average hourly earnings m/m چیست؟
فارکس

average hourly earnings m/m چیست؟

شاخص average hourly earnings m/m چیست و چه تاثیری در بازار فارکس، قیمت طلا و دلار دارد؟ در این مطلب شما با شاخص میانگین درآمد ساعتی (به انگلیسی average hourly earnings m/m) و تأثیر آن در فارکس آشنا می‌شوید. ما به شما لینک رصد این گزارش را می‌دهیم.

 

چرا باید شاخص average hourly earnings را رصد کنم؟ 

شاخص میانگین درآمد ساعتی (به انگلیسی average hourly earnings m/m) یکی از مولفه ها و زیر مجموعه های مهم گزارش مشاغل امریکا یا همان NFP است. در بازارهای مالی به خصوص بازار فارکس به شاخص NFP گزارش چند کاره یا چند منظوره نیز گفته می شود. 

با کمی تحقیق  در بازار فارکس متوجه می شوید که شاخص میانگین درآمد ساعتی یکی از این اخبار مهم فاندامنتالی است.

 

میانگین درآمد ساعتی چیست؟

میانگین درآمد ساعتی یا همان Average Hourly Earnings متوسط درآمد ساعتی تمام کارمندان بخش خصوصی است که بر اساس وزن ناخالص آن محاسبه می شود. این مساله بدین معنی است که این گزارش شامل دستمزدهای حق بیمه و کارهایی که تا دیرهنگام انجام می شود نیز می باشد.

یادتان باشد میانگین درآمد ساعتی با نرخ دستمزدها (Wage Rate) که بازده واقعی یک کارگر را در یک دوره زمانی معین اندازه گیری می کند فرق دارد. خیلی ساده میانگین درآمد ساعتی با میزان پولی که یک کارگر برای یک ساعت کار دریافت می کند که در قرارداد هم ذکر شده کاملا متفاوت است.

در ضمن یادتان باشد میانگین درآمد ساعتی شامل مزایا، پاداش های نامنظم، پرداخت عطف به ماسبق و مالیات بر حقوق پرداختی توسط کارفرماها نیز نمی شود.

زمان انتشار گزارش میانگین درآمد ساعتی average hourly earnings

زمان انتشار میانگین درآمد ساعتی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم گزارش میانگین درآمد ساعتی یکی از مولفه ها و زیر مجموعه های گزارش بسیار مهم مشاغل امریکا یا همان NFP است.

همان گونه که مستحضر هستید گزارش NFP اولین جمعه هر ماه میلادی توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می شود. دلیل اینکه به شاخص NFP گزارش چند منظوره نیز گفته می شود این است که شامل یک سری گزارشات دیگر مثل همین Average Hourly Earnings نیز می شود.

میانگین درآمد ساعتی در برنامه آمار اشتغال فعلی (CES) جمع آوری شده و توسط BLS یا همان اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می شود.

پس همانطور که متوجه شدید این گزارش به صورت ماهانه ارائه می شود و برای اقتصاددانان، مقامات بانک مرکزی امریکا، معامله گران و بسیاری اقشار دیگر نیز مهم می باشد.

چرا گزارش  average hourly earnings  مهم است؟

اهمیت گزارش میانگین درآمد ساعتی

از آنجا که گزارش میانگین درآمد ساعتی یکی از مولفه های شاخص NFP است داری درجه اهمیت بالایی در بین معامله گران و مقامات بانک مرکزی امریکا است.

در حقیقت سیاستگذاران فدرال رزرو امریکا از "مولفه میانگین درآمد ساعتی" متوجه برخی از محرک های اصلی به وجود آمدن تورم در اقتصاد می شوند.

به عنوان مثال، اگر میانگین درآمد ساعتی نسبت به پیش بینی های تحلیلگران اقتصادی افزایش یافته باشد دلار امریکا قوی تر شده و طلای جهانی شروع به ریزش می کند.

ذکر این نکته ضروری است که این مولفه، میانگین درآمد ساعتی عده ای از کارمندان را در هر دوره اندازه گیری می کند. در نتیجه هرگونه تغییر یا بالا و پایین شدن این مولفه می تواند به دلیل تغییرات در گروهی از کارگران در یک دوره معین و یا تغییر در درآمد آنها باشد.

اجازه دهید این مساله را با ذکر یک مثال ساده تر کنیم.

در زمان های وقوع رکود اقتصادی که منجر به افزایش نامتناسب بیکاری در مشاغل با دستمزدهای کمتر می شود، میانگین درآمد ساعتی می تواند به دلیل تغییر در تعداد کارگران و نه بالا رفتن دستمزد ساعتی افزایش یابد.

از کجا شاخص average hourly earnings را رصد کنیم؟

شما می توانید هر ماه شاخص average hourly earnings را در تقویم اقتصادی فارکس دنیای ترید رصد کنید. این تقویم که به زبان فارسی است، به شما کمک می کند که هر ماه از این گزارش مطلع شوید.

میانگین درآمد ساعتی در امریکا چقدر است؟

بر اساس وبسایت ZipRecruiter متوسط دستمزد ساعتی هر امریکایی در تاریخ 13 ژانویه 2024 چیزی در حدود 28.16 دلار می باشد.

در حالی که ZipRecruiter دستمزد ساعتی را از کف قیمتی 7.93 تا 66.11 دلار می بیند، اکثر دستمزد امریکایی ها در حال حاضر بین 15.87 تا 32.93 دلار در سراسر ایالات متحده است.

نمودار میانگین متوسط ساعتی امریکا

نتیجه گیری

همانطور که طی مطالعه این مقاله متوجه شدید متوسط درآمد ساعتی یا همان Average Hourly Earnings، متوسط درآمد ساعتی تمام کارمندان بخش خصوصی است که بر اساس وزن ناخالص آن محاسبه می شود.

 این گزارش زیر مجموعه شاخص بسیار مهم NFP است که ماهی یکبار و در اولین جمعه هر ماه میلادی توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می شود.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط