پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024
ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024

دو سال گذشته جزو سال‌های بسیار سخت برای بیت کوین و بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود. از ورشکستگی صرافی FTX گرفته تا صفر شدن استیبل کوین لونا و ورشکستگی شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ همچون 3AC  و سلیسیوس.
این اتفاقات باعث شد که خیلی از چشم لیزری‌های بیت کوین (طرفدران تعصبی بیت کوین که عکس پروفایل خود را برای حمایت از بیت کوین به چشم لیزری تغییر دادند) دیگر طرفدار این ارز نباشند و از این رمزارز نا امید شوند. اما در سال 2023 بیت کوین توانست روند مثبتی به خود بگیرد و در طول همین سال موفق به رشد حدودا 150 درصدی شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی دیدگاه‌های تکینکالی و فاندامنتالی، بیت کوین دیگر ارزهای مهم و موثر در بازار را پیش بینی کنیم.

چرخه‌های صعودی و نزولی بیت کوین

بیت کوین از سال 2008 تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری دیده است و با توجه به اینکه در حال بالغ شدن است می‌توان به رشد آن امیدوار بود. بیت کوین تاکنون 8 سقف و کف مهم را تشکیل داده است.

اولین رالی قدرتمند بیت کوین در ماه اکتبر 2010 اتفاق افتاد و بیت کوین از 0.01 دلار به 31.91 دلار رسید. این رالی حدود 8 ماه طول کشید و  320000 درصد رشد کرد. بعد از این رالی عجیب، بیت کوین یک ریزش سنگین داشت و قیمت این رمز ارز از 31.91 دلار تا 2 دلار ریزش داشت و حدود 93 درصد سقوط کرد. پادشاه بازار ارز دیجیتال توانست در سال‌های 2012 و 2013 رشد 62000 درصدی تجربه کند. این روند از 2 دلار شروع شد و به قیمت 1242 دلار ختم شد. بعد از زدن سقف قیمتی 1242 دلاری در سال 2013، بیت کوین دوباره 87 درصد ریزش کرد و به قیمت 162 دلار در سال 2015 رسید.
سومین رالی بزرگ بیت کوین 12000 درصد رشد را به همراه داشت و باعث شد بیت کوین در سال 2017 از 162 دلار به 19804 دلار برسد. سومین اصلاح بزرگ بیت کوین در سال 2018 اتفاق افتاد و پادشاه ارز دیجیتال با ریزش 84 درصدی مواجه کرد و آن را تا 3124 دلار کاهش داد. بعد از این کف، بیت کوین توانست طولانی‌ترین رالی صعودی خود را شروع کند و به قیمت 69000 رسید. این رالی در 35 ماه متوالی اتفاق افتاد که بلندترین دوران گاوی بازار بیت کوین رقم زد و باعث شد خیلی از مردم جهان به بازار ارز دیجیتال وارد شوند.
چهارمین ریزش بیت کوین دقیقا بعد از این سقف جدید رقم خورد و باعث شد بیت کوین تا 15479 دلار ریزش کند. هم اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستیم بیت کوین روی عدد 43 هزار دلار در حال معامله است.

عوامل تاثیر گذار بر بیت کوین

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین

عوامل بسیاری بر روی بیت کوین تاثیر گذار است. چند مورد از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت بیت کوین عبارت اند از:

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا جزو اولین فاکتورهای بازارهای مالی است که بر روی تمامی‌بازارها تاثیر گذار است. در صورتی که کمبود کالا یا ارزی در بازار دیده شود، بازار دچار افزایش قیمت می‌شود و در صورتی که مقدار زیادی کالا یا ارز در بازار وجود داشته باشد یا اصطلاحا فروشندگان به بازار غالب باشند، قیمت نزولی می‌شود.

هاوینگ بیت کوین

جهت کنترل بازار ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، الگوریتم اولیه بیت کوین را طوری تنظیم کرده است که هر 4 سال یکبار پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود که این کار در واقع ضامن رشد پایدار بیت کوین است. به دلیل وجود تورم، قیمت تعمیر، نگهداری و هزینه‌هات جاری ماینرها همواره در حال افزایش است، در صورتی این استخراج بیت کوین می‌تواند ادامه پیدا کند که توجیه اقتصادی داشته باشد. پس قیمت بیت کوین باید حداقل هر 4 سال یکبار بیش از 2 برابر شود تا بتواند هزینه‌های ماینرها را پوشش دهد در نتیجه می‌توان پیش بینی کرد بیت کوین هر 4 سال یکبار حداقل بیش از 2 برابر می‌شود.

سختی استخراج

در صورتی که تعداد ماینرهای در بازار افزایش پیدا کند، سختی شبکه هم افزایش پیدا می‌کند که این کار باعث تقویت امنیت شبکه بیت کوین می‌شود. در صورتی که سختی شبکه بالاتر رود، پاداش‌ها کمی‌کاهش پیدا می‌کند، پس باید قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند تا بتواند از کاهش پاداش‌ها پوشش دهد.

اقتصاد کلان

با توجه به اینکه بیت کوین هم اکنون در بسیاری از بورس‌های جهانی در حال معامله است، می‌توان گفت که عوامل اقتصادی جهانی بر آن تاثیر گذار شده است.

عوامل اجتماعی و فعالیت رسانه‌ها

این عوامل جزو عوامل تحلیل سنتیمنتال بیت کوین دسته بندی می‌شود ولی به دلیل اینکه، بیت کوین یک بازار نوظهور است و اکثر افراد سرمایه گذار در این ارز، افراد جوان محسوب می‌شوند، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تاثیرات بسیار زیادی بر روی آنها دارند و می‌تواند بر روی قیمت بیت کوین تاثیر مستقیم بگذارد.

مسائل قانونی و محدودیت‌ها 

قانون گذاری و محدودیت‌هایی که دولت‌های کشورهای مختلف بر روی بازار ارز دیجیتال می‌گذارند می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر آنها بگذارد.

بازار ساز و نهنگ‌ها

صرافی‌ها و نهنگ‌ها به عنوان بازارساز نقش بسیار عمده ای در روند بیت کوین دارند.

 

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024

حالا که با چرخه‌های مختلف بیت کوین و همچنین مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر آن آشنا شدید، بیایید نگاهی به نظرات برترین تحلیلگران بازار در مورد پیش بینی قیمتی بیت کوین بیندازیم:

  • تیم دیپر (Tim draper) یکی از میلیاردرهای سرمایه گذار روی ارز‌های دیجیتال است که بعد از سقوط صرافی FTX و ریزش سهمگین در بازار، اعلام کرد که تا اخر سال 2023 بیت کوین می‌تواند تا 250 هزار دلار هم برسد. باید یاد آور شویم در صورتی که صبحت‌های آقای دریپر صحیح باشد باید بیت کوین نسبت به قیمت هم اکنون که حدود 43 هزار دلار است تقریبا 6 برابر شود که کمی‌ غیر معقول محسوب می‌شود زیرا چنین حجم پولی در بازار وجود ندارد که بتواند قیمت بیت کوین را به چنین عددی برساند.
  • شرکت سرمایه گذاری آمریکایی ARK Invest در پیش بینی خود در مورد بیت کوین در سال 2024 اعلام کرده است که بیت کوین می‌تواند تا انتهای سال میلادی به یک میلیون دلار برسد
  • سایت خبری کریپتونیوز هم در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده که بیت کوین احتمالا در پایان سال 2024 در محدوده 30 تا 51 هزار دلار معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط تیم تحلیل دنیای ترید

بر اساس تحلیل الیوت می‌توان گفت که بیت کوین یک 5 موجی صعودی از قیمت 3850 دلار شروع کرده و به قیمت 69000 دلار رسید. بعد از این صعود وارد اصلاح قیمتی شد موج A اصلاحی تا 15479 تجربه کرد. این صعود کوتاه مدت را می‌توان موج B الیوت در نظر گرفت و بیت کوین احتمالا می‌تواند یک بار دیگر اعدادی پایین تر از 15000 را تجربه کند. قوی‌ترین حمایت‌های بیت کوین 15500، 14000 و 12500 می‌باشد.

پیش بینی بیت کوین در سال 2023

آیا قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 به 95000 دلار افزایش می‌یابد؟

با توجه به اخبار فاندامنتالی منتشر شده و پیش بینی‌هایی که در مورد اقتصاد جهان می‌کنند احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به 95000 دلار بسیار کم است. شاید اگر تحلیلگر باشید و کسی چنین حرفی به شما بزند قطعا فکر می‌کنید که شخص مقابل شما دیدی از آینده و تحلیل‌های اقتصادی ندارد. در حال حاضر بیت کوین در محدوده 43 هزار دلار معامله می‌شود در صورتی که بخواهد به عدد 95 هزار دلار برسد باید پول در جریان بازار تقریبا 2.5 برابر شود. یعنی ارزش بازار کل ارز دیجیتال به 4 تریلیون دلار برسد که کمی‌خوش بینانه به نظر می‌رسد. با توجه به روند اقتصاد کلان می‌توان پیش بینی کرد در اخر سال بیت کوین بتواند تا محدوده 30 تا 50 هزار دلار معامله شود.

پیش بینی قیمت سایر ارزهای دیجیتال در سال 2024

با وجود اینکه مدت زیادی از ظهور ارزهای دیجیتال نمی‌گذرد ولی این صنعت توانسته جایگاه خود را در بازارهای مالی پیدا کند. سرمایه گذارانی قصد دارند ریسک بیشتر در بازارها مالی انجام دهند به این سمت کشیده می‌شوند. آگاهی از آینده این بازار و قیمت ارزهای بزرگ آن می‌تواند دید مناسبی به سرمایه گذاران بدهد. در ادامه قصد داریم چند رمزارز بزرگ بازار را تحلیل نماییم.

پیشبینی قیمت اتریوم در سال 2024

اتریوم پس از بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال مارکت کریپتو محسوب می‌شود. روند حرکتی اتریوم تقریبا منطبق بر بیت کوین است و معمولا روند‌های مشابهی دارند. پس از آنکه اتریوم توانست اپدیت‌های متوالی با موفقیت به پایان رساند مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفت. اتریوم به دلیل قابلیت‌هایی برجسته اش نسبت به بیت کوین توانسته بیش از 50 درصد حوزه دیفای را در خود جای دهد و این امر باعث رشد روز افزون این رمزارز شده است.

هم اکنون اتریوم در حدود بازه قیمتی 2250 دلار معامله میشود. مقاومت‌های اصلی اتریوم در تایم فریم هفتگی بازه‌های2500 و 2800 و 3200 هستند. حمایت‌های مهم اتریوم هم در بازه‌های 1500 و 2000 دلار هستند.

پیشبینی قیمت کاردانو در سال 2024

از کاردانو به عنوان اتریوم ژاپنی هم یاد می‌کنند، کاردانو با داشتن یک تیم توسعه قدرتمند و شبکه بلاکچین قوی همواره جزو برترین ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر محسوب شده است. با توجه به اینکه روند بازار، احتمال رسیدن کاردانو به قیمت‌های یک تا دو دلار تا اخر سال 2024 دور از دسترس نیست. کاردانو هم اکنون دارای ارزش حدودا 0.6 دلاری است. مقاومت مهم پیشرو کاردانو بازه‌های قیمتی 0.8 و 1 و 1.25 است. همچنین حمایت‌های مهم این ارز 0.45 و 0.32 است.

پیشبینی قیمت دوج کوین در سال 2024

دوج کوین که در بولران قبلی به دلیل حمایت‌های ایلان ماسک و همچنین ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی توانست رشد‌های قابل توجهی را تجربه کند اما بعد از آن صعودهای چشم گیر با روند کسل کننده مواجه شد که  می‌توان گفت دوج کوین تقریبا در یکسال گذشته روند رنج را تجربه کرده است. در صورت صعودی ماندن بازار ارز دیجیتال تا اخر سال 2024، دوج کوین می‌تواند به ارزشی بیش از ده سنت دست یابد.

پیشبینی قیمت بایننس کوین در سال 2024

بایننس کوین یا همان BNB یکی از ارزهای محبوب بازار محسوب می‌شود. در بولران قبلی بازار، این ارز توانست قیمت خود را از 20 دلار تا 689 دلار افزایش دهد. تمامی‌ سیاست‌های اعمالی صرافی بایننس می‌تواند روی قیمت این ارز تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. برای مثال در صورتی این صرافی تحت فشار دولت‌ها برای اعمال سیاست‌های آنها قرار بگیرد می‌تواند باعث ریزش این ارز شود. در صورتی که بازار بتواند تا پایان سال 2024به روند صعودی خود ادامه دهد احتمال رسیدن قیمت این ارز به قیمت‌های بیش از 500 دلار دور از دسترس نیست.

سخن آخر

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین رکن سرمایه گذاری در هر بازار درک درست از المان‌های تاثیر گذار بر روی آن بازار است. بازار ارز دیجیتال به عنوان بازار نوظهور وابسته به المان‌های بسیاری همچون سیاست‌های مالی فدرال رزرو، حرکت نهنگ‌ها،‌ هاوینگ، اعمال سیاست‌های دستوری از جانب دولت‌ها، واکنش ماینرها به بازار و .... است. شما به عنوان یک سرمایه گذار باید بتوانید با تحلیل رفتار این المان‌ها تحلیل درستی از بازار داشته باشید تا سودهای پیوسته ای را نصیب خود کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه