در جلسه BoJ چه گذشت؟ (اخبار فارکس سه شنبه 3 بهمن)
اخبار فارکس

در جلسه BoJ چه گذشت؟ (اخبار فارکس سه شنبه 3 بهمن)

امروز سه شنبه 23 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است باز کنید متوجه خواهید شد که دلار بعد از رسیدن به بالاترین میزان خود در 5 هفته گذشته (103.69) یک هفته ای است در حال ریزش و یا شاید هم اصلاح خود می باشد.

خرس های دلار امروز موفق شدند قیمت را تا پایین سطح مهم 103 کاهش دهند.

همان گونه که مستحضر هستید امروز صبح زود جلسه مهم بانک مرکزی ژاپن (BoJ) به منظور تعیین نرخ های بهره و اعلام چشم انداز آینده اقتصادی ژاپن بود.

بانک مرکزی ژاپن بعد از صورتجلسه همین ماه ژانویه در جلسه امروز خود درست همان گونه که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند نرخ های بهره خود را دست نخورده و ثابت در همان رقم قبلی و فعلی ثابت نگه داشت.

در واقع نرخ بهره و نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی ژاپن به ترتیب در 10- و 0 درصد حفظ شد.

BoJ همچنین استراتژی کنترل منحنی بازده (YCC) خود را با اجازه دادن به بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله برای حرکت به سمت 1.0 درصد ثابت نگه داشت.

نکته مهم و جالب توجه این جلسه این بود که رئیس بانک مرکزی ژاپن، کازئو اوئدا در کنفرانس خبری بعد از این جلسه اعلام کرد: در صورت نیاز ما از هیچ اقدامی برای ادامه سیاست های انبساطی فعلی تردید نخواهیم کرد.

اوئدا همچنین خاطرنشان کرد که اقتصاد مطابق با پیش ‌بینی ‌های BoJ در حال پیشرفت است و اذعان کرد که اگر نرخ‌ های منفی فعلی را حفظ کنند، زمانی که هدفگذاری قیمت را در نظر گرفتند این موضوع را بررسی خواهند کرد.

جفت ارز USDJPY هم در واکنش به این نشست از سمت فروشندگان بازار تحت فشار قرار گرفت و تا پایین سطح مهم 147 ریزش کرد.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز کمیسیون اروپا قرار است شاخص اولیه اعتماد مصرف کننده ماه ژانویه را در اواخر روز منتشر کند. امریکایی ها هم قرار است شاخص تولیدی فدرال رزرو ریچموند به علاوه حراج اوراق قرضه دو ساله خزانه داری را در سشن نیویورک اعلام کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز NZDUSD بعد از ریزش های اخیر خود که از اواخر دسامبر 2023 شروع شد امروز موفق شده خودش را اصلاح کند. این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 0.6102 و با رنگ سبز در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز EURUSD هم بعد از چند روز درجا زدن و ثابت ماندن در یک محدوده کوچک در این لحظه در قیمت 1.0904 و با رنگ سبز در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم به دنبال افزایش دیروز، امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا اطراف 1.2750 بالا بکشد.

ر انتها طلای جهانی امروز و تا بدین موفق شده خودش را تا سطح 2040 دلار بالا بکشد ولی در این لحظه در قیمت 2032 دلار در حال معامله شدن است.