دلار در حال استراحت (اخبار فارکس چهارشنبه 5 مهر)
اخبار فارکس

دلار در حال استراحت (اخبار فارکس چهارشنبه 5 مهر)

امروز چهارشنبه 27 سپتامبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

پس از اینکه شاخص دلار امریکا به بالاترین میزان خود در 10 ماه گذشته صعود کرد امروز و تا بدین لحظه وارد فاز استراحت، درجا زدن و کف سازی شده است.

در حقیقت دلار امریکا تمام سه روز گذشته را در حال صعود بوده است.

به نظر می رسد افزایش فضای بهبود ریسک در بازار کار را برای دلار امریکا دشوار کرده و شاخص دلار را در مقابل رقبایش با مشکل مواجه کرده است.

اگرچه داده‌ های دیروز ایالات متحده نشان از وخامت بیشتر در احساسات مصرف ‌کننده در ماه سپتامبر و کاهش شدید فروش خانه ‌های جدید در ماه اوت بود اما دلار آمریکا توانست جایگاه خود را به لطف ریزش بازار سهام امریکا حفظ کند.

در ضمن شاخص های آتی سهام ایالات متحده تا بدین لحظه وضعیت خوبی دارند.

اداره آمار استرالیا در سشن معاملاتی آسیا گزارش داد که تورم استرالیا در ماه اوت به 5.2 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است.

از آنجا که این خبر درست مطابق با انتظارات و پیش بینی های مارکت بود در نتیجه دلار استرالیا برای پیدا کردن مسیر خود دچار مشکل شد. جفت ارز AUDUSD در این لحظه کمی پایین تر از سطح مهم 0.64 در حال معامله شدن می باشد.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مارکت امروز منتظر خبر سفارش کالاهای بادوام ماه اوت امریکا به علاوه حراج اوراق قرضه 5 ساله خزانه داری این کشور است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD موفق شده به پایین ترین میزان خود در شش ماه گذشته یعنی پایین سطح مهم 1.06 سقوط کند. در حقیقت این هفتمین روز متوالی است که جفت ارز یورو به دلار امریکا در حال ریزش است.

دیروز جفت ارز USDJPY موفق شد خودش را تا بالای سطح مهم 149 افزایش دهد؛ این بالاترین قیمت این جفت ارز در 11 ماه گذشته است.

ساعاتی پیش صورتجلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نشان داد که اکثریت اعضای این بانک موافق حفظ و ادامه سیاست های فوق انبساطی خود به منظور رسیدن به تارگت مورد نظر خود می باشند.

در همین حال، وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی تکرار کرد که آنها تحولات بازار ارز را از نزدیک دنبال می کنند.

جفت ارز GBPUSD هم مثل یورو به دلار توانسته تا پایین ترین میزان خود در شش ماه گذشته یعنی زیر قیمت مهم 1.22 سقوط کند. در حقیقت این ششمین روز متوالی است که این جفت ارز در حال ریزش است.

جفت ارز USDCHF نیز موفق شده تا بالاترین میزان خود در پنج ماه گذشته یعنی نزدیک سطح مهم 0.92 افزایش پیدا کند.

در ضمن بانک ملی سوئیس (SNB) قرار است گزارش فصلی خود را برای سه ماهه سوم تا اواخر امروز منتشر کند.

در انتها اونس جهانی طلا نیز موفق شده به پایین ترین میزان ماهانه خود یعنی زیر سطح مهم 1900 دلار سقوط کند. یکی از دلایل ریزش طلا، نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله است که نزدیک بالاترین میزان خود در 16 سال گذشته یعنی 4.5 درصد باقی مانده است.