دلار در حال صعود (اخبار فارکس پنجشنبه 12 بهمن)
اخبار فارکس

دلار در حال صعود (اخبار فارکس پنجشنبه 12 بهمن)

امروز پنجشنبه 1 فوریه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که این دومین روز متوالی است که دلار در حال افزایش است و موفق شده تا اطراف قیمت 103.81 صعود کند.

همانطور که در جریان هستید دیروز چهارشنبه اولین جلسه رسمی مقامات بانک مرکزی امریکا در سال 2024 به منظور تعیین نرخ های بهره بانکی بود.

درست همان گونه که پیش بینی شده بود رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول و همکارانش نرخ های بهره را در همان رقم فعلی یعنی محدوده 5.25 تا 5.5 درصد دست نخورده رها کردند.

پاول برای اولین بار در بخش قرائت بیانیه بانکی از تکرار جمله همیشگی "در صورت نیاز نرخ های بهره را بالاتر خواهیم برد" ممانعت کرد و به جای آن اعلام کرد: من و همکارانم فکر نمی کنیم مادامیکه تورم بالای 2 درصد است نرخ های بهره باید کاهش پیدا کنند!

به زبانی خیلی ساده این مساله بدین معنی است که نرخ های بهره باید برای مدت طولانی تری حداقل تا کاهش تورم به تارگت مورد نظر 2 درصدی بالا نگه داشته شوند.

البته کمی دیرتر و در حین برگزاری کنفرانس مطبوعاتی پس از قرائت بیانیه بانکی، جرومی پاول خاطرنشان کرد که تقریباً همه اعضای کمیته FOMC معتقدند کاهش نرخ ‌ها مناسب است. وی در ادامه افزود که تضعیف غیر منتظره در بازار کار می ‌تواند باعث شود که آنها زودتر شروع به کاهش نرخ های بهره کنند.

جالب است بدانید زمانی که فردی از حضار از پاول پرسید که آیا نرخ های بهره را از ماه مارس کاهش خواهید داد، ایشان در پاسخ با صراحت هر چه تمامتر گفت: خیر، قرار نیست نرخ ها از ماه مارس کاهش پیدا کنند.

در ضمن بد نیست بدانید نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری دیشب چیزی در حدود 3% و تا پایین سطح مهم 4 درصد ریزش کرد. نرخ بازده ده ساله در این لحظه اطراف قیمت 3.94 درصد می باشد.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز قرار است منطقه یورو گزارش تورم خود را منتشر کند.

پیش ‌بینی می ‌شود تورم در منطقه یورو که با تغییر در شاخص هماهنگ قیمت‌ های مصرف ‌کننده (HICP) اندازه‌ گیری می‌ شود از 2.9 درصد در ماه دسامبر به 2.8 درصد در ماه ژانویه کاهش یابد.

سپس راس ساعت 15:30 بانک مرکزی انگلستان قرار است اولین نشست رسمی سال 2024 خود را که به منظور تعیین نرخ های بهره است برگزار کند.

در انتها ایالات متحده امریکا قرار است گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی، هزینه نیروی کار و شاخص مدیران خرید تولیدی ISM خود را منتشر کند.