دلار در وضعیت رکود (اخبار فارکس سه شنبه 19 دی)
اخبار فارکس

دلار در وضعیت رکود (اخبار فارکس سه شنبه 19 دی)

امروز سه شنبه 9 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را که در بازار فارکس با نماد dxy معروف است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار اطراف قیمت 102.25 ثابت مانده و در حال درجا زدن می باشد.

دیروز دوشنبه تغییر مثبتی که در وضعیت ریسک درون مارکت مشاهده شد باعث شد تا دلار امریکا پس از یک شروع صعودی در این هفته میلادی مومنتوم خود را از دست بدهد.

در حقیقت خوشبینی فزاینده در مورد اجتناب از تعطیلی دولت ایالات متحده پس از اعلام موافقت رهبران دو مجلس نمایندگان و سنا بر سر قرارداد مخارج 1.59 تریلیون دلاری باعث شد که جریان ریسک دوباره به بازارها بازگردد.

علاوه بر این، نظرسنجی ماهانه بانک فدرال رزرو نیویورک نشان داد انتظارات تورمی سالانه مصرف ‌کنندگان به پایین ‌ترین سطح خود از ژانویه 2021 یعنی نزدیک به 3 درصد رسیده که همین فاکتور تاثیرات منفی بیشتری بر دلار امریکا وارد کرد.

داده های ژاپن ساعاتی پیش و در طول سشن معاملاتی آسیا نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده سالانه توکیو یا همان CPI در ماه دسامبر 2.4 درصد افزایش یافته است که نسبت به افزایش 2.6 درصدی ثبت شده در نوامبر کاهش یافته است.

جفت ارز USDJPY هم به این خبر واکنش مثبتی نشان نداد و به جای آن در پی کاهش دو روز گذشته خود شروع به ریزش تا اطراف 143.42 کرد.

امروز صبح زود اداره آمار استرالیا گزارش داد خرده فروشی در استرالیا در ماه نوامبر و به صورت ماهانه 2 درصد افزایش یافته است. رقم اعلام شده از 0.2 درصد ماه نوامبر و پیش بینی برای رشد 1.2 درصدی بهتر و فراتر رفت.

جفت ارز AUDUSD هم به این خبر مثبت واکنش صعودی نشان نداد و به جای آن شروع به ریزش تا خود سطح مهم 0.67 کرده است.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز اروپایی ها قرار است گزارش نرخ بیکاری ماه نوامبر خودشان را منتشر کنند. ایالات متحده امریکا هم قرار است در سشن معاملاتی نیویورک تراز تجاری کالاهای ماه نوامبر، شاخص خوشبینی کسب و کار NFIB ماه دسامبر و شاخص خوشبینی وضعیت اقتصادی TIPP ماه ژانویه خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD دیروز و با شروع هفته کاری میلادی نتوانست در هیچ جهت خاصی حرکت کند در نتیجه روز کاری خود را بدون تغییر پایان داد. این جفت ارز در این لحظه هم اطراف قیمت 1.0960 و با رنگ سبز ولی بدون هیچ گونه مومنتومی در حال درجا زدن می باشد.

دیروز دوشنبه جفت ارز GBP/USD پس از تثبیت بالای 1.2700 رشد اندکی از خود نشان داد. این جفت در این لحظه نزدیک قیمت 1.2750 ثابت مانده است.

در انتها طلای جهانی دیروز و در اولین روز کاری خود در این هفته میلادی به پایین ترین قیمت خود در دو هفته گذشته یعنی 2020 دلار سقوط کرد ولی کمی دیرتر در قیمت 2030 دلار روز کاری خود را به پایان برد.

طلای جهانی در این لحظه اطراف قیمت 2036 دلار در حال معامله شدن می باشد.