دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 25 دی)
اخبار فارکس

دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 25 دی)

امروز دوشنبه 15 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه راکد ماندن دلار اطراف قیمت 102.40 خواهید شد.

در واقع این دومین هفته ای است که دلار امریکا در یک محدوده بسیار تنگ و باریک راکد مانده و در حال رنج زدن می باشد.

به نظر می رسد وضعیت محتاط گونه مارکت آسیا به بازار اروپا هم سرایت کرده است؛ البته فراموش نکنید که بازار ایالات متحده امریکا امروز به دلیل روز مارتین لوتر کینگ تعطیل می باشد و همین فاکتور باعث شده تا حجم معاملات بسیار کاهش پیدا کند.

روز جمعه ای که گذشته کاهش چشمگیر گزارش تورم تولید کننده (PPI) ماه دسامبر ایالات متحده مهر تاییدی بود بر شروع زودهنگام کاهش نرخ های بهره فدرال رزرو از ماه مارس آینده.

بر همین اساس ابزار پیش بینی کننده نرخ های بهره گروه CME احتمال اینکه فدرال رزرو در ماه مارس نرخ هایش را کاهش دهد را از 68 درصد به 78 درصد افزایش داده است.

اگر همین الان چارت نرخ بازده ده ساله را باز کنید متوجه ریزش آن تا اطراف 3.91 درصد خواهید شد.

البته دلیل اینکه دلار امریکا آنطور که باید ریزش نکرده بهره مندی از مزیت دارایی امن بودن است. همان گونه که مطلع هستید تنش ها در خاورمیانه و خاور دور (چین و تایلند) تشدید پیدا کرده و همین فاکتور مهم باعث شده تا دلار امریکا قوی باقی بماند.

رویترز گزارش داده شبه نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران یک موشک کروز به سمت یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شلیک کرده اند.

در آخر هفته ای که گذشت حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان (DPP) در حالی که اکثریت قانونگذاری خود را از دست داده بود در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا هم پیام تبریکی به ویلیام لای، رئیس ‌جمهور منتخب تایوان در پی این نتیجه ارسال کرد.

وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام گفت: چین قاطعانه با هرگونه تعامل رسمی امریکا با تایوان و دخالت در امور تایوان به هر شکل و به هر بهانه ای مخالف است.

در این حین سرمایه گذاران هم از هر گونه ورود به پوزیشن های بزرگ به دلیل نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) چین طفره رفتند. چینی ها قرار است روز چهارشنبه صبح زود راس ساعت 05:30 گزارش GDP، تولیدات صنعتی و خرده فروشی خود را اعلام کنند.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

مارکت امروز قرار نیست هیچ خبر مهم اقتصادی داشته باشد و ضمنا بازار ایالات متحده هم به دلیل روز مارتین لوتر کینگ تعطیل می باشد.