ادامه جنگ و تاثیرات آن روی مارکت (اخبار فارکس دوشنبه 24 مهر)
اخبار فارکس

ادامه جنگ و تاثیرات آن روی مارکت (اخبار فارکس دوشنبه 24 مهر)

امروز دوشنبه 16 اکتبر 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

جمعه گذشته و در آخرین روز کاری فارکس، شاخص دلار امریکا موفق شد تا اطراف سطح مهم 107 صعود کند. اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار اطراف قیمت 106.50 ثابت مانده و در حال درجا زدن می باشد.

به نظر می رسد ادامه دار شدن جنگ بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس توانسته تاثیرات منفی خود را روی بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس بگذارد.

روز یکشنبه مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جیک سالیوان، خاطرنشان کرد که ایالات متحده نمی تواند مداخله ایران را رد کند؛ چه به طور مستقیم و چه از طریق حزب الله، گروه شبه نظامی مستقر در لبنان که حمایت مالی آن را بر عهده دارد.

ایران در این شرایط به عنوان ناظر باقی نخواهد ماند و از طریق متحدانش به اسرائیل اطلاع داده است اگر جنایاتش در غزه ادامه یابد فردا خیلی دیر خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: در همین حال، دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داده که ذخایر سوخت بیمارستان های غزه در شرف اتمام است.

در ضمن شاخص آتی سهام های ایلات متحده در این لحظه مثبت می باشند و شاخص دلار امریکا هم کماکان اطراف 106.50 است. نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم که جمعه نزولی شده بود، در این لحظه چیزی در حدود 1 درصد رشد کرده و اطراف قیمت 4.68 درصد در حال بالا و پایین شدن است.

حزب راست میانه ملی به رهبری کریستوفر لوکسون در انتخابات سراسری آخر هفته نیوزیلند پیروز شد و حزب کارگر را کنار زد.

در این میان لوکسون اعلام کرده که باید با شرکای خود و دیگر گروه ها به یک ائتلاف برسد و اخبار خوبی برای نیوزیلند در راه است.

جفت ارز NZDUSD هم به دنبال این خبر خوب مومنتوم خود را جمع کرد و تا اطراف 0.5925 صعود کرد.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

امروز اتحادیه اروپا قرار است تراز تجاری ماه اوت خود را منتشر کند و ایالات متحده امریکا هم قرار است نظرسنجی کارخانجات ماه اکتبر خود را توسط فدرال رزرو نیویورک که به شاخص امپایر استیت مشهور است را منتشر کند.

در ضمن معامله گران یک چشم شان به اخبار مرتبط با جنگ است چرا که این مساله تاثیرات بسیار زیادی روی مارکت خواهد داشت.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که جمعه گذشته تا پایین سطح مهم 1.05 ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا اطراف 1.0535 صعود کند.

جفت ارز USDCAD که جمعه گذشته و به دلیل افزایش قیمت نفت تا اطراف 1.3636 ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت 1.3650 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

ضمنا امروز و در سشن معاملاتی نیویورک بانک مرکزی کانادا قرار است نظرسنجی خود را که درباره وضعیت کسب و کارها است را اعلام کند.

جفت ارز GBPUSD که جمعه گذشته تا اطراف 1.2120 ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا اطراف قیمت 1.2170 بالا بکشد.

در انتها اونس جهانی طلا که جمعه گذشته چیزی در حدود 3.40 درصد یعنی تا اطراف 1930 دلار پرواز کرده بود تا بدین لحظه چیزی بالای 1 درصد ریزش کرده است. طلا در حال حاضر در قیمت 1910 دلار در حال معامله شدن می باشد.