دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس چهارشنبه 26 مهر)
اخبار فارکس

دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس چهارشنبه 26 مهر)

امروز چهارشنبه 18 اکتبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy مشهور است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار دیروز و امروز در یک محدوده 40/30 پیپی در حال درجا زدن بالای سطح مهم 106 می باشد.

به نظر می رسد در این وسط هفته، بازارهای مالی به دلیل تشدید تنش ها بین اسرائیل و حماس و ارزیابی داده های اقتصاد کلان کمی بلاتکلیف و دودل شده اند.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا داده ‌های چین نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) با نرخ سالانه 4.9 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بد نیست بدانید رقم اعلام شده به دنبال 6.2 درصد قبلی یا همان تولید ناخالص داخلی سه ماه دوم و انتظار صعود 4.2 درصدی برای این ماه بود.

سایر داده ها از سمت چین نشان می دهد که خرده فروشی به طور سالانه 5.5 درصد افزایش یافته و تولیدات صنعتی هم 4.5 درصد بیشتر شده است.

از آنجا که هر دو این ارقام بهتر از انتظارات مارکت اعلام شدند در نتیجه جفت ارزهای AUDUSD و NZDUSD شروع به افزایش و قوی تر شدن کردند.

امروز قرار است رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، جو بایدن، دیداری با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در اسرائیل داشته باشد.

پس از انتشار خبر حمله به بیمارستان عربی الاهلی غزه، اردن نشست خود را با بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر لغو کرد.

مقامات فلسطینی اعلام کردند که دست کم 500 نفر در حمله هوایی اسرائیل به این بیمارستان کشته شده اند.

سرهنگ دوم جاناتان کنریکوس از نیروهای دفاعی اسرائیل در گفتگو با CNN این ادعا را رد کرد و گفت: ما این حمله را انجام نداده ایم و اطلاعاتی که در اختیار داریم نشان می ‌دهد که این یک موشک پرتاب شده توسط جهاد اسلامی بوده است و من می‌ خواهم قاطعانه اضافه کنم که ما اصلا به هیچ تأسیسات حساس، هیچ تأسیسات حساس و قطعاً بیمارستان ها حمله نخواهیم کرد.

در همین حین شاخص معاملات آتی سهام ایالات متحده تا بدین لحظه ثابت و بدون حرکت باقی مانده و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده هم پس از رالی روز گذشته بالای 4.8 درصد ثابت باقی می ماند.

در یک گزارش جداگانه دیگر ساعاتی پیش دفتر آمار ملی انگلستان (ONS) گزارش داد که تورم در بریتانیا که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود در ماه سپتامبر و به طور سالانه در همان رقم 6.7 درصد ثابت مانده است.

در ضمن خالص تورم یا همان Core CPI نیز که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است در همین مدت مشابه از رقم قبلی 6.2 درصد به 6.1 درصد رسیده است.

جفت ارز GBPUSD هم در پاسخ به گزارشات تورم هیچ واکنش خاصی تا بدین لحظه از خود نشان نداده است.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

امروز قرار است یورو استات اصلاحات و بازنگری خود را درباره ارقام شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده (HICP) منتشر کند.

ایالات متحده هم قرار است در سشن معاملاتی نیویورک گزارشات ساخت و ساز مسکن و شروع خانه سازی های خود را منتشر کند. در نهایت فدرال رزرو کتاب بژ خود را منتشر خواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز EURUSD افزایش ‌های کوچکی را ثبت کرد و تا بدین لحظه هم موفق شده خودش را اطراف سطح مهم 1.06 بالا بکشد.

USD/JPY هم دیروز سه‌ شنبه در محدوده مثبت کمی بالاتر از 149.50 بسته شد اما امروز و در سشن معاملاتی آسیا نتوانست شتاب بیشتری بگیرد.

در انتها اونس جهانی طلا هم به دلیل داده های قوی از سمت چین و تشدید تنش ها بین اسرائیل و فلسطین توانسته به بالاترین میزان خود از 20 سپتامبر تا الان یعنی 1940 دلار صعود کند.