که دارد برای هر نوع معامله گری و با هر سبک تریدی مناسب است.

اگر شما وقت کمی برای ترید کردن دارید می توانید دو سبک اسکالپ و روزانه را انتخاب کنید و اگر هم وقت بیشتری دارید بسته به تیپ شخصیتی معاملاتی تان از بین میان مدت و بلند مدت یکی را انتخاب کنید.

و اما کلام آخر...

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا که در بازار فارکس به کابل (Cable) معروف است چهارمین ارز و سومین جفت ارز پر معامله در بازار بین المللی فارکس بعد از یورو به دلار و دلار به ین است.

از آنجا که ایالات متحده امریکا اولین و بریتانیا کبیر هم ششمین اقتصاد حال حاضر جهان است در نتیجه جفت ارز پوند به دلار امریکا دارای نوسانات و حجم نقدینگی بسیار بالایی برای معامله کردن است.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه