یوتوبر معروف، متهم به کلاهبرداری چند میلیون دلاری از طریق Uniswap شد
اخبار ارز دیجیتال

یوتوبر معروف، متهم به کلاهبرداری چند میلیون دلاری از طریق Uniswap شد

این یوتوبر در حالی که ادعا می کرد رمز ارز Million، یک "پروژه اجتماعی" است که "نباید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت"، اتهاماتی که به او وارد شده بود را رد کرد.

یک پیشرو فناوری سابق گوگل و یوتوبر با بیش از 1.1 میلیون دنبال کننده، به مهندسی یک طرح "پامپ اند دامپ" چند میلیون دلاری، متهم شده است.

پاتریک شیو، که به نام مستعار TechLead در YouTube شناخته می شود، توکن میلیون (MM) را از طریق ارائه اولیه ای (IDO)، روی پلت فرم مبادلات غیر متمرکز Uniswap، در تاریخ 1 جولای راه اندازی کرد.

وب سایت این پروژه، میلیون را به عنوان ارز رمزنگاری شده از قبل استخراج شده، با عرضه ثابت یک میلیون توکن توصیف می کند، که هر دلار از آن با یک واحد USDC پشتیبانی می شود. این وب سایت تأکید می کند که علیرغم اینکه این توکن تنها با پشتوانه یک میلیون دلاری عرضه شده است، اما "سقفی برای برای قیمت" ندارد.

پس از قیمت 1.00 دلار در هنگام راه اندازی، MM شاهد رشد 3500 درصدی در عرض 3 روز بود و در 4 جولای به 36.87 دلار رسید. قیمت از آن زمان به بعد، سقوط کرده است و 58 درصد کاهش یافته. قیمت این توکن در زمان نوشتن این مقاله حدود 15.26 دلار است.

سقوط سریعی که به دنبال اوج گیری قیمت Million اتفاق افتاد، اتهاماتی را به وجود آورد که این پروژه ، کلاهبرداری ای به روش پامپ اند دامپ بوده است. کاربری با نام “DCF GOD” اعلام کرد که مقدار زیادی نقدینگی از همان آدرسی که توکن را راه اندازی کرده است، از طریق Uniswap خارج شده است.

"با خارج کردن نقدینگی و عدم فروش، او به طور زیرپوستی، بدون به اصطلاح " فروش "، توکن های خود را می فروشد. از این طریق او مجبور نیست که به مردم بگوید در حالی که همه آنها خرید کرده اند، او در حال فروش بوده است، او به نظر فقط لازم دیده که قول اولیه خود را در مورد نگه داشتن 1 میلیون دلار نقدینگی عملی کند ".

آقای شیو به این توییت پاسخ داد و آن را "FUD مطلق" برچسب زد، با این استدلال که: "در Uniswap فرایند نقد کردن به این صورت انجام می شود، شما به معنای واقعی کلمه نمی توانید این کار را به روش دیگری انجام دهید."

مفسر مشهور "ChainlinkGod.eth 2.0" نیز کامنت داد که TechLead به طور کامل منظور DCF را متوجه نشده یا نخواسته که متوجه شود. او این گونه اظهار داشت که: "شما یک طرح " سریع ثروتمند شدن "ایجاد کرده اید تا بتوانید روی دنبال کنندگان خود پیاده کنید، وقتی قیمت پایین بوده نقدینگی وارد کرده اید و هنگامی که قیمت بالا رفته نقدینگی خارج، به این صورت ما به تفاوت را به شکل USDC به جیب زده اید. "

شیو در 6 ژوئیه با انتشار ویدئویی از یوتیوب، به اتهامات پرداخت و انكار كرد كه با حذف نقدینگی به سرمایه گذاران از پشت خنجر زده است. با این حال، این یوتوبر همچنان تأکید کرد که MM "نباید به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته شود".

او این پروژه را "یک آزمایش اجتماعی" توصیف کرد:

"توکن میلیون تحت هیچ عنوان نباید به صورت یک سرمایه گذاری دیده شود. این یک آزمایش اجتماعی و حدس و گمان خالص است، برای ما نوعی بازی است که ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، چیزی مانند دوج کوین."

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام