قوی تر شدن دلار پیش از گزارشات مهم امروز (سه شنبه 11 بهمن)
اخبار فارکس

قوی تر شدن دلار پیش از گزارشات مهم امروز (سه شنبه 11 بهمن)

امروز سه شنبه 31 ژانویه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

همینطور که مشاهده می کنید چند روزی است که دلار امریکا شروع به افزایش کرده است. اگر نیم نگاهی به چارت شاخص دلار امریکا بیندازید مشاهده خواهید کرد که دلار امروز تا اطراف 102.60 بالا رفته است.

به دنبال فضای گریز از ریسک دیروز، مارکت امروز و در این لحظه آرام تر شده و شاخص های آتی سهام ایالات متحده هم نزدیک به کف روزانه خود در حال معامله شدن هستند.

امروز قرار است منطقه یورو گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم سال 2022 خود را منتشر کند. کمی دیرتر و در سشن معاملاتی نیویورک کانادا گزارش GDP و امریکا هم شاخص اطمینان مصرف کننده CB و داده های مسکن خود را منتشر خواهند کرد.

ساعاتی پیش صندوق بین ‌المللی پول (IMF) اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال 2023 به میزان 2.9 درصد و در سال 2024 رشد 3.1 درصدی را تجربه خواهند کرد. دلیل این مساله کاهش قیمت بنزین و بازگشایی چینی ها است.

در همین حال داده های چین نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی NBS در ژانویه به 50.1 و PMI غیر تولیدی از 41.6 در دسامبر به 54.4 افزایش یافته است.

اگر چه هر دو این گزارشات بهتر از انتظارات مارکت و پیش بینی تحلیلگران از آب درآمد ولی شاخص سهام شانگهای چین نتوانست آنطور که باید رشد کند.

اوایل صبح به وقت آسیا اداره آمار کار استرالیا اعلام کرد شاخص خرده فروشی کشور به رقم 3.9 درصد کاهش یافته است. این گزارش مغایر با پیش بینی های مارکت بود.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش مثبت اعلام کرد که وزرای تجاری استرالیا و چین قرار است هفته آینده یک نشست مجازی برگزار کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا تحت فشار داده ‌های ناامید کننده مذکور به سمت پایین چرخید و آخرین بار با کاهش 0.4 درصدی در قیمت 0.7030 مشاهده شد.

جفت ارز NZDUSD هم در منطقه قرمز و اطراف قیمت 0.6450 تحت فشار از سمت خرس های مارکت قرار گرفته است. در سشن معاملاتی آسیا، کریس هیپکینز، نخست وزیر جدید نیوزلند، کابینه جدید خود را اعلام کرد و باعث شد NZD مومنتوم خود را از دست بدهد.

جفت ارز پر طرفدار EURUSD نیز بعد از اینکه دیروز در منطقه قرمز به کار خود پایان داد به نظر می رسد وارد مرحله درجا زدن اطراف قیمت 1.0850 قرار گرفته است. ضمنا داده‌ های اخیر آلمان نشان می ‌دهد که خرده‌ فروشی در ماه دسامبر به دنبال افزایش 1.9 درصدی، 5.3 درصد کاهش یافته است.

جفت ارز GBPUSD هم که دیروز مثل یورو در منطقه قرمز بسته شد امروز و در این لحظه اطراف قیمت 1.2350 بدون روند و خنثی می باشد.

جفت ارز USDJPY در یک محدوده بسیار کوچک اطراف قیمت مهم روانی 130 در حال درجا زدن است. وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی گفت که افزایش دستمزدها هم برای دولت و هم برای بانک مرکزی ژاپن (BoJ) مهم است.

وی در ادامه افزود: هنوز خیلی زود است که قضاوت کنیم آیا بیانیه مشترک نیاز به بازنگری دارد یا خیر.

در انتها اونس جهانی طلا امروز تحت فشارهای شدید فروش از سمت خرس ها قرار گرفته و به پایین ترین قیمت هفتگی خود یعنی 1910 دلار سقوط کرده است.