صعود دلار در ابتدای هفته (اخبار فارکس 23 مرداد)
اخبار فارکس

صعود دلار در ابتدای هفته (اخبار فارکس 23 مرداد)

امروز دوشنبه 14 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که در بازارهای مالی با نماد dxy معروف است در سشن معاملاتی آسیا مومنتوم خود را جمع آوری کرد و موفق شد تا سطح مهم 103 صعود کند.

دلیل اصلی این صعود فضای گریز از ریسک موجود در مارکت است. هرچه باشد دلار یک دارایی امن محسوب می شود و در چنین مواردی تمام سرمایه ها را به خودش جذب می کند.

فراموش نکنید دلار امریکا موفق شده به بالاترین میزان خود از اوایل ماه ژوئیه تا الان افزایش یابد.

جدول زیر درصد تغییرات دلار آمریکا (USD) را در برابر ارزهای اصلی و رقبای بین المللی اش نشان می دهد. همینطور که مشاهده می کنید دلار امریکا قوی ترین ارز در مقابل دلار نیوزیلند می باشد.

غول املاک و مستغلات چینی هولدینگ کانتی گاردن پس از هشدار درباره ضرر 7.6 میلیارد دلاری در نیمه اول سال در روز جمعه گذشته اعلام کرد که معاملات 11 نوع اوراق قرضه خود را به حالت تعلیق در می آورد.

درست بعد از انتشار این خبر در مارکت، سهام این شرکت بزرگ 20 درصد سقوط کرد و شاخص اصلی سهام هنگ سنگ هنگ کنگ را 2 درصد کاهش داد. در همین حین، شاخص ترکیبی شانگهای چین 0.3 درصد و شاخص CSI 300 هم 0.75 درصد کاهش پیدا کردند.

سرویس سرمایه گذاران مودی نیز در همین راستا هشدار داد که بحران در کانتی گاردن می تواند به سایر بازارهای دارایی و مالی کشور سرایت کند و بهبود در بخش مشکل دار املاک و مستغلات را به تاخیر بیندازد.

در همین حال و بر اساس گزارش های امروز متوجه شدیم که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اوراق قرضه دولتی (JGBs) نامحدود خود را امروز با سررسید 5 تا 10 ساله با نرخ ثابت در سشن معاملاتی آسیا به مارکت ارائه کرده است.

جفت ارز USDJPY هم که موفق شده بود به بالاترین میزان خود از ماه نوامبر تا الان یعنی بالای 145 صعود کند به دنبال این خبر به زیر قیمت 145 کاهش یافت.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

مارکت فارکس امروز هیچ خبر اقتصادی و فاندامنتالی مهمی که بتواند محرک بازارها باشد ارائه نخواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دلار استرالیا و دلار نیوزیلند حساس به خبرهای چین، امروز و با شروع هفته کاری فارکس تحت فشار قرار گرفته اند.

در زمان نگارش این خبر، جفت ارز NZDUSD به پایین ترین میزان خود در 10 ماه گذشته کاهش یافته و جفت ارز AUDUSD هم تا الان چیزی در حدود 0.35 درصد از سودهای خود را از دست داده است.

جفت ارز EURUSD هم تا بدین لحظه وضعیت خوبی ندارد و پایین سطح مهم 1.0950 در حال معامله شدن می باشد. در ضمن داده های چند ساعت پیش آلمان نشان داد که شاخص قیمت عمده فروشی به طور سالانه در ماه ژوئیه 2.8 درصد کاهش یافته است.

جفت ارز GBPUSD هم در حال درجا زدن اطراف ضررهای هفته گذشته خود یعنی پایین قیمت مهم 1.27 می باشد.

یادتان باشد فردا سه شنبه اداره آمار بریتانیا گزارش بازار کار خود را پیش از گزارش مهم تورم که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود اعلام خواهد کرد.

در انتها اونس جهانی طلا هم اطراف قیمت 1910 دلار در حال درجا زدن می باشد.