علت ریزش امروز بازار؛ والمارت خبر مربوط به لایت کوین را تکذیب کرد
اخبار ارز دیجیتال

علت ریزش امروز بازار؛ والمارت خبر مربوط به لایت کوین را تکذیب کرد

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال رسانه دنیای ترید، رویترز و تعدادی از خبرگزاری های مطرح دیگر، در دام یک خبر جعلی از Global Newswire افتادند، جایی که یک حساب کاربری جدید خود را جای Walmart جا زد و ادعا کرد که از ماه اکتبر پرداخت از طریق Litecoin را قبول می کنند.

آن ها هویت داگ مک میلون، مدیرعامل والمارت را جعل کردند و اینگونه نوشتند:

"شتاب و هیجان پیرامون استفاده از ارز های دیجیتال غیرقابل انکار است و ما آماده ایم که ازین طریق خرید آنلاین را برای مشتریان خود آسان کنیم.

به عنوان یک فروشگاه تجارت الکترونیک پیشرو، ما متعهد هستیم که نوآوری هایی را در تجربه خرید آنلاین برای کاربران، به ارمغان بیاوریم. با بکارگیری لایت کوین، ما به خریداران این امکان را می دهیم تا با کارمزد پرداخت تقریباً صفر، بدون در نظر گرفتن اینکه در کجای جهان قرار دارند، یک تجربه خرید بسیار روان را با تأیید تراکنش فوری، تجربه کنند.

ما بسیار مشتاق هستیم که با بنیاد لایت کوین همکاری کنیم و کسب و کار خود را بیشتر از پیش با نوآوری های اخیر همگام کنیم. از اول اکتبر، همه فروشگاه های تجارت الکترونیک ما، "پرداخت با گزینه Litecoin" را اجرا خواهند کرد."

دقیقا در دقایق بعدی این اخبار، برخی منابع شروع به تبلیغ این ادعا کردند که با پذیرش بیت کوین در السالوادور، والمارت، مک دونالد و سایر خرده فروشان نیز، به سرعت ارز های دیجیتال را خواهند پذیرفت.

اما همانطور که مشخص شده، ظاهراً آنها Global Newswire را با فشار برای انتشار و سپس ارسال گزارش هایی از خبر، قبل از تأییدیه های واقعی از والمارت، فریب داده اند.

منبع خبر جعلی گفته شده، Walmart Inc، هیچ خبر دیگری در Global Newswire منتشر نکرده است، که خود باید یک پرچم قرمز هشدار در همان ابتدا می بود.

علاوه بر این، دامنه ایمیل مورد استفاده در این بیانیه مطبوعاتی، WALMART-CORP.COM، ماه گذشته ثبت شده و شما را به هیچ وبسایت رسمی راهنمایی نمی کند.

این خبر جعلی، باید توسط پلت فرم GlobalNewswire تشخیص داده می شد، اما این اتفاق نیافتاد. رویترز که عموماً منبعی معتبر به حساب می آید نیز، آن را به عنوان خبری واقعی گزارش داد و در دام آن افتاد.

همانطور که می توان انتظار داشت قیمت لایت کوین پس از افزایش 30 درصدی تا 235 دلار، دوباره به زیر 185 دلار سقوط کرده است.

بیت کوین نیز که در راستای این خبر تا 47 هزار دلار جهش کرده بود، به پایین ترین سطح اخیر خود در حوالی 43800 دلار رسید و در حال حاضر در حوالی 44 هزار دلار در حال نوسان است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام