بلاتکلیفی دلار به دلیل سقف بدهی ها (اخبار فارکس دوشنبه 1 خرداد)
اخبار فارکس

بلاتکلیفی دلار به دلیل سقف بدهی ها (اخبار فارکس دوشنبه 1 خرداد)

امروز دوشنبه 22 می 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند شما را از آخرین خبرهای درون بازار مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را دلار امریکا آغاز می کنیم.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا شاخص دلار امریکا با نماد DXY شروع به ریزش تا پایین سطح مهم روانی 103 کرد. دلیل اصلی این اتفاق، بلاتکلیفی درباره مساله افزایش سقف بدهی های دولت ایالات متحده با کنگره این کشور است.

جمعه گذشته رئیس فعلی فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، مجددا تاکید کرد که بانک مرکزی امریکا به شدت نسبت به کاهش تورم تا تارگت 2 درصدی متعهد است.

پاول در رابطه با تأثیر بالقوه بحران سیاست های انقباضی اخیر روی بانک ها گفت: ممکن است نیازی نباشد که نرخ ‌های بهره به اندازه‌ ای که باید افزایش ‌یابد.

درست بعد از اظهارات پاول شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با شش رقیب بین المللی اش می سنجد شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 103 کرد.

البته بد نیست بدانید که در انتها دلار امریکا هفته خود را برای دومین بار متوالی صعودی و در یک محدوده مثبت بست.

ضمنا رئیس جمهور ایلات متحده امریکا، جو بایدن، روز یکشنبه در یک تماس تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، مک کارتی، گفت که در این مکالمه همه چیز خوب پیش رفت و قرار است مجددا امروز با وی صحبت کند.

در همین حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در آخر هفته ای که گذشت اعلام کرد که اول ژوئن "مهلت سختی" برای افزایش سقف بدهی ها است.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است در سشن معاملاتی اروپا، بوندس بانک آلمان، گزارش ماهانه خود و یورواستات نیز داده های اولیه شاخص اعتماد مصرف کننده را برای ماه می منتشر کند.

ضمنا در سشن معاملاتی نیویورک قرار نیست هیچ خبر مهمی برای امریکا منتشر شود و فقط سخنرانی چند تن از اعضای فدرال رزرو را خواهیم داشت.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD روز جمعه به پایین ترین سطح خود از اواخر ماه مارس سقوط کرد و نتوانست از لحاظ تکنیکالی خودش را اصلاح کند. این جفت ارز در حال حاضر در یک محدوده باریک و کمی بالاتر از سطح مهم 1.08 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم هفته گذشته علی رغم تقویت گسترده دلار آمریکا جایگاه خود را حفظ کرد و تقریباً بدون تغییر بسته شد. پوند به دلار تا بدین لحظه هم موفق نشده مسیر خود را پیدا کند و اطراف قیمت 1.2450 در حال درجا زدن است.

جفت ارز USDJPY هم هفته گذشته چیزی در حدود 200 پیپ صعود کرد ولی در انتها با یک ضرر سنگین آخرین روز کاری خود را به اتمام رساند. این جفت ارز در این لحظه هم کمی پایین تر از سطح مهم 138 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که هفته گذشته به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه تحت فشارهای شدیدی قرار گرفته بود تا سطح مهم روانی 1950 دلار سقوط کرد. در حالی که طلا روز جمعه توانست اندکی از ضررهای خود را جبران کند ولی در این لحظه اطراف قیمت 1980 دلار به سختی در حال دست و پا زدن است.