دلار در حال ریزش (اخبار فارکس دوشنبه 6 آذر)
اخبار فارکس

دلار در حال ریزش (اخبار فارکس دوشنبه 6 آذر)

امروز دوشنبه 27 نوامبر 2023 اولین روز کاری مارکت در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه ریزش دلار تا اطراف 103.25 خواهید شد. یکی از دلایل این مساله، ریزش نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده است.

اگر سری به چارت بازده اوراق قرضه بزنید متوجه ریزش آن تا اطراف 4.48 درصد خواهید شد.

بازارهای آسیا تا اوایل امروز صبح وضعیت خوبی نداشتند زیرا فقدان جزئیات از طرف بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBOC) در مورد اقدامات بسته های محرکی بیشتر به شرکت ‌های خصوصی و افزایش بیماری‌ های تنفسی در چین سرمایه ‌گذاران را نگران نگه داشته است.

علاوه بر این، تداوم کاهش سود صنعتی چین و عدم اطمینان در مورد چشم انداز نرخ های بهره بانک های مرکزی بزرگ نیز بر روحیه بازار تأثیر منفی گذاشته است.

در ضمن معامله گران امریکایی نیز از تعطیلی روز شکرگزاری بازگشته اند و همین موضوع باعث شده تا در حال حاضر شاخص آتی سهام S&P500 در کف قیمت خود معامله شود.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

تنها رویداد امروز مراسم ادای سوگند رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد راس ساعت 17:30 دقیقه است که البته درجه اهمیت آن بسیار پایین است.

سپس تنها خبری که قرار است برای امریکا و در سشن نیویورک منتشر شود گزارش فروش خانه های جدید است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD که هفته گذشته پیشرفت چشمگیری نداشت امروز و با شروع هفته کاری موفق شده تا اطراف 1.0950 افزایش پیدا کند.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم امروز قرار است کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مقابل کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا شهادت دهد.

جفت ارز یورو به دلار تا بدین لحظه اطراف سطح مهم 1.0950 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD موفق شده به بالاترین قیمت خود از 5 سپتامبر 2023 تا الان یعنی اطراف سطح 1.2630 صعود کند. در حقیقت این چهارمین روز متوالی است که جفت ارز پوند به دلار سبز و صعودی می باشد.

پوند استرلینگ همچنان قوی تر شدن خود را مدیون اظهارات شاهینی هفته گذشته بانک مرکزی انگلستان (BoE) و داده های قوی PMI خدمات بریتانیا است.

جفت ارز USDJPY هم در ادامه ریزش های هفته پیش، امروز و در سشن معاملاتی توکیو تا پایین سطح مهم 149 ریزش کرد. البته بلافاصله با مقاومت گاوهای مارکت مواجه شد و در حال حاضر اطراف سطح مهم 149 در حال معامله شدن می باشد.

بد نیست بدانید شاخص قیمت خدمات شرکتی ژاپن در ماه اکتبر با سرعت سالانه 2.3 درصد افزایش یافت. مارکت منتظر رقم 2.1 درصد بود و عدد ماه قبل هم همین رقم مذکور بود که داده امروز از هر دو این اعداد بالاتر و بهتر منتشر شد.

در انتها اونس جهانی طلا امروز و تا بدین لحظه موفق شده به بالاترین میزان یک ماه گذشته خود یعنی اطراف 2020 دلار صعود پیدا کند. طلای جهانی در این لحظه در قیمت 2011 دلار در حال معامله شدن می باشد.