حساب معاملاتی کوچک چیست و چطور می شود آن را مدیریت کرد؟
فارکس

حساب معاملاتی کوچک چیست و چطور می شود آن را مدیریت کرد؟

آیا می شود با یک حساب معاملاتی کوچک ترید کرد؟ آیا امکان دارد که با حساب معاملاتی کوچک هم در بازارهای مالی رشد و پیشرفت کرد؟

در حالیکه در بازارهای مالی فقط تعداد اندکی با حساب های معاملاتی یکصد هزار دلاری سفر معاملاتی شان را شروع می کنند مابقی افراد که اکثریت این جماعت را تشکیل می دهند کارشان را با حساب های معاملاتی کوچک تر آغاز می کنند.

ترید کردن با یک حساب معاملاتی کوچک مزایا و معایب مربوط به خودش را دارد و برای هر کسی دارای یک مفهوم خاص می باشد. یکبار دیگر کارشناسان دنیای ترید در کنار شما عزیزان هستند تا شما را با چیستی معامله با یک حساب معاملاتی کوچک آشنا کنند.

حساب معاملاتی کوچک چیست؟

وقتی در مورد سرمایه صحبت می کنیم آنچه برای برخی افراد کوچک می نماید می تواند برای بعضی دیگر بسیار بزرگ باشد. به طور مشابه چیزی که برای شما خیلی بزرگ به نظر می رسد به احتمال زیاد برای یک تریدر با تجربه بسیار کوچک می باشد.

در نتیجه گفتن اینکه چه نوع حسابی یک حساب کوچک محسوب می شود (منظور از لحاظ دلاری است) کار بسیار دشواری است.

ولی آنچه در این مقاله منظور ما است یک حساب معاملاتی 1000 دلاری است. در واقع معیار ما از یک حساب معاملاتی کوچک، اکانتی با فقط 1000 دلار امریکا است.

در کل حساب معاملاتی کوچک یک حساب 1000 دلاری است که نوآموزان بعد از گذراندن مراحل ابتدایی و دیدن آموزش های کافی و وافی باید نزد یک بروکر معتبر و سرشناس باز کنند.

مزایا و معایب حساب معاملاتی کوچک

درست مثل هر کار دیگری داشتن یک حساب معاملاتی کوچک یک سری مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در ادامه سعی می کنیم شما را با برخی از مهمترین آنها آشنا کنیم.

مزایای داشتن یک حساب معاملاتی کوچک

اولین و در واقع بزرگترین مزیت داشتن یک حساب معاملاتی کوچک آشنا شدن شما با روند معاملات در بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس است.

در حقیقت توصیه تمامی بزرگان بازارهای مالی به شما این است که بعد از گذراندن دوره های لازم و کسب علم و دانش، یک حساب معاملاتی کوچک یا همان 1000 دلاری باز کنید.

این مساله باعث می شود شما با استراتژی هایی که از قبل آماده کرده اید به علاوه روانشناسی بازارهای مالی آشنا شوید.

در واقع فرق بزرگی است بین کسی که فقط شنا کردن را نزد یک مربی یاد گرفته و فرد دومی که نه تنها فن شناگری را می داند بلکه شروع به شنا کردن در یک استخر با عمق کوچک کرده است.

مزیت دوم داشتن یک حساب معاملاتی کوچک، از بین رفتن ترس ها و نگرانی های شما درباره از دست دادن سرمایه تان است.

فرض می کنیم تمام دارایی ارزشمند شما 10.000 دلار امریکا است. اگر بلافاصله و بعد از یادگیری بازارهای مالی کل این 10.000 دلار را وارد مارکت کرده و آن را از دست دهید چه اتفاقی برای شما و اطرافیان تان خواهد افتاد؟!

حال اگر فقط 10 درصد آن یعنی 1000 دلار را وارد مارکت کرده و آن را از دست داده باشید آن قدرها دچار مشکلات روحی و روانی نخواهید شد.

معایب داشتن حساب معاملاتی کوچک

حال که با مزایای داشتن یک حساب معاملاتی کوچک آشنا شدید بد نیست کمی هم درباره معایب آن توضیح دهیم.

اولین و بزرگترین عیب داشتن یک حساب معاملاتی کوچک این است که سود ما از هر معامله موفق کم خواهد بود. در واقع ضرب المثلی وجود دارد که می گوید هر چقدر پول بدهید همان قدر آش خواهید خورد.

این مساله کاملا برای افرادی که حساب معاملاتی کوچک دارند صدق می کند.

عیب دوم داشتن حساب کوچک این است که شما نمی توانید حجم پوزیشن یا اصطلاحا پوزیشن سایزتان را افزایش دهید.

در حقیقت شما نمی توانید از یک حساب معاملاتی کوچک انتظار معجزه داشته باشید.

ولی در کل مزیت داشتن یک حساب کوچک از معایب آن بیشتر است چرا که احساسات و سرمایه شما درگیر مارکت شده بدون اینکه نگران از دست دادن سرمایه تان باشید.

شما با باز کردن یک حساب کوچک در حال جمع آوری ارزشمندترین چیز در جهان یعنی تجربه هستید که تمامی این تجارب منجر به قوی تر شدن اعتماد به نفس تان می شود.

استراتژی معاملاتی حساب کوچک

حقیقت امر را بخواهید هیچ استراتژی که به تنهایی بتوان از آن به عنوان بهترین استراتژی معاملاتی مختص حساب های کوچک یاد کرد وجود ندارد. در واقع یک استراتژی خوب را شما خودتان به مرور زمان و با کسب دانش و تجربه عملی یاد خواهید گرفت.

ولی در ادامه ما به شما یک استراتژی معاملاتی سودده و مفید یاد خواهیم داد.

استراتژی معاملاتی گلدن کراس

قبل از اینکه بخواهیم وارد جزئیات استراتژی گلدن کراس بشویم ابتدا اجازه دهید Golden Cross را برای شما توضیح دهیم.

گلدن کراس یا همان تقاطع طلایی، استراتژی است که در آن یک میانگین متحرک 50 روزه میانگین متحرک 200 روزه را به سمت بالا قطع می کند. در واقع این اتفاق یک نوع سیگنال خرید تلقی می شود که بسیاری از تریدرها سال ها است در حال کسب سود از آن می باشند.

ابزار لازم

  • یک میانگین متحرک 50 روزه
  • یک میانگین متحرک 200 روزه
  • استفاده از تکنیک پرایس اکشن برای کسب تایید نهایی

حال که با مواد لازم جهت شکار فرصت آشنا شدید نوبت مشاهده آن روی تصویر است.

استراتژی گلدن کراس

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید پس از اینکه میانگین متحرک 50 روزه یا همان کوچکتر میانگین متحرک 200 روزه یا بزرگتر را به سمت بالا قطع کرده قیمت شروع به افزایش کرده است.

در واقع کسانی که در این نقطه ورود کرده و در انتهای این موج پیاده شده اند چیزی در حدود 400 پیپ سود کرده اند.

اگر لحظه ای به قسمت "ابزار لازم" در بالای همین عکس باز گردید مشاهده خواهید کرد که ما برای تایید نهایی به شما تکنیک پرایس اکشن را معرفی کرده ایم.

در همین چارت بالا می توانید لحظه قطع شدن دو میانگین متحرک را با دو کندل قرمز و سبزی که شباهت بسیار زیادی به الگوی صعودی پوشا دارد مشاهده کنید.

همین دو کندل مهر تاییدی است بر اینکه مارکت قرار است به سمت بالا حرکت کند.

نحوه رشد دادن یک حساب کوچک

چطور یک حساب کوچک را رشد دهیم؟

به مهمترین بخش این مقاله یعنی نحوه رشد دادن یک حساب معاملاتی کوچک رسیدیم.

اولین کاری که بعد از گذراندن آموزش های لازم باید بکنید درست کردن یک استراتژی معاملاتی یا پلن معاملاتی است.

شما باید بر اساس شخصیت خود، زمانی که می توانید در بازارهای مالی صرف کنید، تایم فریم مناسب، ورود  و خروج در چه نقاطی و غیره یک استراتژی مناسب درست کنید.

گام دوم ایجاد یک حساب معاملاتی دمو و تست کردن استراتژی تان است.

اگر استراتژی شما سودده بود باید هرچه سریعتر برای باز کردن یک حساب معاملاتی کوچک نزد یک بروکر معتبر بین المللی اقدام کنید.

گام بسیار مهم بعدی مدیریت ریسک است. شما نباید در هر معامله ای بیشتر از 1 الی 3 درصد کل سرمایه خود را به خطر بیندازید.

در حقیقت مدیریت ریسک مهمترین کلید بقای شما در بازارهای مالی است. چه بسیار افرادی که فقط به دلیل استفاده نکردن از مدیریت ریسک کل سرمایه خود را از دست داده اند.

یادتان باشد هرگز ترید بیش از حد و افراطی که اصطلاحا در زبان فارکس به آن اور تریدینگ گفته می شود را انجام ندهید. این مساله یکی از مهمترین گام های رشد دادن حساب معاملاتی است.

یادتان باشد بعد از تدوین یک برنامه درست و حسابی آن را کنار میزتان نصب کرده و به آن متعهد باشید و تحت هیچ عنوانی خارج از پلن معاملاتی تان ترید نکنید.

و اما کلام آخر...

داشتن یک حساب معاملاتی کوچک آن هم بعد از آزمایش کردن استراتژی تان در دمو باعث رشد و پیشرفت شما در بازارهای مالی خواهد شد. اکثر حرفه ای های مارکت این مسیر دشوار را پیموده و به رایگان تجربه خود را با شما در میان گذاشته اند.

اگر خواهان موفقیت در بازارهای مالی هستید حتما از این نقشه گنج استفاده کرده تا بتوانید به یک معامله گر حرفه ای سودده تبدیل شوید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه