ادامه صعود دلار (اخبار فارکس پنجشنبه 15 تیر)
اخبار فارکس

ادامه صعود دلار (اخبار فارکس پنجشنبه 15 تیر)

امروز پنجشنبه 6 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است بعد از سه روز متوالی صعودی بودن در این لحظه قرمز شده ولی کماکان بالای سطح مهم 103 در حال معامله شدن می باشد.

بازار در این لحظه در حالت تدافعی قرار گرفته و جو مارکت ریسک گریز می باشد چرا که شاخص های آتی سهام ایالات متحده امریکا همگی قرمز هستند.

فراموش نکنید مادامیکه دلار بالای سطح مهم 103 است انتظار صعودهای بیشتری تا قیمت مهم 104 می رود.

دیروز همان گونه که انتظار می رفت کمیته بازار آزاد فدرال رزرو موسوم به FOMC راس ساعت 21:30 دقیقه به وقت ایران صورتجلسه ماه ژوئن خود را منتشر کرد.

بزرگترین نکته شاهینی فدرال رزرو این بود که تقریبا تمامی اعضای FOMC با آنچه در نمودار نقطه ای بود یعنی دو افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان سال جاری موافق هستند.

بلافاصله پس از قرائت صورتجلسه شاخص دلار امریکا تا بالای سطح مهم 103 صعود کرد و اونس جهانی طلا هم شروع به ریزش کرد.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

مارکت امروز منتظر خبر تغییرات مشاغل ADP، درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی، افتتاح مشاغل JOLTS و شاخص مدیران خرید خدمات ماه ژوئن ISM از سمت امریکا است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD دیروز بعد از انتشار صورتجلسه ماه ژوئن FOMC تا اطراف سطح مهم 1.0850 سقوط کرد. این جفت ارز امروز هم تا پایین همین سطح 1.0850 ریزش کرد ولی بلافاصله با مقاومت گاوهای مارکت مواجه شد.

داده‌ های آلمان نشان می ‌دهد سفارشات کارخانجات به صورت ماهانه در ماه می به دنبال کاهش 0.4 درصدی ثبت ‌شده در آوریل، 6.4 درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است رقم اعلام شده فراتر و بهتر از پیش بینی های مارکت از آب درآمد.

ضمنا فراموش نکنید که اروپایی ها قرار است گزارش خرده فروشی خود را نیز منتشر کنند.

جفت ارز GBPUSD هم علی رغم قوی تر شدن دلار امریکا خودش را محکم و پر قدرت بالای سطح مهم 1.27 حفظ کرده است. این جفت ارز تا بدین لحظه شروع به درجا زدن کرده است.

جفت ارز USDPY هم پس از اینکه تا سطح مهم 145 صعود کرد شروع به درجا زدن کرده بود. این جفت ارز دیروز تا حال با فشار فروش خرس ها مواجه شد و تا پایین قیمت 144 ریزش کرد.

جفت ارز دلار به ین در حال حاضر کمی پایین تر از قیمت 144 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که همزمان با قرائت صورتجلسه ماه ژوئن فدرال رزرو شروع به ریزش تا نزدیک سطح مهم 1910 دلار کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت مهم 1920 دلار در حال معامله می باشد.