بازگشت دلار به سمت بالا (اخبار فارکس پنجشنبه 8 تیر)
اخبار فارکس

بازگشت دلار به سمت بالا (اخبار فارکس پنجشنبه 8 تیر)

امروز پنجشنبه 29 ژوئن 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که در بازارهای مالی با نماد dxy معروف است به دنبال بازگشت روز گذشته، امروز هم موفق شده به بالاترین میزان خود در دو هفته گذشته یعنی بالای قیمت 103 برسد.

البته دلار امریکا در این لحظه درحال بازگشت تا پایین سطح مهم 103 می باشد.

در حقیقت دلار امریکا قدرت خود را در مقابل رقبایش مدیون اظهارات شاهینی رئیس فدرال رزرو، جرومی پاول، در کنفرانس بانکداران در اروپا است.

دیروز پاول در نشست بانک مرکزی خاطرنشان کرد که وی و همکارانش در فدرال رزرو معتقدند سیاست های انقباضی بیشتری در راه است که این مساله ناشی از بازار کار قوی است.

در حالیکه دیروز پاول در این رویداد که در اسپانیا برگزار شد صحبت می کرد پیام شاهینی خود را مجددا تکرار کرد و به بازارها یادآور شد که اکثریت قوی سیاست گذاران انتظار دارند تا پایان سال دو یا چند افزایش نرخ بهره را داشته باشند.

در همین حال، تست استرس بانک فدرال رزرو نشان داد که بانک های بزرگ ایالات متحده در موقعیت خوبی برای مقابله با رکود شدید قرار دارند و به وام دادن ادامه خواهند داد.

رویدادهای مهم بازار فارکس

امروز قرار است اتحادیه اروپا شاخص وضعیت اقتصادی و مصرف کنندگان را در سشن معاملاتی اروپا منتشر کند. کمی دیرتر آلمان هم قرار است گزارش تورم و آخرین بازنگری خود از تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم خود را به بازار اعلام کند.

ایالات متحده امریکا هم قرار است گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی خود را در سشن نیویورک منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز eurusd قبل از بازگشت به سمت بالا در سشن معاملاتی آسیا تا پایین سطح مهم 1.09 ریزش کرد.

کریتسین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در حالی که در پانل دیروز بانکداران با پاول صحبت می کرد تکرار کرد که احتمال افزایش یک نرخ بهره دیگر در ماه ژوئیه وجود دارد اما از تایید هر گونه سیاست دیگر تا اواخر سال جاری خودداری کرد.

در همین حال، شاخص قیمت مصرف کننده سالانه در اسپانیا در ماه ژوئن 1.9 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد 3.2 درصدی ثبت شده در ماه می به شدت کاهش یافته است.

جفت ارز gbpusd هم دیروز چیزی در حدود 100 پیپ از سودهای خود را از دست داد و تا اطراف سطح مهم 1.26 ریزش کرد. پوند به دلار امروز و تا بدین لحظه توانسته خودش را تا اواسط همین سطح 1.26 بالا بکشد.

جفت ارز usdjpy هم امروز صبح به بالاترین سطح خود از نوامبر تا کنون یعنی بالای 144.70 صعود کرد اما در عرض چند دقیقه پس از آن بیش از 50 پیپ از دست داد.

در این لحظه که مشغول نگارش این تحلیل هستیم دلار به ین کماکان پایین 144.50 در حال معامله شدن است.

اگر تریدر این جفت ارز هستید فراموش نکنید که ژاپن قرار است فردا داده های شاخص قیمت مصرف کننده، تولیدات صنعتی و نرخ بیکاری خود را منتشر کند.

در انتها اونس جهانی طلا هم به دلیل اظهارات شاهینی روسای بانک های مرکزی امریکا و اروپا به پایین ترین میزان خود از ماه مارس تا الان یعنی سطح مهم و روانی 1900 سقوط کرد.