قوی تر شدن دوباره دلار (اخبار فارکس دوشنبه 16 مرداد)
اخبار فارکس

قوی تر شدن دوباره دلار (اخبار فارکس دوشنبه 16 مرداد)

امروز دوشنبه 7 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه صعود قیمت دلار تا اطراف 102.30 در همین اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی خواهید شد.

در حقیقت بعد از اینکه کندل شاخص دلار امریکا به دلیل خبر مشاغل ایالات متحده امریکا در روز جمعه در محدوده قرمز بسته شد امروز و در سشن معاملاتی اروپا مجددا شروع به احیای خود کرده است.

جمعه گذشته دفتر آمار کار ایالات متحده گزارش داد که حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه ژوئیه به 187.000 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که انتظار بازار 200.000 نفر بود.

دلار امریکا هم روز جمعه درست بعد از انتشار این خبر تحت فشار فروش از سمت خرس های مارکت قرار گرفت.

ولی به نظر می رسد برخی اظهار نظرهای شاهینی مقامات فدرال رزرو باعث شده تا دلار امریکا دوباره خودش را پیدا کند.

به عنوان مثال، یکی از اعضای بانفوذ فدرال رزرو که جزو هیئت شورای حکام نیز می باشد اعلام کرد اگر داده ها نشان می دهد که پیشرفت تورم متوقف شده فدرال رزرو باید به افزایش نرخ های بهره خود ادامه دهد.

در همین حین رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز تاکید کرد که فدرال رزرو باید تا سال 2024 سیاست های پولی خود را در یک قلمرو محدودکننده حفظ کند.

حال و بر اساس گفته ها و داده های اقتصادی ایالات متحده و بر اساس ابزار پیش بینی کننده گروه CME احتمال اینکه فدرال رزرو تا پایان سال جاری 2023 نرخ های بهره را یک بار دیگر (به اندازه 25 واحد) بالا ببرد همان 30 درصد است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

شاخص اعتماد سرمایه گذار Sentix برای ماه اوت در جدول اقتصادی اروپا اعلام خواهد شد و تغییر اعتبار مصرف کننده ژوئن تنها داده های قابل توجه منتشر شده از ایالات متحده در اواخر روز خواهد بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD هفته گذشته تقریبا بدون هیچ گونه تغییری به کار خود پایان داد و امروز و تا بدین لحظه هم چند پیپی پایین تر از سطح مهم روانی 1.09 در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم هفته گذشته با اندک ضرر به کار خود پایان داد و امروز و تا بدین لحظه هم توانسته خودش را بالای سطح مهم 1.27 حفظ کند.

جفت ارز USDJPY هم به دنبال دو روز نزولی و قرمز بودن امروز و تا بدین لحظه توانسته خودش را تا بالای سطح مهم روانی 142 بکشاند.

خلاصه نظرات بانک مرکزی ژاپن در جلسه ماه ژوئیه نشان داد یکی از اعضا گفته است که بانک مرکزی ژاپن باید کنترل منحنی بازده (YCC) را با انعطاف بیشتری انجام دهد و در نتیجه اقدام به آماده سازی کند.

شخص مورد نظر تاکید کرده که بانک ژاپن باید کارها را طوری انجام دهد که بتواند با موفقیت به سیاست های پولی انبساطی خود ادامه دهد و در عین حال به ریسک های صعودی و نزولی نیز پاسخ دهد.

در انتها طلای جهانی هم که با بازگشت نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری به سمت بالا هفته کاری خود را با رنگ قرمز پایان داد، امروز و تا بدین لحظه پایین سطح مهم 1940 دلار در حال معامله شدن است.