سقوط بی وقفه دلار (اخبار فارکس دوشنبه 15 آبان)
اخبار فارکس

سقوط بی وقفه دلار (اخبار فارکس دوشنبه 15 آبان)

امروز دوشنبه 6 نوامبر 2023 اولین روز کاری مارکت فارکس در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بازارهای مالی هفته خود را به آرامی شروع کرده اند و شاخص دلار امریکا هم که دو روز آخر هفته گذشته بالای 1 درصد ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف سطح مهم و روانی 105 در حال درجا زدن می باشد.

اگر همین الان چارت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری را باز کنید متوجه می شوید که تمام سه روز گذشته را نزولی بوده و از قله 4.93 تا 4.48 ریزش کرده است. البته قیمت بازده اوراق قرضه ده ساله در این لحظه 4.58 درصد می باشد.

جمعه گذشته اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه اکتبر 150.000 نفر افزایش یافته است.

رقم اعلام شده از پیش بینی عدد 180.000 نفر کمتر بود و این مساله نشان دهنده انبساط در بازار کار امریکا است.

دقیقا به همین دلیل دلار امریکا از روز جمعه گذشته شروع به ریزش کرده است. در حقیقت جریان دارایی های ریسکی وارد بازار شد و بزرگترین دلیل آن هم این گمانه زنی بوده که فدرال رزرو به احتمال زیاد کارش با افزایش نرخ های بهره تمام شده است!

ضمنا شاخص آتی سهام های ایالات متحده تا بدین لحظه اندکی مثبت می باشد.

در همین حال، وزیر دفاع اسرائیل در آخر هفته اعلام کرد که عملیات علیه "رهبری و زیرساخت های حماس در شمال غزه" ادامه خواهد یافت.

رویدادهای مهم امروز

امروز در تقویم اقتصادی اروپا شاخص اطمینان سنتیکس را داریم و تقویم اقتصادی ایالات متحده هم خالی می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

روز جمعه گذشته جفت ارز EURUSD موفق شد به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته یعنی بالای سطح مهم 1.07 صعود کند. حال به نظر می رسد این جفت ارز تا بدین لحظه پایین قیمت 1.0750 وارد فاز درجا زدن شده است.

در ضمن گزارش سفارش کارخانجات آلمان که پیش بینی شده بود 0.1 درصد باشد بهتر و در رقم 0.2 درصد منتشر شد.

جفت ارز GBPUSD هم روز جمعه گذشته موفق شد به بالاترین میزان خود در 35 روز گذشته یعنی اطراف سطح مهم و روانی 1.24 صعود کند.

این جفت ارز در حال حاضر در تایم روزانه با میانگین متحرک 200 روزه برخورد کرده و متوقف شده است ولی در جریان باشید که توانسته خط روند نزولی چند ماه گذشته خود را به سمت بالا بشکند.

جفت ارز USDJPY که تمام سه روز گذشته را نزولی بوده و بعد از اینکه موفق نشد از 151.70 بالاتر رود تا اطراف سطح مهم 149 ریزش کرده است. قیمت این جفت ارز تا بدین لحظه 149.54 می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا هم نتوانست از ریزش شدید بازده اوراق قرضه ده ساله منتفع شود و تا اطراف سطح مهم 1980 دلار ریزش کرد. طلا در این لحظه در قیمت 1986 دلار در حال معامله شدن می باشد.