بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان
ارز دیجیتال

بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

همیشه معامله‌گران ارز دیجیتال در ایران با ترس از موضوع مهمی به نام تحریم و بلوکه شدن دارایی‌هایشان در صرافی‌های خارجی روبرو بوده‌اند. اما این موضوع را چطور حل کنیم؟ چطور می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها دارایی‌های خود را در امان نگه داریم؟ چه راهکارهایی وجود دارد؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟ با ما در این مقاله مهم همراه باشید تا برایتان روشن کنیم بهترین انتخابی که برای ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید داشته باشید، چیست؟

ترید ارز دیجیتال در صرافی خارجی

سرمایه‌گذاران در بیشتر مواقع سعی می‌کنند تا از یک بروکر و صرافی ارز دیجیتال ایمن و معتبر استفاده کنند. در این راستا یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، بایننس است. بایننس یک صرافی فوق العاده است که حتی رمزارز بومی خود را با نام BNB راه اندازی کرده است. 

این صرافی با نقدینگی بسیار بالایی که دارد هر تریدری را به سمت خود جذب می‌کند. اما آیا این پلتفرم برای ایرانیان امن است؟ پاسخ منفی است.

تا سال ۲۰۲۱ میلادی بسیاری از معامله‌گران ارز دیجیتال در ایران از این صرافی استفاده می‌کردند. ولی در همان سال بایننس اعلام ممنوعیت معامله برای ایرانیان را اعلام و برای فیلتر کردن کاربرانش، اقدام به اجباری کردن احراز هویت کرد. بنابراین هیچ فردی با ملیت ایرانی نمی‌توانست در این صرافی ثبت نام کند و باید دارایی‌های خود را هرچه سریع‌تر از این صرافی خارج می‌کرد.

حال این یک نمونه خوب از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بود. صرافی دیگری با نام بیترکس حساب بسیاری از ایرانیان را بدون اطلاع قبلی مسدود و دارایی هایشان را به ناحق توقیف کرد!

با توجه به این توضیحات، باید به ریسک معامله در صرافی‌های خارجی پی برده باشید. حال چاره چیست؟

یک: استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز

 صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید بیت کوین

از جمله راحت‌ترین کارهایی که برای کاهش ریسک بلوکه شدن دارایی‌هایتان می‌توانید انجام دهید، استفاده از صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ یا یونی سواپ است. این صرافی‌ها به دلیل اینکه غیر متمرکز هستند و شما در آنها نیاز به احراز هویت ندارید؛ می‌توانند گزینه خوبی باشند.

برای معامله در این صرافی‌ها کافی است تا یک کیف پول مانند متامسک داشته باشید و آن را به وب سایت این پلتفرم‌ها متصل کنید. سپس با مقداری تتر یا هر ارز دیگری که دارید اقدام به خرید ارز دیجیتال یا تبدیل رمزارزهایتان به یکدیگر کنید. اما تتر از کجا بخریم؟ چطور با ریال، ارز دیجیتال بخریم؟

دقیقا یکی از بزرگترین مشکلاتی که صرافی‌های غیرمتمرکز برای ما دارند همین است. در این صرافی‌ها به طور مستقیم با ریال نمی‌توانید معامله کنید و حتما باید از قبل در کیف پول ارز دیجیتال خود رمز ارزهایی مانند تتر (USDT) ، بایننس کوین (BNB) و… داشته باشید.

دو: استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی

خرید ارز دیجیتال از صرافی اوکی اکسچنج

ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی ایمن بهترین انتخاب برای ماست. زیرا دیگر نگران بلوکه شدن دارایی‌های خود نخواهیم بود و حتی با ریال هم می‌توانیم به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازیم. اما بهترین گزینه برای انتخاب، کدام صرافی ایرانی است؟

خوشبختانه صرافی‌های خوب ایرانی کم نیستند اما یکی از بهترین‌‌ها و قدیمی‌ترین‌های آنها صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج است. دلایل انتخاب این صرافی به شرح زیر است:

  • داشتن برنامه اندروید و iOS با رابط کاربری آسان و ساده در کنار وب سایت
  • امکان خرید و فروش بیشتر از ۷۰۰ رمزارز مانند خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید دوج کوین، خرید تتر و… که عملا ما را نسبت به صرافی‌های خارجی بی نیاز می‌کند.
  • کیف پول اختصاصی و چرخشی که تحریم و ریسک بلوکه شدن دارایی شما را به حداقل می‌رساند.

جالب است بدانید که حتی برخی از کاربران صرافی‌های دیگر ایرانی هم پس انتقال رمزارز به یک صرافی خارجی دچار مشکل شده بودند. اما اوکی اکسچنج با مکانیزم کیف پول‌های چرخشی خود، جلوی این خطر را تا حد بسیار زیادی گرفته است و خوشبختانه تا به حال هیچ گزارش مسدود شدن دارایی از کاربران اوکی اکسچنج نداشته‌ایم.

  • واریز و برداشت ریالی
  • تریدر فعال همراه با نقدینگی بالا
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته که در رضایت بالای کاربران این صرافی بی تاثیر نبوده است.

و ویژگی‌های دیگری که مهمترین آنها را خدمت شما عرض کردیم.

نتیجه گیری

بازار کریپتوکارنسی به دلیل نوسانات هیجان انگیزی که دارد، همیشه مورد توجه تریدرهای بازارهای مالی بوده است. اما قطعا بدون داشتن یک بروکر و صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان که ایمن باشد، نمی‌توانیم با تمرکز خوبی در این بازار فعالیت داشته باشیم. به همین دلیل ما تمام تلاش خود را در این مقاله کردیم تا بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و سپاس از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه