پرواز دوباره دلار امریکا (خبرهای فارکس 18 بهمن)
اخبار فارکس

پرواز دوباره دلار امریکا (خبرهای فارکس 18 بهمن)

امروز سه شنبه 7 فوریه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

خبرمان را با دلار امریکا شروع می کنیم که موفق شده تمام سه روز گذشته را صعودی باشد. این اتفاق بعد از اینکه دلار به پایین ترین میزان 9 ماه گذشته خود سقوط کرد رقم خورد.

اگر همین الان چارت دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار در تایم روزانه موفق شده از میانگین متحرک 50 روزه که یک سطح مهم مقاومتی برای آن بود عبور کند.

دلار امریکا در این لحظه در قیمت 103.75 در حال معامله شدن است.

ساعاتی پیش دلار استرالیا به دلیل نشست مهم بانک مرکزی این کشور (RBA) شروع به افزایش تا اطراف قیمت 0.6950 کرد.

مارکت امروز در نبود اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا منتظر چند سخنرانی مهم از روسای بانک های مرکزی کانادا، ایالات متحده امریکا و انگلستان است.

قرار است امروز در سشن معاملاتی امریکا تیف مکلم و جرومی پاول برای سرمایه گذاران

سخنرانی کنند.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا بانک مرکزی استرالیا نرخ های بهره خود را همان گونه که پیش بینی می شد 25 واحد دیگر بالا برد و نرخ هایش را به 3.35% افزایش داد.

مقامات RBA در بیانیه خود اعلام کردند که هیئت مدیره این بانک منتظر افزایش نرخ های بیشتری است. جفت ارز AUDUSD نیز بعد از این اظهارات شاهینی چیزی نزدیک به 80 پیپ بالا رفت.

وضعیت دیگر جفت ارز و طلا

جفت ارز EURUSD که تمام 4 روز گذشته را نزولی بوده امروز موفق شد با فشار فروش خرس ها تا پایین سطح مهم روانی 1.07 نیز سقوط کند. البته قیمت حال حاضر این جفت ارز 1.0709 می باشد.

داده های اخیر آلمان نشان می دهد که تولیدات صنعتی در ماه دسامبر به صورت ماهانه 3.1 درصد کاهش یافته در حالی که انتظار بازار یک کاهش 0.6 درصدی بود.

قرار است کمی دیرتر ایزابل اشنابل، یکی از اعضای شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB)  برای مارکت سخنرانی کند.

جفت ارز GBPUSD نیز که تمام 4 روز گذشته را نزولی بوده امروز توانست با فشار فروش خرس ها تا زیر سطح مهم روانی و حمایت 1.20 سقوط کند. البته قیمت حال حاضر این جفت ارز 1.2011 می باشد.

به نظر می رسد با توجه به قدرت سراسری دلار در مارکت، پوند استرلینگ خوب توانسته خودش را حفظ کند. دلیل اصلی این موضوع خبرهای خوبی است که درباره برگزیت شنیده می شود.

اواخر روز گذشته روزنامه گاردین گزارش داد که مذاکره‌ کنندگان اتحادیه اروپا و بریتانیا در مناقشه پروتکل ایرلند شمالی پیشرفت چشمگیری داشته اند.

ضمنا فراموش نکنید که قرار است کمی دیرتر اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلستان، هاو پیل و معاون این بانک، جان کانلیف یک سخنرانی ایراد کنند.

نظرسنجی اخیر بانک مرکزی کانادا (BoC) در روز دوشنبه نشان داد که اکثر شرکت کنندگان بر این باورند که میانگین نرخ نهایی بهره کانادا در پایان سال 2023 با 50 واحد کاهش حدود 4 درصد خواهد بود.

دیروز جفت ارز USDCAD در یک ناحیه مثبت بسته شد ولی امروز و تا بدین لحظه برای پیدا کردن مومنتوم با مشکل مواجه شده است.

جفت ارز USDJPY هم که اخیرا در تایم روزانه از کانال نزولی خود خارج شده توانسته تا اطراف قیمت 132.90 افزایش یابد. البته این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 131.76 در حال معامله شدن می باشد.

داده های امروز ژاپن نشان داد که شاخص منطبق این کشور در ماه دسامبر به 98.9 درصد و شاخص پیشرو اقتصادی هم از رقم 97.4 به 97.2 درصد کاهش یافته است.

در انتها قیمت اونس جهانی طلا هم که تا سطح مهم 1960 دلار پرواز کرده بود از 4 روز گذشته 2 روز آن را نزولی بوده و در حال حاضر سبز می باشد و در قیمت 1876 دلار در حال معامله شدن می باشد.