ریزش دلار قبل از گزارش تورم (اخبار فارکس پنجشنبه 19 مرداد)
اخبار فارکس

ریزش دلار قبل از گزارش تورم (اخبار فارکس پنجشنبه 19 مرداد)

امروز پنجشنبه 10 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

پس از اینکه شاخص دلار امریکا که در بازارهای مالی با نماد dxy معروف است نتوانست از سطح مهم مقاومتی پیش روی خود اطراف قیمت 102.60 عبور کند سروکله خرس های مارکت پیدا شد.

اگر همین الان چارت دلار امریکا را باز کنید متوجه مهم بودن این سطح مقاومتی خواهید شد که توانسته در 7 روز گذشته جلوی صعودهای بیشتر دلار را بگیرد.

به نظر می رسد دلیل اصلی این اتفاق گزارش مهم تورم مصرف کننده ایالات متحده امریکا است که قرار است امروز راس ساعت 16 به وقت ایران منتشر شود.

گزارش تورم معامله گران را به حاشیه مارکت و در حالت انتظار رانده است. ضمنا بد نیست بدانید که قیمت دلار در این لحظه 102.24 می باشد.

تحلیلگران بازارهای مالی پیش ‌بینی کرده اند که CPI سالانه در ایالات متحده در ماه ژوئیه 3.3 درصد افزایش یابد. شایان ذکر است بدانید این رقم از افزایش 3 درصدی ثبت شده برای ماه ژوئن کمی بیشتر است.

نکته جالب تر اینجا است که ابزار پیش بینی کننده گروه CME نشان می دهد چیزی بیشتر از 25 درصد از مشارکت کنندگان در بازار انتظار یک افزایش 25 واحدی برای نرخ های بهره تا پایان سال جاری متصور شده اند.

در همین حال بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده اطراف 4 درصد ثابت مانده و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده علی رغم نگرانی ها از تشدید تنش ها بین ایالات متحده و چین در محدوده مثبت معامله می شود.

دیروز چهارشنبه 9 اوت اواخر ساعت کاری امریکا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده لایحه ای را امضا کرد که سرمایه گذاری های ایالات متحده در برخی از نهادهای چینی را محدود می کند.

سخنگوی وزیر بازرگانی چین هم در پاسخ این کار امریکا گفت: امیدواریم طرف آمریکایی به قوانین اقتصاد بازار و اصل رقابت منصفانه احترام بگذارد و از ایجاد موانع مصنوعی در مبادلات و همکاری های اقتصادی و تجاری جهانی و همچنین ایجاد موانع برای بهبود رشد اقتصادی جهان خودداری کند.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

مهمترین خبر امروز گزارش مهم تورم مصرف کننده امریکا یا همان CPI است که راس ساعت 16 منتشر خواهد شد. امریکایی به جز این خبر، گزارش مهم درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی خود را نیز منتشر خواهند کرد به علاوه اینکه چند تن از اعضای فدرال رزرو هم قرار است برای مارکت سخنرانی کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD موفق شده خودش را بالای سطح مهم 1.10 برساند. در حقیقت این جفت ارز به جایی رسیده که روز دوشنبه کار خود را از همین نقطه یعنی بالای سطح مهم 1.10 آغاز کرده بود.

در ضمن انتظار می رود بولتن اقتصادی ماهانه بانک مرکزی اروپا (ECB) در اواخر امروز منتشر شود.

GBP/USD در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در منطقه قرمز بسته شد اما توانست بالای 1.2800 باقی بماند. این جفت ارز تا بدین لحظه در یک محدوده باریک در حال معامله شدن است.

در ضمن فراموش نکنید که دفتر آمار ملی بریتانیا قرار است فردا جمعه ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم خود را منتشر کند.

جفت ارز USDJPY هم امروز موفق شده به بالاترین میزان ماهانه خود یعنی بالای قیمت 144 صعود کند.

ضمنا اوایل امروز داده های ژاپن نشان داد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه ژوئیه و به طور سالانه 3.6 درصد افزایش یافته که از رقم 4.1 درصدی ماه ژوئن کمتر است اما کمی بالاتر از رقم 3.5 درصد است که مارکت انتظار آن را می کشید.

در انتها اونس جهانی طلا دیروز چهارشنبه برای اولین بار از 11 ژوئیه تا الان به زیر سطح مهم 1920 دلار سقوط کرد. طلا در این لحظه راکد و بدون حرکت اطراف همین منطقه در حال درجا زدن می باشد.