دلار در حالت آنپاسان (اخبار فارکس دوشنبه 19 تیر)
اخبار فارکس

دلار در حالت آنپاسان (اخبار فارکس دوشنبه 19 تیر)

امروز دوشنبه 10 ژوئیه 2023 اولین روز کاری مارکت در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از اینکه شاخص دلار امریکا جمعه گذشته به دلیل اخبار میکس از سمت ایالات متحده امریکا چیزی در حدود 1 درصد ریزش کرد امروز و با شروع هفته کاری سبز می باشد. البته بد نیست بدانید که مارکت در یک حالت محتاط گونه قرار گرفته و تا بدین لحظه خبری از معاملات دارایی های ریسکی نمی باشد.

اگر سری به شاخص های آتی سهام امریکا بزنید متوجه منفی بودن آنها خواهید شد که همین فاکتور مهم بازتاب وضعیت مارکت موجود می باشد.

یکی از دلایل اصلی این مساله این است که سرمایه گذاران منتظر سخنان مقامات فدرال رزرو سان فرانسیسکو، ماری دلی و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند می باشند.

همانطور که می دانید روز جمعه گذشته اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه ژوئن به 209.000 نفر افزایش یافته است.

رقم مذکور از پیش بینی 225 هزار نفری مارکت کمتر بود و باعث شد دلار امریکا تحت فشار فروش قرار بگیرد.

جزئیات بیشتر گزارش مشاغل نشان داد که نرخ بیکاری از 3.7 درصد به 3.6 درصد کاهش یافته و تورم دستمزد سالانه در همان رقم 4.4 درصد ثابت مانده است.

دلار امریکا هم تحت این خبرهای میکس و متفاوت شروع به ریزش تا اطراف 102.22 یعنی پایین ترین میزان خود در 14 روز گذشته کرد و هفته کاری خود را با چیزی نزدیک به 1 درصد ضرر به اتمام رساند.

در همین حال جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و چین هنوز اختلافات قابل توجهی دارند اما دیدارهای دوجانبه خود با مقامات ارشد چینی را "مستقیم و مولد" تعریف کرد.

ضمنا خاطر نشان می گردد که شاخص های آتی سهام ایالات متحده در این لحظه کماکان چیزی در حدود 0.4 تا 0.6 درصد قرمز می باشند.

در انتها ساعاتی پیش داده های چین نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه (CPI) در ماه ژوئن بدون تغییر باقی مانده و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) هم در مدت مشابه 5.4 درصد کاهش یافته است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

مهمترین رویداد امروز در مارکت فارکس سخنرانی مقامات فدرال رزرو سان فرانسیسکو، ماری دلی و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که روز جمعه گذشته تا قیمت مهم 1.10 صعود کرد امروز و تا بدین لحظه نتوانسته کاری از پیش ببرد و در این لحظه در قیمت 1.0954 در حال معامله می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که جمعه گذشته به دلیل ضعف سراسری دلار موفق شد به بالاترین میزان خود از آوریل 2022 یعنی 1.2851 صعود کند در این لحظه قرمز می باشد و در قیمت 1.2812 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم هفته گذشته چیزی در حدود 300 پیپ خود را از دست داد و تا سطح مهم روانی 142 سقوط کرد. این جفت ارز در سشن معاملاتی آسیا تا سطح مهم 143 صعود کرد ولی در این لحظه در قیمت 142.35 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا روز جمعه گذشته موفق شد تا اطراف 1935 دلار صعود کند و قسمت عمده ای از ضررهای هفته گذشته خود را جبران کند. این فلز گرانبها در حال حاضر در قیمت 1925 دلار در حال معامله شدن می باشد.