ادامه دار بودن ضعف دلار (اخبار فارکس دوشنبه 28 فروردین)
اخبار فارکس

ادامه دار بودن ضعف دلار (اخبار فارکس دوشنبه 28 فروردین)

امروز دوشنبه 17 آوریل 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار مطلع کنند.

خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

پس از اینکه شاخص دلار امریکا جای پای خود را اطراف قیمت 100.80 پیدا کرد (دلار در این منطقه یک سطح مهم حمایتی دارد) شروع به اصلاح کرد. دلار امروز و با شروع هفته کاری فارکس و به دنبال اصلاح جمعه گذشته ابتدا سعی کرد کمی بالاتر رود ولی تا بدین لحظه موفق نشده است.

ظاهرا سرمایه گذاران منتظر کاتالیزورهای بعدی برای ادامه مسیر دلار هستند.

روز جمعه 14 آوریل اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داد که خرده فروشی در ایالات متحده در ماه مارس 1٪ کاهش یافته و به 691.7 میلیارد دلار رسیده است.

این رقم به دنبال کاهش 0.2 درصدی ماه قبل اعلام شد. ضمنا مارکت منتظر کاهش 0.4 درصدی بود که رقم منتشر شده بسیار بدتر از پیش بینی های مارکت بود.

تنها چیزی که باعث نجات دلار امریکا در آخرین روز کاری فارکس شد اظهارات شاهینی (منظور سیاست های انقباضی است) چند تن از مقامات فدرال رزرو بود وگر نه گزارش خرده فروشی دلار را پایین تر هم می برد.

علاوه بر اظهارات شاهینی اعضای با نفوذ فدرال رزرو، مؤلفه انتظارات تورمی یک ساله نظرسنجی احساسات مصرف‌ کننده دانشگاه میشیگان از 3.6 درصد در ماه مارس به 4.6 درصد در آوریل جهش کرد که این فاکتور هم باعث افزایش بیشتر دلار شد.

خاطر نشان می گردد نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در این لحظه اطراف قیمت 3.52% متوقف شده است. از نقطه نظر تکنیکالی بازده ده ساله با یک مقاومت قوی برخورد کرده است.

ضمنا بد نیست بدانید شاخص آتی سهام S&P500 در این لحظه قرمز و اطراف قیمت 4172 و شاخص دلار هم در قیمت 101.54 قرمز و در حال درجا زدن می باشد.

رویدادهای امروز فارکس

تنها خبری که قرار است امروز برای ایالات متحده منتشر شود تحقیقات کارخانجات امپایر استیت توسط فدرال رزرو نیویورک می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از اصلاح تقریبا 0.50- درصدی جمعه گذشته و ریزش تا 1.0974 امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت مهم و سطح روانی 1.10 در حال معامله شدن است.

شایان ذکر است بدانید امروز قرار است رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد برای معامله گران صحبت کند.

جفت ارز GBPUSD هم مثل یورو-دلار بعد از ریزش جمعه گذشته تا پایین سطح مهم 1.24 امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را بالای سطح مهم 1.24 برساند.

قرار است سر جان کانلیف، معاون بخش مالی بانک انگلستان، راس ساعت 16:30 به وقت ایران سخنرانی کند.

جفت ارز USDJPY هم به دنبال صعود جمعه گذشته در این لحظه سبز و کمی بالاتر از سطح مهم روانی 134 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که جمعه گذشته چیزی در حدود 2 درصد اصلاح کرد در این لحظه سبز می باشد و در قیمت 2012 دلار در حال معامله شدن می باشد.