ارز دیجیتال اومیسه گو چیست؟ معرفی، قیمت لحظه ای و آینده ارز omg
ارز دیجیتال

ارز دیجیتال اومیسه گو چیست؟ معرفی، قیمت لحظه ای و آینده ارز omg

ارز اومیسه گو توسط شرکت اومیسه (Omise) که در سال ۲۰۱۳ در کشور تایلند تاسیس شد، ساخته شده است. این شرکت مشابه شرکت خدمات پرداختی PayPal است. از آنجایی که شرکت اومیسه از اعتبار بالایی برخوردار است، این پروژه توسط بانک تایلند Bank of Thailand و وزارت دارایی تایلند (TMF) نیز تایید شده است. نکته جالب اینجاست که دو بنیانگذار اتریوم یعنی ویتالیک بوترین Vitalik Buterin و گاوین وود Gavin Wood نیز از مشاوران ارز دیجیتال اومیسگو بودند. همچنین شرکت‌ هایی مانند مک‌ دونالد McDonald’s و علی‌ پی Alipay از اومیسه به عنوان درگاه پرداخت استفاده می‌ کنند. این نشان می دهد که ارز omg یک پروژه بسیار مهم می باشد. برای همین در این مقاله قرار است این ارز دیجیتال را به صورت جامع معرفی و بررسی کنیم. 

ارز اومیسه گو چیست؟

ارز اومیسه گو چیست

ارز دیجیتال اومیسگو یک راه‌ حل لایه دوم پرداخت بین بلاکچینی با پشتوانه واقعی می باشد که بروی بلاک چین اتریوم با الگوریتم اثبات کار PoS ساخته شده است. این ارز دیجیتال امکان انجام فعالیت های مالی مختلف با نهایت شفافیت را برای کاربران مختلف ممکن می کند. همچنین الگوریتم اثبات کار این ارز، باعث افزایش سرعت تراکنش ها شده است. 

اما کاربرد اصلی ارز اومیسه گو ایجاد یک راه حل مقیاس پذیری برای اتریوم است. شما با استفاده از OMG می‌ توانید توکن هایی که بر مبنای اتریوم ساخته شدند را با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت ممکن جابجا کنید. همانطور که می دانید در فضای لایه یک اتریوم جابجایی و خرید و فروش، کار دشواری است چرا که کارمزدها بالا و سرعت انجام کار پایین است. از این رو شرکت هایی با طراحی فضای لایه دوم یا Layer 2، به کاربران کمک می کنند تا به راحتی از بستر اتریوم بهره ببرند.

همچنین ارز اومیسه گو امکان بریج کردن یا انتقال یک توکن از بلاک چین اتریوم به دیگر بلاک چین ها را می دهد. برای مثال شما می توانید USDT ERC20 (تتر بر مبنای اتریوم) را به USDT TRC20 (تتر بر مبنای ترون) تبدیل کنید. 

شبکه OMG متن باز است و به صورت غیر متمرکز مدیریت می‌ شود. در این شبکه، تراکنش‌ ها پس از پردازش در لایه دوم به اتریوم انتقال داده می‌ شوند. ارز omg جزو پرکاربردترین پلتفرم هایی است که بر بستر اتریوم ساخته شده‌ است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شبکه OMG از معاملات سوئیفت پشتیبانی می‌ کند. از این رو این پلتفرم می تواند برای فعالان اقتصادی یک ابزار کاربردی در پیشبرد کسب و کارهای بین المللی باشد.

ادغام ووکامرس و اومیسه گو

همچنین اومیسه گو را می‌ توان با تمام پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک مانند اوپن کارت OpenCart، مگنتو Magento و وو کامرس WooCommerce ادغام کرد و از آن به عنوان یک درگاه پرداخت استفاده نمود. 

برای انجام تمامی فرآیند های پلتفرم OMG، به ارز اومیسه گو نیاز دارید تا کارمزد ها را پرداخت کنید. علیرغم اینکه الگوریتم این شبکه اثبات کار است، اما فعلاً امکان استیک کردن ارز OmiseGO وجود ندارد ولی توسعه دهندگان پروژه قول دادند که در آینده نزدیک این قابلیت را به کاربران بدهند.

توزیع توکن‌ های OMG نیز به صورت زیر بوده است.

۶۵٪ عرضه کل ارز OMG در جریان عرضه اولیه توزیع شد. ۲۰٪ به تیم توسعه دهنده برای مدیریت پروژه اختصاص داده شد، ۱۰٪ نیز برای تیم توسعه دهنده و ۵٪ نیز برای هولدر های اتر در نظر گرفته شد.

تاریخچه ارز دیجیتال اومیسگو(OMG)

شرکت  OmiseGO

ارز OmiseGO توسط جون هاسگاوا (Jun Hasegawa) و دونی هرینسات (Donnie Harinsut)، بنیانگذاران Omise، در سال 2017 معرفی شد. عرضه اولیه سکه OmiseGO در سال 2017 باعث جذب بیش از 25 میلیون دلار از سرمایه گذاران شد.

همچنین قیمت اولیه این ارز در زمان عرضه اولیه تنها ۰.۵۳ دلار بود. اما تنها طی ۱ سال، این ارز در ژوئن ۲۰۱۸ توانست سقف تاریخی ۲۵ دلار را به ثبت برساند. 

همچنین این ارز، در تاریخ ۲۷ آپریل ۲۰۱۸، بیشترین حجم معاملاتی تاریخی خود را به ارزش تقریبی ۷۲۸ میلیون دلار تجربه کرد. گویا ۲۰۱۸ سال طلایی این پروژه بوده است. این ارز در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ کف تاریخی خود را در قیمت ۰.۳۵ دلار تجربه کرد. اما به نظر می رسد دیگر قیمت نتواند به این سطوح دست یابد چرا که در آن زمان مارکت کپ این ارز بسیار کمتر بود.

بلاکچین omg و کاربردهای آن

 

از اهداف OMG می توان به کارمزد های بسیار پایین اشاره کرد تا تمامی اقشار مردم جهان مخصوصا افرادی از نقاط فقیرتر بتوانند با دنیای امور مالی با کارمزد بسیار کم‌ تر تعامل داشته باشند. 

کیف پول تلفن همراه OMG مشابه اپل پی Apple Pay است و کاربرد آن نسبتاً یکسان می باشد با این تفاوت که اومیسه گو تراکنش‌ های هدف را از طریق بلاک چین خود تسهیل می‌ کند.

همانطور که می دانید توکن بومی این پلتفرم ارز دیجیتال OMG است که یک توکن ERC 20 می باشد. در واقع OMG از اتریوم به عنوان یک موتور پردازش تراکنش ها استفاده می‌ کند.

همانطور که پیشتر گفته شد، اومیسه گو کد باز است و توسعه دهندگان این پروژه در حال فراهم سازی بستری هستند تا توسعه دهندگان بلاک چین بتوانند کیف پول های مختلف خود را ایجاد کنند.

این کیف پول‌ ها بر روی بلاک چین اومیسه گو ساخته می‌ شوند و بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف را پشتیبانی می کنند.

آینده ارز omg

آینده ارز omg

اومیسه گو در شبکه های اجتماعی نسبتا فعال است. برای مثال صفحه ردیت، پیج فیسبوک و توییتر این ارز به ترتیب دارای ۴۰ هزار، حدود ۳۰ هزار و ۲۵.۵ هزار دنبال کننده است. همچنین کانال یوتیوبی امیسگو نیز بسیار فعال است و به طور منظم ویدیو های آموزشی مختلفی منتشر می کند. علیرغم اینکه فعالیت یک پروژه در شبکه های اجتماعی می تواند یک معیار بسیار مهم و تعیین کننده برای آینده آن پروژه باشد، ولی انتقادی که به اومیسه گو وجود دارد این است که چرا از زمان تأسیس این پروژه تا به امروز تعداد فالوورهای این پروژه میلیونی نشده است!

این در حالی است که کانال ردیت دوج کوین  بیش از یک میلیون عضو فعال دارد. 

البته این تنها چالش OMG نیست. نباید فراموش کنیم که پروژه های لایه ۲ اتریوم بسیار زیاد هستند و رقابت در بین آنها جدی است و از آنجایی که پرووژه‌ های قدرتمندی همچون پالیگان (Polygon) و آربتروم (Arbitrum) صدرنشین بین رقبا هستند، بعید است که ارز OMG بتواند به راحتی در این رقابت برنده شود.

در عین حال، OMG دو نقطه قوت قابل توجه دارد که یکی از آنها ایجاد بستر پرداخت، حواله های بین بانکی و ادغام با سوئیفت و پلتفرم های تجارت الکترونیک است که تا کنون هیچ پروژه‌ ای به این اندازه تاکید جدی روی این موضوع نداشته است.

نقطه قوت دیگری که این پروژه دارد، محدود بودن عرضه است. عرضه در گردش این ارز 140.2 میلیون واحد است که می‌ تواند جلوی تورم ناشی از عرضه سرمایه‌ گذاران را در دراز مدت بگیرد.

با وجود همه این ها نمی توان به طور دقیق گفت که آینده این پروژه روشن است یا خیر و این موضوع شدیدا به علاقه کاربران بستگی دارد.

امنیت بلاکچین اومیسگوOMG

امنیت بلاکچین اومیسگوOMG

اومیسگو (OMG) مبتنی بر اثبات سهام است و از طریق ضرب کردن یا مینت کردن ایجاد می‌ شود و این شبکه با الگوریتم (POA) ایمن شده است. به عبارت دیگر، یک ایجاد کننده بلوک توانایی کنترل شبکه را دارد و کل مکانیزم مدیریتی بلاک چین اومیسگو متکی به اعتبارسنجی صادقانه تراکنش‌ ها است. از این رو هر کاربری که بیشترین سهم را از اعتبار سنجی داشته باشد، بالاترین اعتبار در بلاک چین را نیز از آن خود می‌ کند. کاربران این شبکه با قرار دادن توکن‌ های خود در اعتبارسازان، می‌ توانند علیرغم بهبود امنیت شبکه، پاداش بیشتری نیز کسب کنند. 

همچنین لایه نهایی بلاک چین اومیسگو به شبکه اتریوم ختم می شود و معماری لایه امنیتی آن با شبکه پلاسما ادغام شده است تا سطح غیر متمرکز و تضمین‌ شده‌ ای از امنیت را فراهم کند.

شبکه پلاسما بر مبنای قرارداد های هوشمند ساخته شده و به روی شبکه بلاک چین اتریوم پیاده شده است. ویتالیک بوترین توسعه دهنده ارشد شبکه پلاسما می باشد و او معتقد است که شبکه پلاسما می تواند به عنوان زنجیره کودک اتریوم فعالیت کند.

هدف از ساخت شبکه پلاسما کنترل مقیاس پذیری در سطح کلان است. از این رو این شبکه میتواند از پس 1 میلیون تراکنش بر ثانیه برآید. بدین ترتیب این شبکه حتی از شبکه ویزا (Visa) نیز سریعتر است!

شبکه پلاسما

در اواخر سال 2018 شبکه پلاسما و OMG با هم ادغام شدند و OMG از پلاسما برای ایجاد شبکه پرداخت همتا به همتا استفاده کرد. در سپتامبر 2019 بلاک چین اومیسه گو رسماً راه اندازی شد و توانست پرداخت های همتا به همتا را با هزینه کم و با سرعت بسیار زیاد انجام دهد.

علاوه بر شبکه پرداخت همتا به همتا، شبکه اومیسگو توانست به کمک شبکه پلاسما از پس 4 هزار تراکنش بر ثانیه برآید.

با کمک پلاسما، کارمزدهای شبکه همتا به همتا تا 90 درصد کمتر از کارمزد های شبکه اتریوم است. و شبکه اومیسگو همچنین با افزودن یک لایه اجماع اثبات اعتبار (Proof-of-Authority) امنیت را نیز بالاتر برده است.

الگوریتم اثبات اعتبار بر اساس شهرت و اعتبار کاربران کار می کند و یک راه حل نوآورانه و کاربردی برای انواع شبکه های بلاک چین است.

الگوریتم PoA

مبنای کار الگوریتم PoA ارزش هویت است. به عبارت دیگر، اعتبارسنج های بلوک ها مانند الگوریتم PoS سکه نیستند بلکه شهرت و اعتبار خود اعتبار سنج ها است. بنابراین، بلاکچین های PoA توسط گره های معتبر که به طور دلخواه به عنوان نهاد های قابل اعتماد انتخاب شده اند، ایمن می شوند.

از این رو اعتبار سنج های مورد نیاز برای این الگوریتم انگشت شمار است و این چیزی است که آن را به یک سیستم بسیار مقیاس پذیر تبدیل می کند. الگوریتم اثبات اعتبار قابلیت پردازش تراکنش های بیشتر به شبکه‌ های بلاک چین را می دهد و زمان هر بلوک را کمتر می کند. جدای از این، انجام تراکنش های نزدیک به صفر با این الگوریتم بسیار ساده است چرا که به صورت مرتب زنجیره های بلوک را به روز می کند تا تداخل و تأخیری در انجام این گونه تراکنش های کوچک به وجود نیاید.

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال اومیسه گوOMG

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال اومیسه گوOMG

در این قسمت بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال اومیسه گو را مورد بررسی قرار داده ایم. با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود، کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

  • والت White-Label Wallet

در واقع White-Label Wallet، کیف پول رسمی ارز دیجیتال OMG است که به وسیله همین پلتفرم در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. شما می توانید سایر ارز های دیجیتال را نیز در این کیف پول ذخیره کنید و بدون هیچ محدودیتی به اقصی نقاط جهان ارز های خود را ارسال کنید. همچنین می توانید با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت، از داخل خود کیف پول به خرید ارز دیجیتال بپردازید. البته این قابلیت در ایران به دلیل تحریم ها غیر فعال می باشد.

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Wallet

لجر یکی از معروف ترین برند های کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول ها تقریباً از تمامی ارز های دیجیتال پشتیبانی می کنند که یکی از آنها ارز OMG است. مزیت کیف پول های سخت افزاری امنیت بالای آنها در مقابل انواع هک و فیشینگ است. همچنین ظاهر این کیف پول ها نیز جذاب می باشد. کیف پول  هایی سخت افزاری انتخابی ایده آل برای افرادی است که سرمایه شان بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌ باشد.

  • کیف پول ZenGo Wallet

این کیف پول با استفاده از متریک های امنیتی مختلف کاربران را از کلمات کلیدی دوازده گانه یا بیست و چهارگانه بی‌ نیاز کرده است. یعنی دیگر نیازی نیست که نگران گم کردن کلمات امنیتی خود باشید چرا که زنگو با تشخیص چهره و دیگر متریک های امنیتی به شما دسترسی کامل می دهد. بعلاوه اینکه پشتیبانی این کیف پول ۲۴ ساعته است. شما همچنین می توانید با استفاده از ZenGo Wallet در محیط داخلی خود کیف پول به خرید و فروش ارز های متفاوت بپردازید. دقت داشته باشید که هزینه تراکنش تبدیل در کیف پول ها بیشتر از صرافی های متمرکز است.

  • کیف پول Eidoo Wallet

مزیت این کیف پول همگام شدن روی دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ است. استقبال گسترده کاربران باعث شد تا نسخه دسکتاپ کیف پول نیز توسط تیم سازنده ساخته شود. همچنین این کیف پول قابلیت شرکت در انواع عرضه های اولیه یا ICO ها را به کاربران می دهد. این کیف پول از نظر امنیتی بسیار مطلوب است. کلمات امنیتی کاربران روی سرورهای این کیف پول ذخیره می شود تا در صورت فراموشی آنها، مشکلی برای دارایی کاربران پیش نیاید‌.

  • کیف پول Exodus Wallet

این کیف پول توانست طی تنها 5 سال شهرت زیادی کسب کند طوری که برخی از سلبریتی ها نیز از آن حمایت کردند. Exodus Wallet قابلیت پشتیبانی از ده ها ارز دیجیتال را دارد. از مزیت های آن اتصال راحت به کیف پول های سخت افزاری است در حالی که در بسیاری از کیف پول های ارز های دیجیتال این قابلیت وجود ندارد. رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده و روان است و شما می توانید با استفاده از قابلیت ShapeShift، به تعویض انواع توکن ها با یکدیگر بپردازید. اگر به دنبال یک کیف پول روان و امن هستید تا ارز های OMG خود را در آن ذخیره کنید، می توانید روی کیف پول اکسودوس حساب کنید.

آشنایی با صرافی‌های رمز ارز اومیسه‌گو OMG

در حال حاضر بزرگترین صرافی های جهان از ارز اومیسه‌گو پشتیبانی می کنند که بهترین آنها، بیترکس(Bittrex)، بایننس(Binance)، پولونیکس(Poloniex)، هوبی(Huobi)، لیکوئی(Liqui)، بی‌ایکس تایلند (BX Thailand)، کوکوین(Kucoin)، آپبیت(Upbit) می باشد. پیشنهاد می شود در هنگام استفاده از هر یک از این صرافی ها، از VPN یا VPS استفاده کنید چرا که هیچ یک از صرافی‌ های مذکور، کاربران ایرانی را پشتیبانی نمی کنند.

آیا پروژه امیسه گو موفق بوده؟

آیا پروژه امیسه گو موفق بوده؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال، بهتر است به مزایا و معایب اومیسه‌‌‌گو بپردازیم.

به طور کل، پشتیبانی از شبکه پلاسما، ایجاد ارتباط میان بلاک چینی و همکاری با بلاک چین اتریوم و امکان بازیابی دارایی ها در صورت وجود تداخل در شبکه، از بزرگترین مزایای اومیسه‌گو است.

در طرف مقابل، متمرکز بودن، کند بودن توسعه، شکست خوردن در عملی کردن برخی از تعهد ها و وجود رقبای زیاد از بزرگترین معایب و چالش‌ های این پروژه است. 

همچنین لازم به ذکر است که مارکت کپ این پروژه به طور چشمگیری افت کرده است. این به معنی از دست رفتن جذابیت این پروژه در نگاه سرمایه گذاران می باشد. 

در حال حاضر تیم توسعه دهنده، پروژه را به بوبا نتورک (Boba network) که یک بستر لایه دو برای اتریوم می باشد، واگذار کرده است. 

همانطور که گفته شد، نوآوری هایی در این پروژه وجود دارد اما از آنجایی که رقابت زیاد است، تیم توسعه دهنده باید تلاش بسیار زیادی می کرد تا دوباره جایگاه خود را باز پس گیرد. احتمالا این پروژه بلند پروازی های بی موردی داشته است و برای سرمایه‌ گذاری، گزینه های بهتری نیز وجود دارد.

به نظر می رسد این پروژه به صورت موقتی شکست خورده است اما اگر بوبا نتورک بتواند تغییر و تحول چشمگیری در این پروژه ایجاد کند، دوباره نور امید در دل طرفداران اومیسه‌گو شعله ور خواهد شد.

نتیجه گیری

اومیسه‌گو یکی از مشهور ترین پروژه های لایه ۲ اتریوم است که به کاربران امکان انجام معاملات توکن های اتریوم با کمترین هزینه و بیشترین سرعت را می دهد. همچنین این پلتفرم امکان ایجاد اتصال بین بلاک چین های مختلف را به کاربران می دهد. 

شرکت سازنده این پروژه نیز یکی از بزرگ‌ ترین موسسات مالی در تایلند است که رقیب آمریکایی آن پیپال (PayPal) می باشد.

در حال حاضر این پروژه توسط بوبا نتورک مدیریت می شود و امید است که این شرکت بتواند در OMG networks تغییر و تحمل های جدیدی به وجود آورد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه