برخورد دلار با سطح مقاومت و توقف (اخبار فارکس دوشنبه 30 مرداد)
اخبار فارکس

برخورد دلار با سطح مقاومت و توقف (اخبار فارکس دوشنبه 30 مرداد)

امروز دوشنبه 21 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

بازارهای مالی اولین روز کاری خود را در این هفته میلادی در یک وضعیت آرامی شروع کرده اند و اکثر ارزهای بزرگ بین المللی تا بدین لحظه نزدیک سطوح روز جمعه گذشته خود در حال معامله شدن هستند.

این چهارمین روز متوالی است که شاخص دلار امریکا با سطح مهم مقاومتی پیش روی خود اطراف 103.50 برخورد کرده و متوقف شده است.

باید صبر کرد و دید آیا دلار می تواند سطح مقاومتی ذکر شده را بشکند و از آن عبور کند یا خیر؟

همانطور که پیش بینی شده بود بانک جمهوری خلق چین یا همان بانک مرکزی چین (PBoC) در سشن معاملاتی آسیا اعلام کرد که نرخ اولیه وام یک ساله (LPR) را از 3.55 درصد قبلی به 3.45 درصد کاهش داده است. این مساله در حالی است که LPR های پنج ساله را بدون تغییر و در همان رقم 4.20 درصد نگه داشته است.

شایان ذکر است بدانید مارکت منتظر کاهش 15 واحدی بود نه 10 واحدی!

پس از انتشار این خبر در مارکت شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نزدیک 2 درصد و شاخص ترکیبی شانگهای نیز حدود 1 درصد ریزش کرد.

در همین راستا و به نقل از رویترز در بیانیه ای که در آخر هفته منتشر شد PBoC اعلام کرد که چین حمایت مالی خود را برای حل مشکلات بدهی دولت محلی هماهنگ خواهد کرد.

در انتها بد نیست بدانید که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری اطراف 3.4 درصد است و شاخص های آتی سهام ایالات متحده نیز در این لحظه صاف و بدون روند می باشند.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

امروز قرار است بانک بوندس آلمان در سشن لندن گزارش ماهانه خود را منتشر کند. ایالات متحده امریکا نیز قرار است در سشن نیویورک شاخص فعالیت ملی خود را که توسط فدرال رزرو شیکاگو بررسی می شود را منتشر کند.

در ضمن در نیمه دوم همین هفته نیز اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا به علاوه سخنان مقامات با نفوذ جهانی نیز در سمپوزیوم سالانه جکسون هول محرک مارکت خواهند بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز AUD/USD نزدیک به 0.6400 معامله می شود و جفت ارز NZD/USD نیز در حال تثبیت ضررهای هفته قبل خود نزدیک قیمت رند 0.5900 می باشد.

جفت ارز EURUSD هفته گذشته اندک ضرری از خود نشان داد ولی اولین هفته ای بود که کندل این جفت ارز پایین قیمت مهم 1.09 بسته شد. حال جفت ارز یورو به دلار در حال بالا و پایین شدن بالای سطح مهم 1.0850 می باشد.

جفت ارز GBPUSD نیز علی رغم قوی تر شدن دلار در هفته گذشته موفق شد در یک محدوده مثبت هفته کاری خود را به اتمام برساند. دلیل قوی تر شدن پوند گزارشات بازار مشاغل و داده های تورم بود.

این جفت ارز در این لحظه اطراف قیمت 1.2750 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY هفته گذشته به شدت ریزش کرد ولی سطح مهم حمایتی 145 جلوی ان را گرفت. این جفت ارز در این لحظه بالای سطح مهم 145.50 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا که به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه ده ساله برای اولین بار در 5 ماه گذشته تا پایین سطح مهم 1900 ریزش کرده بود در یک محدوده کوچک اطراف قیمت 1890 دلار در حال معامله شدن است.