بررسی ارز دیجیتال اِوموس؛ نقطه اتصال اتریوم و کازموس!
ارز دیجیتال

بررسی ارز دیجیتال اِوموس؛ نقطه اتصال اتریوم و کازموس!

اِوموس (Evmos) را می‌توان یک بلاکچین غیرمتمرکز مبتنی بر اثبات سهام، در اکوسیستم کازموس دانست. این پلتفرم کاملا مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) طراحی شده است، به این معنی که کاملاً با شبکه اتریوم سازگار است. هدف اصلی اِوموس (Evmos) اما، به‌نظر این است که دنیای برنامه‌ها (اپلیکیشن‌ها) و ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم را، به شبکه‌های اکوسیستم کازموس که به‌خوبی قابلیت‌های تعاملی (Interoperable) خود را نشان داده‌اند بیاورد. اِوموس (Evmos) در همین حال تلاش می‌کند تا توسعه‌دهندگان و کاربران خود را در مورد انگیزه‌های مالی با یکدیگر همسو کند.

بخش دیگری از اهداف این شبکه، که آن را برای سرمایه‌گذارانی از جمله ما جذاب می‌کند، تلاش آن برای نوآوری در ماشین مجازی اتریوم و ترکیب‌پذیری بین‌رنجیره‌ای است. مبحث و موضوعی که به‌تازگی داغ شده و به‌نظر می‌رسد ادامه حیات ارزهای دیجیتال منوط به توسعه این بخش باشد.

ایردراپ evmos

اِوموس (Evmos) که با استفاده از کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) کازموس و نحوه اجماع تندرمینت کور (Tendermint Core) طراحی شده است، نهایی کردن سریع و بازده بالای بلاک‌چین‌های مبتنی بر کازموس را برای ارائه تضمین می‌کند. همچنین با استفاده از ماشین مجازی اتریوم (EVM)، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر اتریوم خود را در محیطی با نوع اجماع تندرمینت (Tendermint) با کارمزد تراکنش‌های کمتر، سرعت تراکنش‌های بالاتر و امنیت تضمین شده توسط اجماع اثبات سهام، مستقر کنند.

اِوموس (Evmos) همچنین پروتکل ارتباطات بین بلاکچینی (IBC) کازموس را نیز به‌کار بسته است، پروتکلی که امکان اشتراک‌گذاری مستقیم توکن‌ها و داده‌ها را در بین بلاکچین‌های مبتنی بر تندرمینت، که از آن استفاده می‌کنند را، می‌دهد. اما همه این‌ها به چه معناست؟ برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم و مستقر در اِوموس (Evmos)، از این پس می‌توانند توسط کاربرانی از شبکه‌هایی در سراسر اکوسیستم بزرگ کازموس، مانند کازموس، ترا، بلاکچین Crypto.org، اوسموسیس، کرونوس، سنتینل، شبکه سکرت و بسیاری دیگر قابل دسترسی باشند. کاربران تمامی 28 بلاکچین مستقل دارای IBC (پروتکل ارتباطات بین‌بلاکچینی کازموس) قادر خواهند بود به هر ابزاری که در شبکه اتریوم مشاهده می‌شود، از جمله صرافی‌‎های غیرمتمرکز، مارکت پلیس‌های NFT، پروتکل‌های وام‌دهی، اپلیکیشن‌های NFT، بازی و بسیاری موارد دیگر دسترسی داشته باشند، زیرا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان می‌توانند به‌آسانی برنامه‌های اتریومی خود را روی اِوموس (Evmos) پیاده‌سازی کنند.

اِوموس (Evmos) در واقع یک نسخه تکامل یافته از اترمینت (Ethermint) است، نحوه اجماع اثبات مفهومی (Proof of concept) که در سال 2016 به عنوان راهی برای استقرار قراردادهای هوشمند مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) در تندرمینت (Tendermint) به منظور استفاده از اثبات سهام (POS) برای اجماع آنها معرفی شد. اترمینت چشم‌انداز پشتیبانی از تمام ابزارهای اتریوم را داشت، درست مانند کاری که اِوموس (Evmos) امروز انجام می‌دهد، با این هدف که تجربه برنامه‌نویسی مشابهی برای برنامه‌نویسان سالیدیتی روی تیندرمینت ایجاد کند که توسعه‌دهندگان روی اتریوم داشتند. پس از راه‌اندازی IBC (پروتکل ارتباطات بین‌بلاکچینی کازموس) در مارس 2021، تیم هسته توسعه دهنده ‘Tharsis’ پیشنهاد پیشبرد ایده اترمینت را، از طریق حاکمیت (Governance) جامعه، در پروپوزال شماره 44 کازموس ارائه کردند. این پروپوزال یا پیشنهاد که اکنون به عنوان اِوموس (Evmos) آن را می‌شناسیم، به سرعت با 98.31 درصد رای مثبت در آوریل 2021 تصویب شد.

ارز EVMOS، توکن بومی شبکه اِوموس (Evmos) است که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، استیک برای ایمن‌سازی شبکه، و برای شرکت در حاکمیت اِوموس (Evmos) برای نقش‌آفرینی در تصمیمات متاثر بر پارامترهای پروتکل اصلی، توزیع خزانه جامعه و موارد دیگر استفاده می‌شود.

هر دارنده ارز دیجیتال EVMOS، می‌تواند با استفاده از ماژول مدیریتی پروتکل، پیشنهادی برای استفاده از وجوه موجود در ‘Evmos Community Pool’ (دارایی‌های جامعه اِوموس) ارسال کند یا به آن رأی دهد. این استخر 10 درصد از توکن‌های ضرب (mint) شده در هر دوره (epoch) را دریافت می‌کند.

ویژگی‌های منحصربفرد اِوموس (Evmos)

اِوموس (Evmos) سه ویژگی مهم و منحصربفرد به ما ارائه می‌هد که آن را به یک بلاکچین لایه 1 که با EVM سازگار است تبدیل می‌کند. این شبکه اما بر روی کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) کازموس اجرا می‌شود و از روش اجماع اثبات سهامی (PoS) استفاده می‌کند. این خصوصیات به اِوموس (Evmos) چندین مزیت کلیدی می‌دهد:

توان عملیاتی و عملکرد

اِوموس (Evmos) از سرعت تراکنش پایین اتریوم رها شده است، اما همچنان این امکان را دارد که از سالیدیتی برای جذب توسعه‌دهندگان اتریوم برای ساخت و توسعه استفاده کند. این مساله منجر به سرعت تراکنش بالاتر در اِوموس (Evmos) (به لطف تندرمینت) و مقیاس‌پذیری بهتر (دپ‌ها می‌توانند در چین‌های دیگر سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) مستقر شوند) آن می‌شود. بنابراین اِوموس (Evmos) به یک "اتریوم وانیلی" در کازموس تبدیل شده است.

قابلیت تعامل با دیگر بلاکچین‌ها از طریق IBC

اِوموس (Evmos) از IBC (پروتکل ارتباطات بین‌بلاکچینی کازموس که به وب بلاکچین‌ها معروف است) استفاده می‌کند که آن را برای تعامل سریع بین تمام بلاکچین‌های IBC که زبان قرارداد هوشمند مشابه را به استفاده می‌کنند مناسب می‌کند. به بیان دیگر، از آنجایی که کازموس به جای معماری مبتنی بر ماشین مجازی، از معماری ماژولار استفاده می‌کند، موانع برای ورود به سایر بلاکچین‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین اِوموس (Evmos) پایگاه کاربران بالقوه خود را با این استراتژی گسترش خواهد داد.

توکنومیک و ایردراپ ارز دیجیتال EVMOS

اِوموس (Evmos) توکن خود را از طریق ایردراپی به نام "Rektdrop" با هدف پاداش دادن به کاربران فعال در اکوسیستم کازموس شروع به توزیع کرد. این شرکت قصد داشت تا به کاربران در اکوسیستم‌های اتریوم و کازموس که در گذشته به هر نحو آسیب مالی (Rekt) دیده بودند، پاداش‌هایی در قالب ایردراپ دهد. به همین دلیل، این توکن عمدتا بر اساس مشارکت در محبوب‌ترین دپ‌های اتریوم مانند آوه (Aave)، الیمپوس (Olympus) و غیره توزیع شد.

ارز دیچیتال evmos

اِوموس (Evmos) در 25 نوامبر 2021 اسنپ‌شات ایردراپ خود را گرفت و اگرچه این تیم در ادامه کار هنوز در مورد وزن‌بندی دسته‌های مختلف افراد واجد شرایط تصمیم نگرفته بود، تاکید کردند که در ادامه کاربران را برای ارائه توکن‌های بیشتر بررسی می‌کنند. اقداماتی که برای شامل شدن در ایردراپ لازم بود عبارت بودند از خرج کردن ‘gas’ در هر برنامه اتریومی، بریج زدن بر روی بریج‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM)، استفاده از پروتکل ‘Osmosis’ و تامین نقدینگی (Liquidity Provider) یا استیک در آنجا، و یا قربانی شدن در پروژه‌هایی مانند پولی‌ورک، پیکل فایننس، آیرن فایننس، و تورچین.

این توکن در پلتفرم اِوموس (Evmos) به عنوان یک توکن حاکمیتی و همچنین به مثابه gas برای اتر (ETH) در اتریوم عمل می‌کند. همچنین، از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای تعیین روند اقتصادی آینده اِوموس (Evmos) که سه بازیگر اصلی آن (توسعه‌دهندگان، کاربران و اعتبارسنجی‌ها) را همسو می‌کند، استفاده می‌شود. این کاربرد‌ها برای توکن اِوموس (Evmos) در عمل به این معنی است:

  1. پرداخت به توسعه‌دهندگان و اپراتورهای شبکه برای خدماتشان از طریق مدل درآمد مشترک داخلی (فروشگاه dApp).
  2. رای‌گیری در مورد ارتقاء پروتکل.
  3. ثبت توکن‌ها در ماژول ‘ERC20’ برای ادغام ‘EVM-IBC’ با استانداردهای ‘ERC20’.
  4. اختصاص مشوق‌هایی برای استفاده از برنامه‌های کاربردی در اِوموس (Evmos).
  5. فعال‌سازی پیش‌کامپایل‌ها برای عملکرد مفید و با اولویت بالا.

برخلاف بسیاری از توکن‌های بلاکچینی دیگر، هیچ پیش فروش و هیچ پیش استخراجی برای توکن اِوموس (Evmos) وجود نخواهد داشت. این توکن عرضه اولیه جنسیس 200 میلیون واحدی با مجموع عرضه 1 میلیاردی خواهد داشت. توزیع توکن اولیه به صورت زیر خواهد بود:

توکنومیک ارز evmos

عرضه اِوموس (Evmos) تورمی خواهد بود و 300 میلیون توکن در سال اول توزیع می‌شود و این تورم را در تمام سال چهارم ادامه می‌دهد.

evmos چیست

توکن‌های تازه توزیع‌شده بر اساس هر بلوک به روش زیر توزیع می‌شوند:

  1. پاداش استیک: 40 درصد به طور متناسب بر اساس مقدار توکن ‘EVMOS’ در استیک صادر می‌شود. اِوموس نرخ استیک حداقل 50 درصدی را هدف قرار داده است.
  2. واگذاری به تیم: 25 درصد
  3. پاداش‌های کار با پلتفرم: 25 درصد که به استخرهای مشوق کار با پلتفرم اختصاص داده شده به کاربران برای هزینه‌های gas کمک خواهد کرد.
  4. استخر جامعه: 10 درصد

علاوه بر این‌ها، مدل تقسیم درآمد دپ‌استور اِوموس توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا برای اکوسیستم اِوموس کار کنند و کارمزدها بین توسعه‌دهندگان قرارداد و اپراتورهای شبکه تقسیم می‌شود. در ابتدا، یک نسبت 50:50 برنامه‌ریزی شده است، که بر اساس تصمیمات آینده جامعه حاکمیتی اِوموس می‌تواند تغییر کند.

حرف آخر

اتریوم بدون شک یک بلاکچین عالی است. با بیش از 3000 اپلیکیشن، محبوب‌ترین بلاکچین با بیشترین ترافیک در بین رقبای خود است. اما همه ما می‌دانیم که چه چیزی همراه با ترافیک بالا و شلوغی ایجاد می‌شود، ‘gas’ گران قیمت و سرعت پایین تراکنش!

ظهور یک بلاکچین سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) در اکوسیستم کازموس به‌سادگی بازی را تغییر می‌دهد. ماهیت سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) به تمام آن 3000 برنامه در اتریوم اجازه می‌دهد تا به راحتی با سرعت تراکنش‌های سریع بر روی بلاکچین اِوموس پورت شوند، که کسری از دلار هزینه‌ آن خواهد بود.

مدیرعامل کوین‌بیس نیز در مصاحبه‌ای که اخیرا در بلاگ کوین‌بیس منتشر شد به این نکته اشاره کرد که جهان ارزهای دیجیتال به قابلیت‌های تعاملی (Interoperability) نیاز دارد و این زمینه می‌تواند موضوع کار بسیاری از استارت‌آپ‌ها در آینده باشد.

با ادغام محبوب‌ترین بلاکچین با قابلیت‌های تعاملی شگرف، ما واقعا نمی‌توانیم مقیاس بی حد و حصری را که پتانسیل واقعی آن را بیان می‌کند، به زبان بیاوریم.

اِوموس (Evmos) نقدینگی را به کازموس آورده و افزایش خواهد داد. افزایش تعداد کاربران، به نظر ما، کازموس را به طور بالقوه در بین 10 رمزارز برتر قرار خواهد داد. همچنین زمانی که کازموس به روی چشمان افراد وسیع‌تری باز شود، دیده شدن آن در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد.

ما به اکوسیستم کازموس خوش‌بین هستیم زیرا هیچ بلاکچین دیگری این تلاش‌ها را انجام نداده است. کازموس و ارز دیجیتال آن یعنی اتم (ATOM) در قلمرو جدید ناشناخته‌ای پا گذاشته‌اند و همانطور که آنها به بهبود استحکام اکوسیستم خود ادامه می‌دهند، کازموس به قدم‌های جدید خود ادامه می‌دهد تا استانداردی مختص خود در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه